Hulp > Modelleren

Figuur modelleren mbv referentie aanzichten

(1/11) > >>

PKHG:
Hi,
Een methode om een model te maken gaat uit van een object waarvan men liefst meerdere plaatjes
heeft: van voren, van achteren, van boven, van een of beide zijden ...

Er is een wel iets verouderde tutorial die uitgaat van dit plaatje:



Die plaatjes laat men in de verschillende 'views'  verschijnen en dan beginnen maar:



Wat hier gedaan werd:
[0] Het plaatje, zie boven maar toegevoegd (view gesplitst)
[1] Een cylinder op de navel (met 8 ...) gemaakt
[2] In EDIT-MODE naar benden het linker been verschoven, daardoor blijft de origin op de navel!
[3] In de zij-aanzicht verschoven
[4] De "mirror-modifier" gebruikt

En nu maar de tutorial (proberen) te verstaan (Engels) en verder uit te voeren:
http://cg.tutsplus.com/tutorials/blender/model-uv-and-texture-a-complete-manga-character-in-blender-day-1/

Indien er animo is, kunnen 'wij' samen verder gaan, b.v. zou men van mij de bovenstaand *.blend kunnen dowloaden (nog heb ik het niet mogelijk gemaakt, komt als er minstens EEN iemand mee wil werken  :) )

Problemen zou men hier kunnen bespreken en hopelijk ook oplossen.

IJp:
Hallo Peter,
Je hebt er een te pakken hoor ik ga met jou en misschien nog vele andere deze tutorial maken.
Ik heb zo het idee dat ik er veel van kan leren.
Ben zelf nu bezig met een tutorial van David Ward waar ik ook veel van leer, (zie)
http://cgcookie.com/blender/2012/05/07/ ... 6-part-01/
Maar deze tutorial ga ik stop zetten om samen met jou en anderen een figuur te modelleren.
Zelf was ik nu bezig om een kasteel op een rots te maken maar daar ben ik nog lang niet klaar mee.
Zie voorbeeld.


Dus Peter kom maar op met die blend file dan kunnen we beginnen.
Groetjes Wil IJpelaar. 8-)

PKHG:
Leuk Wil, dt je het ook wilt proberen  
Doordat ik de laatste weken bijna alleen voor Blender heb geprogrammeerd, is de vaardigheid hoe men wat doet ietsie bietsie lager geworden, maar doordat ik weet wat zou moeten kunnen ... gaat het straks weer als gesmeerd, denk ik zo.

Ja David Ward maakt er prachtige tutorial... krijg van hem bericht, als hij iets nieuws heeft geplaatst  ;)

Je (men kan) kunt het bestand ophalen bij mij http://www.petergragert.info/pmwiki/pmwiki.php/MangaTutorial/MangaTutorial
Maar bij het testen, bleek dat het plaatje niet in het bestand is opgeslagen  :roll:
Weet iemand of dat kan en zo ja hoe men dat voor elkaar krijgt?

De volgende acties: in edit-mode het been maken ... (door de mirror slechts alles EEN keer)

Mark aka Dark:
Hoi Peter,

Leuk initiatief! Als de tutorial leuk is en het resultaat ook, is het dan misschien een idee om deze tut om te zetten naar het nederlands? dan kan elke nederlander er mee uit de voeten.

wat betreft je vraag: via het file menu kun je een blend file inpakken of uitpakken (zoiets heet het, heb het nu niet paraat) het staat in iig beschreven in hoofdstuk 1 van van het blender basics lesboek onder de handleidingen op dit forum.

Succes :!:
MAD

IJp:
Hallo Peter,
Ik heb al eerder een problemen gehad met mijn aarde tekening, ik had wat bumpfiles en aarde tekeningen gebruikt maar tussen door heb ik mijn computer wat opgeruimt en heb de map met de bumpfiles en aarde tekeningen verplaatst.
Daarna ben ik weer met Blender aan mijn aarde tekening gaan werken maar tot mijn verbazing had ik alleen nog maar een witte aarde, Blender kon de tekeningen natuurlijk niet meer vinden.
Dit is de oplossing om de files in de blend file te plaatsen.



Groetjes Wil.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie