Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Modelleren / Re: Koker
« Laatste bericht door Xan Gepost op 05 oktober 2024, 12:18:58 pm »
A, ik had de vraag van Lize93 verkeerd begrepen zie ik.
Ik wordt oud. O nee hoe zei me dat laatst iemand, 'je ben oud'.

Hier moet ik even mee spelen, ik zie al wat mogelijkheden waar ik het kan gebruiken. Maar eerst moeten de bomen en struiken af voor een nieuwe van Adria.


 
2
Modelleren / Re: Koker
« Laatste bericht door roobol Gepost op 05 oktober 2024, 11:28:27 am »
Niet exact een macro, maar inderdaad heel handig.  Ga naar de object properties (geel) en geef onder shape keys je basis vorm een naam.  Maak met het + symbool (magenta) een nieuwe shape key aan en geef deze ook een naam).  Met deze nieuwe shape key geselecteerd ga je in edit mode en vervorm je de geometrie door punten-randen-vlaken te verplaatsen (geen nieuwe punten toevoegen!!)

Ga terus naar object mode, nu kan je met de value slider (groen) de vorm variĆ«ren tussen je basis vorm en de gewijzigde vorm.  In ander software worden dit ook wel pose morphs genoemd.  Is ook heel handig voor bijvoorbeeld ogen_open / ogen_dicht, mond_blij / mond_boos, etc.


3
Modelleren / Re: Koker
« Laatste bericht door Xan Gepost op 05 oktober 2024, 07:45:36 am »
@roobol

Wat ik er van begrijp is het een soort Macro waarmee je de modificaties die je aan vlakken maakt door kopieert naar andere vlakken. Handig 
4
Modelleren / Re: Koker
« Laatste bericht door roobol Gepost op 04 oktober 2024, 17:01:11 pm »
Ik zou dat met shape keys doen, zie filmpje op https://www.youtube.com/watch?v=B11XBZmIIZc (moet je in de linker en rechter zijvlakken nog wel een loop cut doen).
5
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door Xan Gepost op 04 oktober 2024, 13:52:56 pm »
A fijn, dit gaat me nog even te ver en daarnaast ik kan Cycles niet laten lopen, dan loopt me de kast warm, dus daar weet ik niks vanaf.
6
Modelleren / Re: Koker
« Laatste bericht door Xan Gepost op 04 oktober 2024, 13:50:50 pm »
Ik kan er naast zitten maar volgens mij bedoel je het draaien rond een edge. Dan knip je een lijn open met split in Mesh en vervolgens zet je een vlak recht op de andere en vervolgens klap je de twee plat met de ene aan de andere kant

ik vond deze, die heb ik ook eens gebruikt om uit te zoeken hoe het via de edge kon. Aan het vlak die niet mag bewegen kom je dan niet. Ik weet dat er een addon voor is maar dan moet ik echt zoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=I5mVaN7ktrE

Ik kan ook hier ernaast zitten, Ik dacht dat je constrain gebruikt als je met armature werkt als je het in een animatie wil maken. Een doos ben ik tegen gekomen toen ik op Mechanical armature zocht voor mijn hefboom. A hier is hij

https://www.youtube.com/watch?v=gQPXVidP3UI

Moet even via de buisfilmpjes want ik heb het pas een keer gedaan, dus dat gaat niet zo vanuit het bolletje. En is het niet wat je bedoeld. Zeg het maar.
7
Modelleren / Koker
« Laatste bericht door Lize93 Gepost op 04 oktober 2024, 12:33:15 pm »
Hi allemaal,

Nog een vraagje, hier heb ik een hele simpele vorm van papier, deze zou ik graag helemaal plat vouwen, dus naar beneden drukken als het ware.
Alleen hoe krijg ik het voor elkaar dat dat onderste platte vlak niet van positie veranderd? Iets met een constraint?

Dankje!


8
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door ItsVisual2019 Gepost op 02 oktober 2024, 08:59:52 am »
Hoi! We renderen inderdaad met Cycles. We hebben het klokje aangevinkt en hebben een soort fotostudio gemaakt met eigen belichting. Gaan het nog een keer proberen. Bedankt zo ver!
9
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 30 september 2024, 19:52:02 pm »
In Cycles moet je natuurlijk voldoende samples draaien en liefst je noise reduction aanvinken.

In Cycles bij het tabblad Renderen bij "Advanced" achter de seed het klokje aanvinken.

Dan krijg je per frame een andere seed.

Dat voorkomt blijvende statische ruispatronen.

Verder gewoon zorgen voor voldoende licht , en nooit de grijze blender achtergrond invloed laten hebben.

Liever een HDRI of gesloten ruimte met eigen belichting.
10
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 30 september 2024, 19:47:39 pm »
Waar render je mee ?

Cycles ? Evee ?

Ik werk zelf met Cycles van Evee weet ik niet zo veel.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10