Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Xan

Pagina's: [1] 2 3 ... 11
1
Modelleren / Re: Koker
« Gepost op: 05 oktober 2024, 12:18:58 pm »
A, ik had de vraag van Lize93 verkeerd begrepen zie ik.
Ik wordt oud. O nee hoe zei me dat laatst iemand, 'je ben oud'.

Hier moet ik even mee spelen, ik zie al wat mogelijkheden waar ik het kan gebruiken. Maar eerst moeten de bomen en struiken af voor een nieuwe van Adria.


 

2
Modelleren / Re: Koker
« Gepost op: 05 oktober 2024, 07:45:36 am »
@roobol

Wat ik er van begrijp is het een soort Macro waarmee je de modificaties die je aan vlakken maakt door kopieert naar andere vlakken. Handig 

3
Belichting en Rendering / Re: Flikkeren en ruis van animatie
« Gepost op: 04 oktober 2024, 13:52:56 pm »
A fijn, dit gaat me nog even te ver en daarnaast ik kan Cycles niet laten lopen, dan loopt me de kast warm, dus daar weet ik niks vanaf.

4
Modelleren / Re: Koker
« Gepost op: 04 oktober 2024, 13:50:50 pm »
Ik kan er naast zitten maar volgens mij bedoel je het draaien rond een edge. Dan knip je een lijn open met split in Mesh en vervolgens zet je een vlak recht op de andere en vervolgens klap je de twee plat met de ene aan de andere kant

ik vond deze, die heb ik ook eens gebruikt om uit te zoeken hoe het via de edge kon. Aan het vlak die niet mag bewegen kom je dan niet. Ik weet dat er een addon voor is maar dan moet ik echt zoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=I5mVaN7ktrE

Ik kan ook hier ernaast zitten, Ik dacht dat je constrain gebruikt als je met armature werkt als je het in een animatie wil maken. Een doos ben ik tegen gekomen toen ik op Mechanical armature zocht voor mijn hefboom. A hier is hij

https://www.youtube.com/watch?v=gQPXVidP3UI

Moet even via de buisfilmpjes want ik heb het pas een keer gedaan, dus dat gaat niet zo vanuit het bolletje. En is het niet wat je bedoeld. Zeg het maar.

5
Modelleren / Re: Het bollen van een plat vlak
« Gepost op: 25 september 2024, 11:54:19 am »
Hoi

ik was ook eerst aan een nurbspad aan het denken maar daar begrijp ik zelf nog te weinig van. wat het werken met zo'n path betreft, heb ik dit gevonden, is al een oudje maar ik neem aan dat het nog steeds het zelfde werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=gmAoR0JWrQg

nadeel wat ik zie is dat het zich als een face blijft gedragen en niet als een grid. Je blijft met het zelfde probleem zitten omdat je het midden niet kunt manipuleren.

Zoals ik het doorgaans oplos is een plane maken, opdelen in vakjes [subdivide] en dan met de Proportional editing [shortcut O of naast je snap in de balk] in het midden een vertex omhoog trekken. Naargelang de grote van het gebied die je beïnvloed gaat de omgeving van de vertex mee

Ik heb wel gezien dat cloth in wezen moet doen wat je nodig hebt

https://www.youtube.com/watch?v=_hNFZ0v__no

6
Eindresultaten / Re: roza
« Gepost op: 23 september 2024, 15:09:57 pm »
Voor mij was ze een inkoppertje
Ik ken haar ook vanwege de lichtstudie maar dan met houtskool
Carl Schlüter was een van de favorieten van mijn tekenleraar

7
Eindresultaten / Re: roza
« Gepost op: 23 september 2024, 10:38:09 am »
Hé is dat niet Agathe Naumann?

8
Blender Interface / Re: Addons voor 4.2 LTS
« Gepost op: 18 september 2024, 14:35:27 pm »
Welkom Back als eerste.

Wat Addons betreft, ik werk er eerlijk gezegd niet zoveel mee, daarvoor weet ik veel te weinig van Blender af. Ik heb ze alleen lopen als ik tegen irritaties aan loop zoals dat met die taps zoals je vermelde of Quickmenu waarmee ik eigen geschreven Addons [als ik die simpele dingetjes zo kan noemen] kan triggeren met een shortcut. Dus geen grote dingen.

Met Blender zelf ben ik vorig jaar begonnen, mijn enige ervaring op 3D gebied is buiten een tekentafel met arm alleen wat met Bmesh [een gestripte free variant van Max voor Fallout] en Bryce. Allemaal antiek net als ik inmiddels. Ik ben vroeger de aquarel/pastel en schrijverskant op gegaan, al was mijn eerste computer een ZX-81.

