Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: P D op 08 september 2014, 11:05:44 am
-
Inmiddels gestart met het maken van een oud stadje. Hier het eerste resultaat van het eerste huisje, het nog niet helemaal af.
De linker gevel heb ik er voorlopig ingepast, die is nog niet definitief. Voor de textuur van de goot moet ik nog een ander image zoeken.
Met de dakpannen heb ik flink gestoeid, uiteindelijk heb ik het opgelost met particles.
Een vraagje:Ik wil op de dakpannen wat mos laten groeien, kan ik bovenop die particles, weer particles plaatsen of krijg ik dan bij iedere pan dezelfde structuur?
(http://s17.postimg.org/ymv3hyc7v/gevel.jpg) (http://postimg.org/image/ymv3hyc7v/) (http://s17.postimg.org/bmog5mee3/gevel2.jpg) (http://postimg.org/image/bmog5mee3/)
-
Het begin ziet er mooi uit maar ga je de gevel nog normalmaps geven om dieptewerking te krijgen want ze zien er nu wel erg plat uit? Wel een mooie steentextuur trouwens.
Heb je de pannen nu met particles geplaatst? Dan denk ik dat het best wel eens lastigkan worden om daar op de juiste manier mos overheen te leggen.
Ik zou zelf een pannentextuur met normalmap gebruiken zodat je daarna een mostextuur er overheen kunt kun leggen die je dan met behulp van een stencil kunt laten verschijnen waar jij wilt.
-
Mijn vraag is hoe ver moet je gaan met de detailering, als je later de hele stad ziet kun je die detailering toch niet meer herkennen.
Als je dan eventueel wilt inzoomen op details kun je die altijd nog uitwerken. Ook vind ik dat net zoals in de schilderkunst dat je gebruik kunt maken van sugestie. De kunst van het weglaten. Vroeger heb ik ook geschilderd tot in de kleinste detail maar toen ik die (perfectie had bereikt), ben ik daarvan terug gekomen. Waar stop je met detailering??? Moet ik dan de mieren die op straat lopen ook nog detaileren ???. Natuurlijk is het knap tot in de kleiste details te werken maar waar is de grens? Het is niet bedoeld als negatief comentaar, maar voor mij een punt van discussie.
-
Dat is ook altijd een interessante discussie hoor. Daar heb je ook gelijk in dat je de details moet beperken tot wat je echt kunt zien maar daarom geef ik je juist het advies voor de textures met normalmaps. Dat bespaart je juist een hoop werk (in vergelijking met de particles voor de pannen) terwijl je de suggestie wekt dat het daadwerkelijk 3D is, zelfs bij inzoomen.
En die normal maps beperk je dan natuurlijk ook nog eens tot de objecten dicht bij de camera en niet in de verte.
Die stencils zijn om te zorgen dat je 2 textures over elkaar heen kunt leggen en door middel van gewoon tekenen op het stencil stukjes transparant kunt maken zodat bijvoorbeeld het mos er doorheen komt wat op zich ook weer tijd en onnodige detaillering bespaart.
-
Ik had al geprobeerd de dakpannen met uv mapping en bumpmapping te maken maar het resultaat viel tegen. Het zag er wel redelijk goed uit maar als de camera schuin van onder tegen de dakpannen gericht staat zag het er niet uit. Ik ga nog wel een keer die techniek proberen.
Heb je misschien een uitleg of tutorial voor de techniek van die stencils?
-
Ja, sommige hoeken werken niet altijd even goed omdat kunstmatige hoogteverschillen zijn die ook nog eens afhankelijk zijn van de kleurverschillen in de texture.
In zo'n geval is het misschien wel handig om meer echte details toe te voegen.
Dit is een korte uitleg over het gebruik van een stencilmask. Het is wel voor een oudere blenderversie maar het werkt nog steeds hetzelfde.
Mocht je meer uitleg willen hebben over de werking hier van dan heb ik ook nog wel een 4-delige tutorial die wat recenter is maar de afzonderlijke delen duren 20 minuten dus deze leek mij voor nu wat geschikter.
http://vimeo.com/1146131
-
Met deze addon kun je heel simpel stencil gebruiken.
http://blendersensei.com/zero-brush/
Als je de addon hebt geïnstalleerd heb je in de toolshelf Zero Brush.
