Dutch Blender Community
Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: Speedthriller op 19 juli 2014, 12:30:45 pm
-
Hallo allemaal, deze Keltische halsring is mijn laatste creatie. Ik heb hem gerenderd in Cycles met 1000 samples.
(http://s29.postimg.org/ky79yy56r/Torque_1000s_100.jpg) (http://postimg.org/image/ky79yy56r/)
-
wauw!
De armband zelf is erg mooi. De scene kan wat beter, lichtere kleuren, meer licht?
Mooi design hoor! zelf verzonnen?
MAD
-
Dat is een heel mooi eindresultaat, zeker met alle kleine details.
Toevallig heb ik een grote voorliefde voor keltische en noorse kunst en sieraden (mijn huis hangt er vol mee :D).
Ik denk alleen dat je misschien nog wel wat meer met belichting had kunnen doen maar de halsketting (torque) is geweldig!
P.S Misschien ook met een grungetexture een beetje vuil aanbrengen zodat hij er verweerd en gebruikt uitziet.
-
Dat ziet er heel goed uit en heel mooi gemaakt maar ik mis ook de belichting en daardoor mis ik schaduw.
Als je dat nog kunt aanpassen dan is het een top sieraad.
-
Dat ziet er super uit, heel wat uurtjes werk denk ik zo.
-
Ik sluit me aan bij Marks kommentaar ;-)
-
Bedankt voor de opbouwende kritiek allemaal! De enige verlichting die ik heb gebruikt in die afbeelding is een HDRI foto voor de reflecties in het metaal. Ik ben even bezig geweest met wat extra verlichting, en een lichtere achtergrond, en denk dat het al beter is zo, zie bijgaande test render.
Goed idee, JvL, zodra ik de verlichting goed heb, zal ik eens gaan kijken hoe ik een grungetexture in kan voegen. Ik gebruik Cycles pas sinds enkele weken, is toch nog even wennen!
Ik heb het ontwerp niet zelf verzonnen, maar afgeleid van verschillende referentie foto's en het een beetje simpeler gemaakt dan de originelen ;)
(http://s28.postimg.org/omebirlft/Testrender_100s_50.jpg) (http://postimg.org/image/omebirlft/)
-
Je kunt in plaats van een grunge texture ook vertex paint mode ´dirty vertex colors`gebruiken om vuil in de randen toe te voegen waar het zich altijd ophoopt. Het enige nadeel daarvan is is dat je dan nog steeds krasjes en beschadigingen met een texture toe moet voegen.
-
Dit is al een heel stuk beter uit maar je kunt ook nog een point lamp toevoegen voor een betere schaduw.
De sterkte van een lamp moet je hoog zetten b.v.b. op 450.000
-
Oke, ik heb nog wat dingen veranderd, ik denk dat hij zo goed is. Ik heb een grungetexture gebruikt en de verlichting een stuk feller gemaakt. Ik heb voor deze render 3- punts verlichting gebruikt, samen met HDRI verlichting voor de reflecties in het metaal.
(http://s11.postimg.org/oq1mac81r/Torque_2_1000s_100.jpg) (http://postimg.org/image/oq1mac81r/)
-
Dat ziet er heel gaaf uit ik zou het niet beter kunnen maken.
Petje af hoor echt mooi werk geleverd.
-
Ik kan de afbeelding niet helemaal goed bekijken op mijn mobiel (het enige wat ik hier op mijn vakantieadres heb) maar de belichting ziet er inderdaad al veel beter uit. De grungetexture zal even moeten wachten tot ik thuis ben.
Maar mooi werk!
-
Die laatste is subliem, knap gemaakt man... Zo zie je maar weer, soms heb je gewoon een beetje feedback nodig ,
Mooie armband ook... :)