Topic: Replacement modifier.  (gelezen 14790 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2015, 20:42:53 pm »
Lol Sardipax was er toevallig ook mee bezig toen ik er mee startte en had nog geen tutorial , inmiddels wel zie ik:)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2015, 23:57:08 pm »
Hier is de tutorial die SardiPax ook gebruikte voor de particels erg goed uitgelegd. in 4 delen https://www.youtube.com/watch?v=KykU-cYRuZg&list=PLW-Y5Y-6rFAoNAgVi9-Zavmk66ghPTUyb&index=6
Les 1 t lijkt Hollands :)
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2015, 23:59:09 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2015, 14:04:11 pm »
Een stad in aanbouw voor de zandstorm.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2015, 12:58:57 pm »
Dit wordt een waar spektakel dit gaat een storm doen opwaaien in 3d land. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2015, 13:32:00 pm »
Laat maar waaien!  ;D

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2015, 14:02:49 pm »
Je zou ook smoke kunnen gebruiken. Het oogt als een zandstorm. Zie onderstaande video wat ik bedoel (gisteren gezien):
https://www.youtube.com/watch?v=ckkPiVZ3Lys


Een stad in aanbouw voor de zandstorm.

Ave, morituri te salutant.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2015, 16:55:39 pm »
Laat maar waaien is makkelijk gezegd lol, eigenlijk heb ik geen script ja flarden zoals het heelal vanuit daar wil ik op aarde dan een aanval maken op de City of deze oudheid style, en nog een hoop te leren in Blender maakt opwaaien lastig :)
Die smoke generator staat stil , displacement kost veel minder rekenkracht als je smoke beweegt moet je alle bewegingen die in de generator zijn gemaakt aanpassen met wind en dergelijke , re placement vind ik makkelijker en sneller.ligt ook aan de hardware denk ik , als ik een snelle pc had ging ik daar voor.
Dat is het mooie van blender om met minder materiaal toch kunnen presteren wat je wil bereiken.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 17:13:28 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2015, 17:01:53 pm »
Ik zat gisteren toevallig een keer te kijken wat ik zoal gepost had en vond op 14 augustus mijn wens om de zandman te maken als leek.
Grappig om terug te kijken na een  jaar ik was al eerder bezig, ik snap het principe van de zandman, nu de uitvoering nog, ja nog een leek of halfwas :P) :)
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 17:03:56 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2015, 17:20:52 pm »
Nou, ik bedoelde ook niet dat het makkelijk zou zijn hoor. Alles behalve denk ik eigenlijk.
Veel dingen zijn best moeilijk te maken in Blender maar ook in andere software want de principes zijn hetzelfde.
Ik kom zelf ook nog steeds allerlei struikelblokken tegen en heel veel dingen zijn ook niet uit tutorials te halen (ook al kunnen zij je vaak wel op het juiste spoor zetten).
Zeker als je wat verder op dingen in gaat kom je er achter dat je nog een hoop info mist maar mijn idee is altijd: "Gewoon lekker dingen uit blijven proberen en elke mislukking is weer een leermoment".
Komt helemaal goed met die zandstorm!  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2015, 17:56:07 pm »
Precies zoals je zegt ik verdiep me nu al een paar maanden in de particels en het is gaaf om te doen ,ik vind bewegende beelden leuker om te doen als een scene maken voor een realistische foto tenminste in het leer proces.
Wat Ijp hier in een link plaatste had in nog niet van gehoord Iso Surface, voordat we alle editors kennen en de menging ervan mogelijkheden  ja dan duurt t effe lol, ze zeggen 3 jaar studie klopt denk ik wel , als ik het vergelijk met mijn werk in de bouw  in 5 jaar tot vakman om te leren met praktijk, dan weet je het beroep, de aankomende 5 jaar leer je de oplossing te bedenken en dan ben je vakman.
Maar t eerste jaar is het moeilijkste ,zoveel informatie wat je moet kunnen scheiden.
En eigenlijk spring je van de ene naar de andere editor , en als we dat totaal overzicht hebben ,ja dan zijn we geslaagd. :)
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 17:58:25 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2015, 19:24:24 pm »
Hier nog een foto van het standbeeld redelijk gelukt met weinig loops vertics
Voor de film goed genoeg denk ik of je moet close uppen.




« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 19:27:59 pm door Ruud »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2015, 19:37:45 pm »
Ik vind je renders super mooi :)
Ave, morituri te salutant.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2015, 19:54:33 pm »
Het effect is niks een materiaal en de sterkte van het licht met 1 spot extra in het gebouw,
Alles wat je nu in een steen kleur maakt heeft al een soort diepte door de licht instellingen.
Een beetje aan het testen.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2015, 22:01:57 pm »
Dat is gaaf als daar straks een storm over heen gaat.
Om de beelden zou ik me ook niet zo druk maken die zie je in een storm toch niet goed of je moet inderdaad een close up maken.

Misschien kun je voor het licht hier nog wat mee.
https://www.youtube.com/watch?v=_4IN4V1SM-A

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2015, 00:50:25 am »