Laad een Brush (textuur) en als die geladen is staat deze op Tiled maar zet deze op stencil en je kunt gewoon aan de gang.
Textures kun je hier gratis downloaden
http://cgtextures.com/
-
Zeker een goede addon maar houdt er wel rekening mee dat dit niet hetzelfde is als een stencilmask al bereik je wel hetzelfde resultaat. Bij het stencillen van een texture met deze addon (kan ook in blender zonder addon) moet je alleen erg voorzichtig zijn met zoomen en roteren tijden het werk omdat de schaal verandert.
Het voordeel is dat het wel erg snel werkt als je er een beetje handig in bent.
-
Dan zal ik De Blender stencilmask ook nog eens nader bekijken. ;)
-
P D , wat leuk , dat jij graag huisjes bouwt enzo...
Ik heb ze af en toe nodig in scenes, en om de kunst maak ik alles liever zelf....
Mijn huisje in een 3dmax filmpje met een Alien op een fiets had ook echte dakpannetjes, hoewel niet perfect...
Het ging me puur om het diepte effect, en je kunt er een paar schuin leggen, of onregelmatig, dat maakt het echter...
Maar inderdaad, voor de huisjes die verder van de camers staan volstaat een bump map meestal...
Ik ben bezig een vebeterde Blender versie van dat filmpje te maken, met een mooier huisje. Als het klaar is post ik het hier...
Een huisje met echte dakpannen uiteraard...
-
Ik ben een beetje gevorderd met mijn huis, voor een beetje effectvan een straat te zien heb ik een paar huisjes gekopieerd.
Ik heb besloten om echte pannen te maken, dat vindt ik toch mooier dan mappen.
Vooral voor de voorste huizen je kunt ze best realistisch maken door de verschillende kleuren en door ze een heel klein beetje scheef te leggen.
Morgen ga ik de tutorial van JvL eens bestuderen, ik heb een klein stukje gezien ook dat het in blender is gemaak, ik probeer of ik het met cycles ook kan. ook denk ik dat het niet kan op de dakpannen die ik heb gemaakt.
(http://s11.postimg.org/ltlknqlkf/straat.jpg) (http://postimg.org/image/ltlknqlkf/)
-
Heel mooi en ik denk dat je nieuwe dakpannen die je nog gaat maken het nog mooier gaat maken.
Succes.
-
Ziet er mooi uit hoor. Dat wordt een heel mooi stadje denk ik als ik dit zo zie.
Het stencillen kan ook in cycles maar meestal wordt het met blender internal gedaan waarna de materialen naar cycles omgezet worden omdat die workflow wat prettiger schijnt te zijn. Maar het schijnt ook direct in cycles te kunnen.
-
De vorderingen van het stadje. het zal me benieuwen of ik op deze manier van detailleren een hele stad straat kan bouwen.
Kan iemand mij tips geven hoe ik de grootte van het bestand zoveel mogelijk te beperken?
(http://s30.postimg.org/wxva6n17x/Huis_Totaal.jpg) (http://postimg.org/image/wxva6n17x/) (http://s28.postimg.org/gdjv2tmvd/Huis_Detail.jpg) (http://postimg.org/image/gdjv2tmvd/)
-
Echt mooi gedetailleerd! Wauw!
Als ik jou was zou ik met linked files gaan werken. Je maakt van alle huizen aparte bestanden om ze werkbaar te houden. Je maakt dan 1 hoofdbestand aan waar je de afzondelijke bestanden in linked en op hun plaats zet. Je zult zien dat je bestandsgrootte enorm laag blijft in verhouding.
Mijn dorpje is bijvoorbeeld maar iets meer dan 6000 Kb. Sommige afzonderlijke bestanden zijn zelfs nog groter.
-
Heb je misschien een tutorial over die linked files.
-
Ik heb wel eens ergens zo'n tutorial voorbij zien komen maar ik weet even niet meer waar. Ik zal vanavond even kijken als ik thuis ben (als ijp mij niet voor is tenminste ;)).
-
Ik heb even nagekeken hoe groot mijn bestand nu al is: 3,7 mb
-
Dat is op zich niet groot maar als je een hele straat maakt kan het natuurlijk behoorlijk op gaan lopen.
Ik weet niet wat jouw pc aan kan op een bepaald moment merk je dat het navigeren langzamer gaat.
Wat ook goed helpt is om alles op verschilende lagen te zetten en tijdens het werken alleen zichtbaar te maken wat je nodig hebt. Wat niet zichtbaar is hoeft ook niet berekend te worden door je pc.
-
https://www.youtube.com/watch?v=jIJ5n21J3EY
Mocht je hierna nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
-
Ik heb al een tutorial gevonden over linked files. Het is eenvoudig en schept velle mogelijkheden. JvL, Harstikke bedankt voor de tip.
Ik was al verschillende keren vastgelopen omdat mijn bestanden te groot werden. Toch hadig deze site. :)
-
Die tutorial had ik dus bekeken :)
-
Ik heb er ook nog een, op het einde gaat deze tutorial over Library Linking maar het voorste gedeelte is ook interessant daar hebben ze het over stencils.
http://vimeo.com/15679785
JvL en P D als ik het goed begrijp is linking hetzelfde als Append ??
En als je van alles met link in je blend.file plaats dan wordt je file toch automatische groter of zie ik dat verkeerd.
-
Dat is een mooie gecombineerde tutorial ijp.
Append lijkt wel op linken maar is niet hetzelfde. Met append haal je de objecten echt binnen in je bestand waardoor de omvang weer toeneemt maar toch kan het wel handig zijn.
Met linken haal je eigenlijk alleen een referentie binnen naar het oorspronkelijke bestand waardoor de bestandsgrootte bijna niet toeneemt. Het voordeel is ook dat je met de `Edit Linked Library`addon met een druk op de knop naar het oorspronkelijke bestand gaat, daar je wijzigingen kunt maken en weer met een druk op de knop terug gaat naar je hoofdbestand waar je je wijzigingen gelijk terug ziet.
Met append kan dit allemaal niet.
Met linken zijn er een paar aandachtspuntjes:
- Je kunt het object niet wijzigen in het hoofdbestand omdat de edit mode niet beschikbaar is.
- Je kunt het object wel verschalen, roteren en maar niet verplaatsen (hij houdt de oorspronkelijke positie vast).
- Je kunt verplaatsen wel mogelijk maken door in het originele bestand een group te maken van het object en deze te linken i.p.v. het object zelf.
- Het laatste kun je ook bereiken door het gelinkte object te selecteren en dan de functie "make proxy" te gebruiken.
-
Waaaaaaaw!!!! Ben even aan het experimenteren geweest.
Het huis wat ik heb gemaakt was 3,7 Mb nu ik het heb gelinkt is het programma nog maar 512 Kb dit is tot nog toe de beste advies wat ik heb gekregen. Zo kun je heel Amsterdam wel in een file stoppen. Dit schept echt veel mogelijkheden.
-
Kijk eens aan, dan heeft het forum je toch wat opgeleverd.
Combineer dit meet het gebruik van de layers en dan is er nog meer mogelijk. Als je alle links op 1 layer zet kan je pc het nog steeds moeilijk krijgen door alle vertices die berekend moeten worden.
Maar succes in ieder geval met het bouwen van Amsterdam! ;)
-
"Vooral doorgaan," zeiden ze bij de Playbackshow vroeger altijd. Leuk om de ontwikkelingen te volgen.
-
Weer wat aan de weg getimmerd.
Er komen nog geraniums voor de ramen maar daar heb ik hier in huis geen voorbeelden van ;)
(http://s28.postimg.org/b4kkbqx15/2_Huizen.jpg) (http://postimg.org/image/b4kkbqx15/)
-
Dat ziet er echt geweldig uit. Je voelt de sfeer gewoon. Heel mooi!
