Topic: Ik moet toch eens leren.........  (gelezen 3104 keer)


Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 oktober 2013, 03:00:48 am »
overal af te blijven als blender aan het bakken is

het zal je maar overkomen.....
na ongeveer een 2tal uur besloot ik te gaan experimenteren met de surface van de fluid
en blender aan het bakken........ mijn computer heeft genoeg power renderen op gpu bakken op cpu waarom niet
3dview in render mode redelijk hoog ,sampeling op 100 in preview
allee daar gaan we ....na een halfuur knoeien met mixed shader enz ..
patat.....driver gpu slaat op tilt ..natuurlijk weeral eens niet aan gedacht om te saven ...blender stopt er mee
een ferme foutmelding ...;daar zat ik dan.......allles weg
ik moet nodig nog een pc bijkopen zodat ik een mini renderfarm kan opzetten
blender mag dan wel gratis zijn ...maar nen nieuwe pc kost geld

k'heb gezocht naar een goede online renderfarm (die zijn ook redelijk duur) en ik heb liever te investeren in een nieuwe pc

ik ga het net afspeuren om misschien een tesla kaart in handen te krijgen voor een redelijke prijs......

geloof het of niet ooit had ik bijna een nvidea quadro voor een belachelijke prijs van 50 €
toen ik belde was ze net weg

die man had de kaart uit een computer gehaald die hij bij een opruiming had gevonden (computer enz moest naar de container)
hij wist me te vertellen dat hij totaal niks afwist van computers en er zelf geen had ' ik heb hem niet verteld wat de waarde was van zo'n kaart'  

enfin k'b de leuterhoek maar eens gebruikt om te leuteren

wreed mercie moest het zijn dat je het gelezen hebt

mvg RDL
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2013, 10:36:37 am »
Ik heb je verhaal gelezen enneh......tja, dat is een vervelende evaring. Maar er zit een positieve kant aan: je weet nu dat je zoiets niet nog een keer moet doen.  ;)

Wat je beter kunt doen is zorgen dat je twee blenderversies op je pc hebt. Als je dan je werk saved kun je tijdens het baken in een kopie van je model verder experimenteren zonder problemen te veroorzaken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2013, 14:55:40 pm »
Tsja Bakken is niet hetzelfde als gewoon renderen... Is met andere Physics net zo...
Tijdens renderen geen probleem, maar tijdens baken blijf ik ook overal af. Ik vind het onwijs irritant om veel werk te verliezen omdat je zoiets vergeet....

Goeie tip. Voor baken heb ik geen oplossing, maar voor renderen : je kunt in taakbeheer met de rechtermuisknop op blender.exe klikken en dan affiniteit kiezen. Kunje je aantal cores toewijzen aan Blender. Zo weet je zeker dat je voldoende processorkracht overhoud om te kunnen werken op een andere Blenderinstantie of gewoon film kijken of internetten.
Ik denk dat als je geen CUDA gebruikt en een brute processor hebt, je zelfs nog wel een niet al te zware game kunt draaien...lol
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2013, 15:00:24 pm »
Ik dacht ik zal ook eens gewoon gezellig leuteren .
Doe ik eigenlijk nooit maar nu heb ik ook iets te melden. Ik heb bijna anderhalve minuut film van een soort toestel met veel lichtjes en chromen ballen dat jullie echt moeten zien, bijna klaar.

Maar zoals altijd zitten er wel weer een paar foutjes in die ik pas zie als je de film ziet....
Ik wil hem opnieuw renderen omdat de machine ook mooier moet, en de stijgers hebben meer detail en sluitertjes nodig.
Als je te ver inzoomt zie je teveel  hoekigheid, een aloud probleem. Maar met  de verwachting snel over vette PC's te beschikken heb ik besloten alles op FullHD opnieuw te renderen, al kost het een maand...
Ach je moet wat he...

Nou dat was weer gezellig hoor.... :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2013, 15:07:52 pm »
momenteel aan het renderen ...op cuda
moet nog een 300 tal frames .......
heb dan maar een maraton gt op m'n ps3 gespeeld
enfin nu blijf ik overal netjes af .....het enige wat ik opstart is m'n browser
om op dit forum rond te hangen en blender tuts te bekijken op youtube
lol
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »