1
Modelleren / Re: Koker
« Gepost op: 05 oktober 2024, 11:28:27 am »
Niet exact een macro, maar inderdaad heel handig. Ga naar de object properties (geel) en geef onder shape keys je basis vorm een naam. Maak met het + symbool (magenta) een nieuwe shape key aan en geef deze ook een naam). Met deze nieuwe shape key geselecteerd ga je in edit mode en vervorm je de geometrie door punten-randen-vlaken te verplaatsen (geen nieuwe punten toevoegen!!)
Ga terus naar object mode, nu kan je met de value slider (groen) de vorm variëren tussen je basis vorm en de gewijzigde vorm. In ander software worden dit ook wel pose morphs genoemd. Is ook heel handig voor bijvoorbeeld ogen_open / ogen_dicht, mond_blij / mond_boos, etc.
Ga terus naar object mode, nu kan je met de value slider (groen) de vorm variëren tussen je basis vorm en de gewijzigde vorm. In ander software worden dit ook wel pose morphs genoemd. Is ook heel handig voor bijvoorbeeld ogen_open / ogen_dicht, mond_blij / mond_boos, etc.