Topic: The way of the samurai  (gelezen 393354 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #105 Gepost op: 28 januari 2014, 22:02:45 pm »
JVL,
Mooi gemaakt dat huis en zo te zien ben je van alle markten thuis.
Zo te horen hoeft je niet te vervelen, je weer werk zat.  ;)
We wachten geduldig je update af.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #106 Gepost op: 28 januari 2014, 23:09:13 pm »
Nee, ik hoef me zeker niet te vervelen. Mijn animatie is een (uit de hand gelopen) hobbyproject dus dat moet in drukke tijden helaas even wijken.
Dat huis is min of meer mijn dagelijkse werk in het klein. Normaal houd ik mij alleen bezig met veel grotere projecten zoals onder andere hoogbouw en grote winkel-/woonprojecten.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #107 Gepost op: 05 februari 2014, 12:57:45 pm »
Excuses voor het uitblijven van de updates maar het promofilmpje waar ik mee bezig ben is iets uitgelopen en ik had er nog een griepje bij dus ik had ook even niet zo veel zin maar morgenavond pak ik de draad weer op.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn idee over hoe het eindresultaat (dus de animatie) er uit moet gaan zien en hoe ik het een en ander in beeld wil brengen nog steeds constant in ontwikkeling is.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #108 Gepost op: 05 februari 2014, 14:42:16 pm »
JVL, de griep hak er goed in en ik begrijp hoe je voelt, ook hier hebben we de griep flink te pakken :(
Volgens mij hebben meer Dutch Blender Forum leden de griep want het is zomaar stil hier ;)
Doe rustig aan en ziek eerst goed uit en dan zien we de animatie als hij uitontwikkeld is wel verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #109 Gepost op: 11 februari 2014, 16:57:23 pm »
Gisteravond de draad weer opgepakt met de samuraichick en ben druk bezig om toch maar de cloth simulator uit te proberen voor haar rok ook al had ik gezegd dat ik dat juist niet wilde  :?
Ik heb nu een tijdje met weight painting gespeeld en ben tot de conclusie gekomen dat het ten eerste erg lastig is met wijde kledingstukken en ten tweede was het resultaat niet wat ik wilde.
nu is de clothsimulator ook niet geheel zonder problemen want zolang je een wapperende vlag of iets dergelijks maakt werkt het allemaal redelijk makkelijk maar bij kledingstukken loop je toch tegen wat lastige zaken aan.
De rok zit bv. Tussen de band rond haar middel en haar lichaam in die beiden een collisioninstelling hebben waardoor de rok bovenaan vreemd gedrag vertoond (gaat bol staan of krijgt een hele scherpe vouw).
Ik heb al een mogelijke oplossing bedacht maar die kan ik vanavond pas testen.
verder moet ik de rok misschien ook nog aanpassen voor het gebruik van de simulator.

Zo, dat was weer een heel verhaal maar ik zal vanavond even wat plaatjes posten van wat er mis ging met de rok en hopelijk een geslaagde oplossing......
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #110 Gepost op: 11 februari 2014, 21:49:36 pm »
Alvast 2 plaatjes van verschillende probeersels met de cloth simulator. Ben nog bezig om een oplossing te vinden. Als iemand de oplossing toevallig weet.....ik hou me aanbevolen.  ;)




« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #111 Gepost op: 13 februari 2014, 00:19:13 am »
De problemen met de Cloth Simulator zijn zo goed als opgelost en ik heb nu een werkend concept. In de video zie je nog wel een knie door de rok komen maar dat komt omdat de snelheid van de beweging te groot is in werkelijkheid. Dit zou verholpen moeten kunnen worden door wat met de instellingen van de sim te spelen. Het materiaal is ook nog te soepel maar voor deze test was het goed genoeg.
De Cloth Simulator is dus best wel een lastig ding om mee te spelen als het om kleding voor een animated character gaat omdat er ook niet zo veel referentiemateriaal te vinden is op internet. Het meeste gaat over vrij simpele sims en daar heb je dus niet zoveel aan
Mijn excuses voor de slechte beeldkwaliteit want het is maar een simpele screen capture maar er zijn tenminste bewegende beelden.  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=A_MqsHcb4EY
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #112 Gepost op: 13 februari 2014, 22:44:23 pm »
Tweede test met Cloth Simulator. Andere instellingen, volle snelheid en gerenderd. Zoals te zien komt nu de knie niet meer door de rok.
Het lijkt er op dat de kinderziektes er uit zijn.
Komend weekend maar weer verder spelen.
http://www.youtube.com/watch?v=Iq6_ONCJGpo
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #113 Gepost op: 14 februari 2014, 11:32:54 am »
JvL,
Je kunt trots zijn dat je dat voorelkaar heb gekregen ziet er heel goed uit.
Bij mij was dat met die knie ook een probleem maar ik had dat opgelost door mijn mangazusje minder te laten bewegen :D
Je kan zien dat je een doorzetter bent en dat gaat zeker nog mooier worden ;)  :shock:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #114 Gepost op: 15 februari 2014, 19:49:48 pm »
Dank je ijp!

Ben nu bezig om ook sims te gebruiken voor het haar van de samuraichick. Het is nog niet zoals ik zou willen maar het zal vast wel goed komen net als met de rok.
De versie waarin de staarten met behulp van een rig bewogen wordt zal ik ook blijven gebruiken maar welke van de twee gebruikt wordt in een bepaald deel van de animatie is afhankelijk van hoeveel detail ik nodig heb en wat er zichtbaar is op de camera.
Het voordeel hiervan is dat ik voor delen met minder detail dan ook geen tijd nodig heb voor de sim en het werk dus sneller gaat.

Maar voor nu alvast een preview van de haarsim van een van de staarten.
http://www.youtube.com/watch?v=PKik3fLxIX0
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #115 Gepost op: 16 februari 2014, 09:45:35 am »
Heel mooi hoor maar als je dan toch bezig ben, kun je misschien de lokken op haar voorhoofd ook laten bewegen als ze voorover buigt. :)
Om die lokken te laten bewegen zou ik het geduld niet kunnen opbrengen, ik vindt het eigenlijk al mooi genoeg. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #116 Gepost op: 16 februari 2014, 11:01:55 am »
Dat was eigenlijk wel de bedoeling om de lokken op haar voorhoofd mee te laten bewegen. Het bovenstaande filmpje is even een test met 1 staart waarvan ik eerst de instellingen goed wil hebben voordat ik de rest doe.
Nu verliest de staart nog zijn volume nog teveel maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan voorkomen maar ik denk dat het wel goed komt.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 17 februari 2014, 00:15:35 am »
Juist, je bent er al verder mee dan wij.
Animeren en clothing in ieder geval wel... Mooi filmpje, mooie dame ook...
Die clothing simulatie is echt mooi !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #118 Gepost op: 17 februari 2014, 22:11:45 pm »
Dank je!

Gisteren even een klein foutje hersteld die ik eerder over het hoofd heb gezien. In de hand rig zat de knokkel van de ringvinger niet op de juiste plaats waardoor er een vreemde vervorming in de hand zat.
De rig moest dus aangepast worden maar ddaarna klopte de weight paint niet meer dus die is ook opgepoetst.

Oud:





Nieuw:





Ik ben vanavond weer bezig om meer beweging in het haar te krijgen en de lokken op haar voorhoofd zijn inmiddels in beweging!
Helaas heb ik bij het modelleren van het haar niet goed op de opbouw van de mesh gelet met ook weer ongewenste resultaten tot gevolg dus heb ik de delen van het haar die moeten bewegen opnieuw onder handen genomen en dat werkt.
Ik heb er helaas nog geen update van maar die volgt snel.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #119 Gepost op: 18 februari 2014, 23:04:06 pm »
Handen dat was voor mij een hele klus daar zal er niet gauw meer aan beginnen  ;)
Maar de handen zien er bij jou heel goed uit.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »