Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - tomatito

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]
76
Animatie en Rigging / Re: Blender doet raar tijdens renderen
« Gepost op: 15 juni 2014, 01:18:49 am »
Op het risico af dat ik irritant word  ;) maar zou iemand kunnen kijken of deze versie van mijn animatie afgespeeld (Alt+a) kan worden? Bij mij werkt dat niet meer  ???

File is hier te vinden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TT4J7MUW6VIK.zip

PS. Dit is de oorspronkelijke/1e versie van mijn animatie.

77
Animatie en Rigging / Re: Blender doet raar tijdens renderen
« Gepost op: 12 juni 2014, 19:53:02 pm »
Wederom bedankt voor de tip  :) Het is echter niets nieuws voor mij.

Mocht er mensen echt geïnteresseerd zijn in dit probleem/raadsel dan kun je hier de blend-file eens bekijken en mij hopelijk vertellen wat ik fout doe.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZRCB7SPRHNPN.zip

(PS. Ik gebruik voor belichting een hdri-texture, die heb ik bijgevoegd in het bestand)

Ik heb de animatie opnieuw gemaakt. Het probleem nu is dat frame 1 goed is, maar bij frame 2 word alleen de achtergrond gerenderd.




78
Animatie en Rigging / Re: Blender doet raar tijdens renderen
« Gepost op: 11 juni 2014, 18:53:09 pm »
Bedankt  :) Maar de inhoud van de tutorial ken ik... geen nieuwe dingen geleerd.

Ik maak mijn animatie wel opnieuw als ik tijd en zin heb.

79
Animatie en Rigging / Re: Blender doet raar tijdens renderen
« Gepost op: 11 juni 2014, 10:05:45 am »
Citaat
Als je dit niet doet moet je namelijk voordat je gaat renderen de animatie een keer door laten lopen met Alt+a voordat het weer actief is.

Bedankt voor de tip :-) Werkt helaas niet. Ik klik zelf altijd gewoon op de play knop.

Kan ik nog iets anders doen? Dit echt heel apart en jammer :-(

80
Animatie en Rigging / Blender doet raar tijdens renderen
« Gepost op: 11 juni 2014, 08:01:00 am »
Tijdens het renderen van een animatie heb ik vakje ´overwrite´ (onder: render > output) uitgevinkt. Op deze manier kun je je computer uitzetten en weer een andere keer verder gaan met renderen van je animatie zonder dat je weer bij frame 1 begint. Dit uitvinken heb ik tijdens het renderen gedaan en daarna Ctrl + s (save as).

Toen ik daarna weer opnieuw wou renderen

1. Waren al mijn materialen veranderd (hersteld)
2. Daarna werd steeds hetzelfde plaatje gerenderd
3. En weer daarna werkte een forcefield niet meer

Iemand een tip hoe ik dit kan fixen?



81
Modelleren / Re: Objecten uitlijnen
« Gepost op: 11 juni 2014, 07:52:00 am »
Bedankt voor de tip. De methode met de magneet kende ik al maar nog nooit hiervoor gebruikt. In tutorials doen ze nl. het ook meestal op het oog.

(PS. De eerste tutorial... is echt grappig... goede uitleg... maar die man praat zo raar  ;D)

82
Modelleren / Objecten uitlijnen
« Gepost op: 10 juni 2014, 21:58:57 pm »
Een ´probleem´ waar ik al geruime tijd tegen aan loop: hoe lijn ik de onderkant van een object uit met de mesh/onderkant waarop het ligt.



Dus hoe krijg ik de onderkant van de oortelefoontjes uitgelijnd met de bovenkant van het oppervlak waarop ze liggen.

(Meestal doe ik dit op het oog... maar er moeten toch meer nauwkeurige manieren zijn?)

83
Hardware / Re: Render Farm
« Gepost op: 10 juni 2014, 21:50:59 pm »
Bedankt voor de reacties. Tja... ik vrees dan toch dat mijn computer (onverwoestbare 2e hands Dell kantoor computer) te langzaam is. Voor vervanging mis ik op dit moment helaas de financiën. 

84
Hardware / Render Farm
« Gepost op: 10 juni 2014, 09:11:45 am »
Via dit forum kreeg ik een tip: Sheep it (=render farm). Ik heb het nodige gelezen/uitgeplozen maar er komt steeds 1 vraag bij mij op: is mijn computer niet veel te langzaam om deel te kunnen/mogen nemen aan een render farm?

Ik heb geen verstand van specificaties/hardware.... maar laat ik het zo zeggen... als ik een animatie render in Cycles (250 frames, 250 samples, 0.95 clamp) dan duurt dit 4-5 dagen.

Hierdoor denk ik zelf dat als ik mij aan meld bij een render farm ik niks voor anderen (kan) renderen maar dat andere wel voor mij zullen renderen.

Kan dit/mag dit?   

PS. Dank voor de tip over Sheep it!

85
Animaties / Mijn 1e animatie(s)
« Gepost op: 07 juni 2014, 20:16:05 pm »
Mijn 1e animatie(s) die ik toon op dit forum:

https://www.youtube.com/watch?v=h3TDaf9qynw

https://www.youtube.com/watch?v=s7lLREDPE7k

Allemaal tutorial werk: de linkjes staan vermeld in de beschrijving op Youtube.

En gelijk een vraag... bij de laatste animatie (Blender render) heb ik een blur en een vignette toegevoegd (node editor)... wel zichtbaar als backdrop... maar als ik het plaatje render is er niks te zien (zie animatie).

Iemand een idee hoe dit kan?

PS. Hoe kan ik het formaat van de video´s aanpassen. Nu moet ik de pagina scrollen om alles te zien.

86
Leden stellen zich voor / Re: Ik ben nieuw ;-)
« Gepost op: 03 juni 2014, 10:18:58 am »
Bedankt voor alle leuke reacties. Ik voel mijzelf al helemaal thuis :)

Vooral dit linkje:

http://www.systemagnostic.com/faqs/

Of te wel ´waarom is mijn computer zo ongelooflijk langzaam´ is heel interessant om te lezen. Dus daar ga ik eens de tijd voor nemen. Bedankt!

PS. Vanwege de lange rendertijd ben ik tussendoor maar begonnen aan een lange Andrew Price tutortial: How to make an airplane. Vet  :P 

87
Leden stellen zich voor / Ik ben nieuw ;-)
« Gepost op: 01 juni 2014, 22:03:30 pm »
Hallo allemaal :D,

Na de nodige keren dit forum te hebben bezocht heb ik besloten om mijzelf te registeren.

Ik ben een echte beginner met Blender en ik moet dus nog veel leren. Ik doe dit door tutorials te volgen... voor eigen werkstukken is mijn kennis nog te gering. Maar zelfs bij tutorials gaat er nog het nodige fout. Ik hoop dan op dit forum terecht te kunnen voor hulp en advies. Verder loop ik op het moment nogal tegen de beperkingen van mijn computer aan. Een animatie renderen van 250 frames duurt bij mij al gauw 3-5 dagen. Op het moment ben ik ook een animatie aan het renderen: als deze klaar is dan post ik deze.

Via webdesign ben ik bij Gimp uitgekomen (zeer ruime kennis inmiddels) en vervolgens uitstapjes gemaakt naar andere grafische programma´s: Inkscape, Synfig en nu dus Blender. Ik ben een liefhebber van Opensource (misschien al wel duidelijk  ;)) op mijn computer draai ik dus ook Ubuntu/Linux. Commerciële programma´s van bv. Adobe heb ik wel (draait vlekkeloos onder Wine) maar ik voel mij er niet prettig bij.

Zo een heel verhaal geworden. Ik hoop spoedig een werkstuk te posten  :)   

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]