Wat ik bij Blender Market kan zien zijn de drie die je noemt voor 4.2 geschikt en ze hebben een geschiedenis. Blender Market is een gevestigde naam. Ik kan het natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen maar als die versies niet zouden lopen bij de aangegeven Blender versies, dan neem ik aan dat ze daar en op gumroad niet te vinden zijn.

Wat Hard Surface Modeling betreft daar kan ik niet in helpen. Ik wordt steeds beter in moddelen maar daar ben ik nog niet tegen aan gelopen [was nog geen vereiste]. Misschien dat @blenderbrammetje of @roobol je daar verder in kunnen helpen.

9
Blender Interface / Re: Naam van Addon ?
« Gepost op: 17 september 2024, 07:57:14 am »
Ow, ik wist niet dat die bestond, ik heb ze een tijdje handmatig samen gevoegd. Voordat Blender de boel omgooide met de addons, kwam langzaam dat je bij de addons zelf kon aan geven onder welke tab je ze wilde hebben. Dat lijkt inmiddels weer grotendeels verdwenen te zijn. Zou handig zijn als ze dat verplicht zouden maken.

ik vond dit op de gummetjesweg
https://chippwalters.gumroad.com/l/simpletabs
Misschien de gene die je bedoelt.

Gezien het commentaar van een maand terug vermoed ik dat hij nog werkt, de addon zelf is van 2022

Ik heb hem uitgeprobeerd in B.4.3a, werkt naar behoren.

De instructies
https://www.youtube.com/watch?v=wDex072Oc5o

10
Eindresultaten / Re: Kon het niet laten
« Gepost op: 09 september 2024, 11:09:29 am »
Alle katten uit de vorige hebben een rig, dan zijn ze wat vlugger te hergebruiken.
Met deze weet ik nu ook hoe ik bendy bones moet inzetten.

De hele scene heeft me een uurtje werk gekost.
Kan natuurlijk beter maar ik had niet veel tijd.

11
Eindresultaten / Kon het niet laten
« Gepost op: 08 september 2024, 18:49:27 pm »



Wat snelle humor.  ;)


12
Eindresultaten / Re: PawWing IV
« Gepost op: 08 september 2024, 09:22:39 am »
Er zit idd. meer kleur in dan de Bike, die andere met kleur.

Wat I, II en III betreft, Tote Maus werkt alleen met hun eigen ontwikkelde Purrr motoren. Het risico bij Boeing is dat je telkens moet wachten op die doos met vergeten onderdelen. Dan moeten je Katronauten een half jaar wachten op de concurrent omdat die weer geen standaard aansluitingen hebben gebruikt.

13
Eindresultaten / PawWing IV
« Gepost op: 06 september 2024, 15:34:04 pm »




Als katten het hogerop gaan zoeken.
 

14
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 05 september 2024, 13:21:14 pm »
@blenderbrammetje

Enige tutorial die ik echt gevolgd heb was Cambridge Mosque.

'Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd.'

In mijn geval had ik meer aan Blender StackExchange. Op YT stonden me wat te veel absolutely no-life video's en ik daar had ik geen zin in. Tegenwoordig download ik ze, skip naar de frame die ik moet hebben en zoom in.

'Je moet het zelf leuk maken toch.'

Precies.

@roobol

Ik heb Freepik even door gezocht, zo te zien alles jpg.
Kan zijn dat ik er naast zit, ik wordt ook een dagje ouder. Maar een jpg is toch een 8bit gestripte image. Een exr is een hdr 32bit image met extra lichtwaardes. Heb ik iets gemist in de jaren of begrijp ik iets verkeerd?

15
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Gepost op: 04 september 2024, 09:56:55 am »
Limburg, dat is aan je accent bijna niet te horen :-))

Uit respect voor de lezers en natuurlijk omdat je al op leeftijd bent, gebruik ik de harde g van dat verre moederland en niet de zachte ɣ of ç.   :P

Die eerste link is leuk, die kan ik zeker gebruiken. De tweede had ik deze al voor gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=i3szb0ypDPs Ik wist nog niet dat je ook in de World zo kon uitleven. Die Nebula was vlug gevonden, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik er kleur in krijg.

Nou ik heb er alles inzitten, nu is het nog fijn afstellen.
 


Pagina's: [1] 2 3 ... 11