Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Somers

Pagina's: 1 [2] 3
16
Belichting en Rendering / cameras kwijt
« Gepost op: 16 januari 2023, 23:18:11 pm »
Ik weet niet of ik het hier moet posten maar dat hoor ik dan graag. Ik heb denk ik ergens op gedrukt want ik zie mijn cameras niet meer. Zelfs niet als ik ze selecteer. enig idee wat dat kan zijn?




17
Over Blender / Re: 3D Printen van onderdeel van modelauto
« Gepost op: 13 januari 2023, 09:57:57 am »
ligt denk ik aan de fouten, heb wel eens een fout gehad maar dan print ie t wel gewoon.

18
Materialen en Texturing / Re: artifacts ...
« Gepost op: 02 januari 2023, 15:12:02 pm »
Daar speel ik idd ook al mee, lost het nog niet helemaal op. Merk dat het unwrappen ook nog wel iets doet hierin. Beste wensen overigens!

19
Materialen en Texturing / Re: artifacts ...
« Gepost op: 23 december 2022, 18:51:01 pm »
Kleine toevoeging, t is de grote van de mesh die dit beinvloed als ik het goed zie. Is dan een subdivision modifier de enige oplossing of is er nog iets slimmers? (lees: iets wat minder traag maakt) >

20
Materialen en Texturing / artifacts ...
« Gepost op: 23 december 2022, 18:38:06 pm »
Hallo,

Ik krijg wat blokkerige effecten, wat doe ik verkeerd, wat moet ik anders doen om dit te verhinderen? Alvast bedankewel




21
Hardware / Re: Wacom tablet
« Gepost op: 09 december 2022, 11:10:57 am »
Heb zelf een Huion tekenscherm dus geen tablet er langs. Werkt ook uitstekelbaars

22
Hardware / Re: GPU melding
« Gepost op: 09 december 2022, 11:10:12 am »
na ja wat is snel, 3 jaar oude AMD Ryzen 9 3900X 12-Core met 32gieg intern geheugen. voor nu in ieder geval prima. real time rendering voro wat ik doet word nu ineens leuk :)

23
Hardware / Re: GPU melding
« Gepost op: 08 december 2022, 17:12:05 pm »
Hier mag denk ik een slotje op. Mijn GTX1660Super vervangen vandaag door een RTX3090.
 8)

24
Hardware / GPU melding
« Gepost op: 04 december 2022, 16:14:31 pm »
Hallo,

Ik krijg zo af en toe de melding "system is out of GPU and shared host memory". Resultaat is een zwart beeld, niks meer zichtbaar. Blender opnieuw opstarten helpt dan wel. Vroeg me af wat kan ik daar aandoen, dit lijkt me tekortkoming van mijn systeem of een iets te enthiousiast ingestelde scene. What can i do?

25
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 02 december 2022, 16:56:18 pm »
bedankewel :)

26
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 29 november 2022, 07:40:41 am »
weinig ervaring met geometry nodes maar dat werkt wel geinig eigenlijk! Dank . Wat ik me afvroeg als ik nu de stenen niet statisch wil hebben, dus elke steen gelijke vorm, heb je daar evt ook een tip voor ? Je kan met die crease spelen zag ik maar dat doet ie voor alles, je zou daar dan soort noise op willen of zo?

27
Belichting en Rendering / renderen in delen
« Gepost op: 28 november 2022, 09:38:13 am »
Hallo,

Ik wil blender gebruiken om er uiteindelijk drukwerk materiaal mee te maken. Het gaat om in werkelijkheid grote vlakken van een meter of 6 tot 13 hoog en nog breder. Drukwerk gaat uiteindelijk op vlakken van max 2 bij 3 meter dus grotere render plaatjes als dat zou ik niet hoeven maken. De vraag is nu hoe zou ik een aanzicht van mijn scene (orthographic dus) in delen kunnen renderen en er ook zeker van zijn dat als je die tegen elkaar aan legt het klopt? Je krijgt namelijk al snel grote plaatjes.

Links en rechts al wat zitten googlen, dacht echter ik zit ook hier ik zal vast niet de eerste zijn. HOop dat mijn vraag beetje duidelijk is, alvast bedankt.

28
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Gepost op: 24 november 2022, 19:57:38 pm »
Naja als je er dus lang niks ana doet is een update of 15 wel t resultaat. zou het weer moeten doen!

29
Leden stellen zich voor / Re: Martijn stelt zich voor
« Gepost op: 24 november 2022, 19:34:47 pm »
Oooh damn hahah nou weten we dat ook weer... Tnx!

30
Materialen en Texturing / Re: Modeleren of textures?
« Gepost op: 23 november 2022, 19:47:34 pm »
In principe is een tussenoplossing de twee oplossingen combineren?
Had al wat gexperimenteerd met die geom nodes (kende ze tot vorige week nog niet) dat ging nog niet helemaal van een leien dakje. Zit iets niet goed met schalen geloof ik. Anyways, wat ik nu heb is zelf gemodelleerde stenen, zie hier. Die blenden nog niet helemaal lekker in. Hoewel de steenvorm ook nog wel wat aandacht kan gebruiken (liggen te ver uit de muur), nog ff wat pielen denk ik met de voegen. Voor wat betreft de oplossing van Roobol betreft, ik neem aan dat je dan daar de textuur per steen op mapt?


Pagina's: 1 [2] 3