-
Hier nog even een dubbele afbeelding.
(http://s27.postimg.org/j1zbfc0jj/2huizen_Dubbel.jpg) (http://postimg.org/image/j1zbfc0jj/)
-
Echt heel erg mooi en als er straks nog een wolken op de achtergrond te zien zijn en echt water dan zullen er veel bekjes open vallen van verbazing.
Prachtig.
-
Dat duurt nog wel even, dit is maar een heel klein gedeelte van wat ik wil maken. Het moet een grachtje, geïnspireerd door een oud schilderij van Koekkoek worden, met tientallen huizen en ook nog een kerk. Ik maak het niet hetzelfde maar gedeeltes van verschillende schilderijen en veel fantasie. Als ik het goed heb zijn ook die beelden die je vorige week liet zien (met Blender gemaakt) ook geïnspireerd op dat soort schilderijen. Dus dat duurt nog wel even. Ik bouw eerst de voorste huizen en als ik er dan genoeg van heb gebruik ik wel een foto op de achtergrond.
-
Echt heel erg mooi en als er straks nog een wolken op de achtergrond te zien zijn en echt water dan zullen er veel bekjes open vallen van verbazing.
Prachtig.
nu al :o
Mooi hoor, en dat gaat in een rap tempo zeg.
MAD
-
Hier de vorderingen van mijn stadje:
Het volgende probleem dient zich aan: ik heb twee foto's een van het stadje in de mist de ander zonder.
De eerste foto is goed maar op de foto met mist komen witte dots te voorschijn en alleen op de plaatsen waar ik de bomen en planten en het visnet op een transparant Mesh heb geplaatst.
Ik heb met 1000 samples gerenderd
Wie heet de oplossing ?
(http://s10.postimg.org/p7s4p03hh/Huizen.jpg) (http://postimg.org/image/p7s4p03hh/) (http://s10.postimg.org/6e6bs059h/Huizen_Mist.jpg) (http://postimg.org/image/6e6bs059h/)
-
Ah, de beruchte "Fireflies".
Probeer eerst de tips uit onderstaande link. Mocht dat niet helepen dan weet ik misschien nog wel een andere manier om dit probleem te verhelpen en toch het aantal samples zo laag mogelijk te houden maar dat moet ik even opzoeken als ik thuis ben.
http://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies/
Als je caustics gebruikt da kan dit ook een oplossing zijn:
http://cgcookie.com/blender/2013/01/14/reducing-caustic-noise-blender-cycles/
-
JvL
Probleem opgelost.
Ik had alle tips van de blender Guru geprobeerd. Zonder resultaat.
Ook nog geprobeerd te renderen met 2000 samples, ook zonder resultaat.
Toen ben ik eens gaan experimenteren met node editor (van de transparante mesh van de planten en bomen).
Contrast regeling er tussen geplaatst, contrast verhoogd met 50%: Probleem opgelost :)
zelfs als ik met 10 samples render zijn de grote dots verdwenen.
(http://s30.postimg.org/4bxo00031/Schermafbeelding_2014_09_19_om_17_37_19.jpg) (http://postimg.org/image/4bxo00031/)
-
Kijk eens aan, dat is mooi. Klinkt ook wel logisch deze oplossing.
Zelf had ik het probleem dat ik in de scenes van mijn animatie een witte lijn om mijn meshes kreeg wanneer zij voor de getekende achtergronden stonden. Dit kon ik oplossen door bij mijn materialen Transparency aan te vinken en dan de Specular op 0.000 te zetten. Dat is dan wel Blender Internal maar zo zie je maar dat de oplossing soms in een hoek zit waar je het niet verwacht.
-
Op dezelde 2 foto's zie ik nu nog een raar verschijnsel.
De horizontale brugleuning in de afbeelding zonder mist heeft scherpe lijnen heeft. De afbeelding met mist zijn deze heel erg gekarteld.
-
Ik gok dat het veroorzaakt wordt door de mist. De mist beinvloed namelijk de transparantie van objecten in Blender, dit levert wel vaker problemen op. Aangezien er in de brugleuning highlights zitten om glans te geven aan het materiaal denk ik dat die pixels zo licht (of transparant) worden dat ze wegvallen in de mist.
Dit kan voorkomen worden door de mist uit te schakelen en dit via een compositing node achteraf toe te voegen.
Ik zal even kijken of ik er wat over kan vinden.
-
Ben wat gaan experimenteren met de instellingen van de mist en heb inderdaad daar het probleem gevonden.
Ik had max op 1 staan en nu verlaagd naar 0.1
(http://s29.postimg.org/ljoo5uieb/Schermafbeelding_2014_09_19_om_20_09_43.jpg) (http://postimg.org/image/ljoo5uieb/)
Hier het nieuwe resultaat zonder witte dots en een strakke brugleuning. Wel is de mist een stuk donkerder maar dat komt omdat ik nog geen wolken op de achtergrond heb.
(http://s27.postimg.org/46s7pgfov/Huizen_Mist2.jpg) (http://postimg.org/image/46s7pgfov/)
-
Dat ziet er goed uit. Een wolkenlucht en belichting zal de mist er zeker lichter uit laten zien.
-
Ik had ook al het een en ander uitgeprobeerd maar nog niet met een Map Value node er tussen.
Zonder deze node zijn er geen kartel randen te bekennen.
Dus ik kon het probleem niet vinden maar gelukkig heb je het zelf gevonden en ik heb er nu snel een notitie van gemaakt zodat ik dat niet meer vergeet ;)
P D nu even een pluim ;)
Wat is dit super mooi gemaakt en het is nog niet eens af en het heeft nu al sfeer.
-
Weer wat gevorderd.
Ik wil de rechterkant van het grachten ook nog vol huizen zetten maar weet nog niet of ik dan in problemen kom met mijn geheugen.
Het programma begint nu al een klein beetje traag te worden.
Een vraagje aan JvL: je stelde voor om de huizen op verschillende layers te zetten, dat heb ik gedaan.
Moet ik die dan ook in verschillende lagen renderen?
(http://s18.postimg.org/98goyg0z9/Platje.jpg) (http://postimg.org/image/98goyg0z9/)
(http://s18.postimg.org/bn3z54rud/stadje.jpg) (http://postimg.org/image/bn3z54rud/)
-
Erg mooi hoor. Heerlijk dat sfeertje.
Om je vraag gelijk maar even te beantwoorden, je hoeft ze niet als aparte layers te renderen maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je alle layers waar de objecten op staan aan hebt staan tijdens het renderen.
(http://s30.postimg.org/8a77ys58t/image.jpg) (http://postimg.org/image/8a77ys58t/)
Om het makkelijker te maken voor je pc kun je de weergave van de objecten op Bounds zetten bij display. Je ziet dan in de viewport alleen rechthoekige objecten staan die overigens tijdens het renderen gewoon als de normale objecten gezien worden. Ik doe dit zelf bijvoorbeeld vaak met bomen en dergelijke. Eigenlijk met alle objecten die veel vertices hebben.
(http://s11.postimg.org/wv6ea2yen/image.jpg) (http://postimg.org/image/wv6ea2yen/)
-
Heel mooie sfeer prachtig!!
Ik vindt het ook heel bijzonder dat je dit allemaal zo snel voor elkaar krijgt ;)
Ik heb ergens een keer gelezen dat als een complexe Sene te langzaam is dat je bij Sene
Simplefy aan kunt zetten en
Subdivision op 0
Child particles op 0
Zelf heb ik dit nog nooit uitgeprobeerd, dus pin me er niet op vast ;)
-
Heren bedankt voor de complimenten en voor de tips.
Ik ga er morgen mee aan de gang.
-
Is dit fantasie of bouw je een deel van een oude stad op? Als dit laatste waar is, welke stad is het dan?
Wat gebruik je als voorbeeld ? Een schilderij? Welke?
Gewoon nieuwsgierig. ;)
-
Hallo Koos2
Ik gebruik inderdaad een oud schilderij van de schilder Koekkoek, het is een oud gedeelte van Ijselstijn. het gedeelte bestaat nu ook nog maar is bijna niet meer te herkennen. Dit schilderij heb ik ook ooit gebruikt om er een modelbaantje van te bouwen, dat neem ik nu als voorbeeld.
Als je op Google op Koekkoek zoekt en dan afbeeldingen, vindt je heel veel van dit soort afbeeldingen. Ook de schilder Cornelis Springer maakte dergelijke schilderijen.
Ik maak de schilderijen niet letterlijk na maar pik er hier en daar een mooi fragment uit. misschien ga ik nog wel ooit zo'n schilderij tot leven brengen met Blender.Nu ga ik verder met de andere kant van het grachten, dat lijkt totaal niet meer op het schilderij. Hier de afbeelding waarvan ik gewerkt heb. neem het niet te letterlijk.
(http://s8.postimg.org/ai275rzkh/Willem_Koekkoek_Zonnig_stadsgrachtje_in_IJsselst.jpg) (http://postimg.org/image/ai275rzkh/)
-
Laatste weken niet veel gedaan met Blender vanwege een Blender vinger (RSI vinger).
Even een filmpje gemaakt van het oude stadje.
Ben nu bezich met de rechter oever.
http://youtu.be/EDY-a8BahEM
-
Wauw!!! :o
Zeer mooi filmpje hoor. Ik ben echt benieuwd hoe het er uit ziet als ook de andere oever klaar is. Je hebt de sfeer echt goed weten te vangen. Ik zag maar 1 klein dingetje dat mij opviel en dat is de scherpe lijn waar de mist begint (het zogenaamde clipping).
Maar verder echt een topfilmpje!
-
Nou Nou wat eer aan Dutch Blender Comunnity JvL en IJp ;D
Maar alle eer is geheel aan jou P D wat heb jij in een korte tijd veel werk verricht, met als resultaat dat je een prachtig filmpje hebt geproduceerd.
Knap stukje werk!
-
Prachtig. Ik kan niet anders zeggen.
-
Wauw ::) Echt indrukwekkend.
Hoeveel jaren Blender je al?
-
Hoi Ellajiw
Ik Blender ongeveer 4 A 5 maanden, wel heb ik net als jij hiervoor veel met Skethup gewerkt. Het is totaal iets anders maar toch ben je al wat bekent met 3D tekenen.
-
Inmiddels heb ik mijn rechter oever ook klaar.
Er zit veel kopie werk in dus dat ging wat sneller dan de linker oever.
Morgen ga ik verder om een Movie te maken daar zullen wel enkele uurtjes in gaan zitten ben ik bang voor.
(http://s21.postimg.org/918ea0dnn/Stadje.jpg) (http://postimg.org/image/918ea0dnn/)
-
Ik kijk er al naar uit!
-
Ik zit achter mijn oren te krabben 4 A 5 maanden ;)
Mooi plaat hoor en ik ben ook benieuwt naar je filmpje wat overigens ook perfect zal zijn. ;)
-
Maar 4 a 5 maanden? Wauw. Briljant. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik over 4 a 5 maanden dit kan. Succes met het project!
-
12 uur per dag x 5 mnd. Moet lukken ;)
-
Mooi hoor. Je hebt talent, en huisjes lenen zich uitstekend voor Blender , het meeste bestaat toch uit blokken of planes...
Leuk dat je dat zo gedetailleerd maakt man... Ik ben ook weer aan een nieuw project met een huisje bezig....
Succes verder 8)
-
M'n Stadje is klaar.
Het is wel duidelijk dat ik geen filmregisseur ben, maar het gaat mij om het plaatje dat vindt ik wel geslaagd.
Er zitten wel een paar foutjes in maar ik vindt het nu genoeg geweest en ga weer verder aan een nieuw project.
Het laatste fragmentje is op verzoek van Ijp ;D
http://youtu.be/B9izP9ArPjk
-
Hij zegt dat de video door de gebruiker is verwijdert.... :o :'(
-
Sorrie; Verkeerde link
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Fxh7qkENCfg
-
Dat verzoek kan ik me niet meer herinneren maar hoe dan ook het is Prachtig!!!!!!!
-
Haha, geweldig dat monstertje aan het eind. De cameravoering had inderdaad misschien wat beter gekund om het maximale uit de scene te halen maar verder een eindresultaat om trots op te zijn hoor.
Mooi gemodelleerd, mooie compositie, perfecte sfeer. Het is duidelijk te zien dat dingen zijn waar jij een ruime ervaring in hebt.
Ik ben nu al nieuwsgierig wat je volgen project wordt.
-
Heel mooi gedaan hoor, wat een detail!
Als je een render maakt vanuit een leuke hoek van 1024 x 280 pixels, dan neem ik em op in de forum banners!
MAD
-
Hij staat ertussen hoor. net zo lang op index (rechtsboven in de menubalk) blijven klikken totdat je hem tegenkomt.
Ik heb em al 2x gezien inmiddels, staat errug netjes!
MAD
-
Welkom in de banner! ;)
-
Ben er toch wel een beetje trots op om op de voorpagina te staan ;D
-
Ben er toch wel een beetje trots op om op de voorpagina te staan ;D
En terecht. ;)
-
ui ui ui, een gewoon sterveling kan zoiets alleen maken?
Super gefeliciteerd ;)
-
Het is prachtig en heel sfeervol.
Hoe heb je het water gemaakt? Onlangs ben ik aan het experimenteren geweest met de wave modifier, heb jij die ook gebruikt?
-
Hoi Koos:
Dit zijn de instellingen die ik voor het water heb gebruikt.
(http://s27.postimg.org/snuq6uuan/Schermafbeelding_1.jpg) (http://postimg.org/image/snuq6uuan/) (http://s27.postimg.org/fkz3nl42n/Schermafbeelding_2.jpg) (http://postimg.org/image/fkz3nl42n/)
-
Bedankt, moet ik dus ook maar eens met de ocean modifier gaan experimenteren.
-
'n Vriend van mij heeft een muziekje bij mijn filmpje gemonteerd.
Het is nu een totaal ander filmpje geworden. :) :) :) :
http://youtu.be/wonXgqGTsRo
-
Blijft altijd verbazingwekkend wat goed gekozen muziek kan doen voor een film(pje).
Nu komt de sfeer er nog beter in!
-
En de Edison van dit jaar gaat naar ...............
-
De Edison gaat naar
Tromgeroffel roffel roffel roffel
P D
Prachtig en de muziek is perfect.
Een klein puntje de scheidingslijn van de mist is te absoluut als je dat nog goed voor elkaar krijgt dan, Ja dan heb ik er geen woorden meer voor en je verdient dan wel 10 Edisons. ;)
-
De scherpe afscheiding van de mist heb ik geprobeerd weg te verzachten maar het is me niet gelukt.
JvL had me daar ook al een keer op atent gemaakt.
Kun je me ook duidelijk maken hoe ik die verzacht?
Niet dat ik dit filmpje nog een keer ga renderen maar voor het volgende filmpje.
-
Ik kan je dat niet uitleggen maar deze meneer weet van wanten. ;)
Het is weer een tutorial maar deze zou ik zeker helemaal bekijken.
http://www.youtube.com/watch?v=CxNeMMZs_sM
In de tutorial zie je de opzet van de mist node's maar zet tussen de Map Value en de color Mix noder een Blur node / ingesteld op Fast Gaussian.
En instellen maar je weet niet wat je ziet Perfect gewoon. ;)
-
Ijp; ik heb de tutorial gemaakt.
De overgang is wel veel geleidelijker.
Wat ik wel zie is, als je de mist toepast totaal geen schaduwen te zien zijn.
En het geeft toch wel een mooi effect als smorgens de zon een beetje door de mist heen breektt, dat vindt ik dus jammer.
-
Ik heb gewoon schaduw ???
(http://s12.postimg.org/5q2o4xyzd/Mist5_blend.jpg) (http://postimg.org/image/5q2o4xyzd/)
-
Probleem opgelost. Ik had de size sun op 10.00 staan in plaats van 0.1 :-[