Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - tomatito

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6
31
Onderhanden werk / Re: Interieur
« Gepost op: 23 november 2014, 23:25:56 pm »
Dat ziet er leuk uit! Het materiaal is naar mijn smaak wel erg glossy en de handels (te) low poly. Maar ik zie daar wel een leuke animatie in. Draaien aan de handel en er komt water uit de kraan. Moet niet al te moeilijk zijn.

PS. Ik plunder tegenwoordig zelf ook Blendwap helemaal leeg. Erg leerzaam om Blend files van anderen in te zien.

32
Animatie en Rigging / Re: Serie van frames renderen
« Gepost op: 06 november 2014, 18:35:11 pm »
Hier is een linkje naar de video met  daarin de foute afbeeldingen:

https://vimeo.com/111122997

Ik heb wat eigen inbreng gedaan met de materialen en belichting (Hdri). De reflectie van de Hdri is te zien in de lens/vergrootglas. Vond ik wel leuk staan  :)

Citaat
ik heb geen probleem gehad ... na ja, laten wij het hierbij?!
Doe maar  ;)

33
Animatie en Rigging / Re: Serie van frames renderen
« Gepost op: 06 november 2014, 17:02:10 pm »
Het is deze tutorial (LittleWebHut): https://www.youtube.com/watch?v=jnAsjyRq854

Renderen doe je in deze tutorial op 2 layers.

Laag 1: de geblurde laag
Laag 2: de lens zonder achtergrond

In de node editor voeg je deze 2 lagen samen. 

De foute afbeeldingen heb ik niet meer. Inmiddels allemaal hersteld met Gimp. De achtergrond was in sommige plaatjes enigzins doorschijnend. Ik heb dit opgelost in Gimp door de laag/afbeeldingen te verdubbelen en deze samen te voegen tot 1 afbeelding.

Ik heb wel een filmpje met daarin de foute afbeeldingen. Resultaat: de achtergrond verschiet wat van kleur. Of beter gezegd... omdat ik een backdrop gebruik het kleurverloop veranderd ietsje.

Citaat
je hebt een animatie gemaakt met meer dan 100 frames, OK?
je hebt de Blender Render gebruikt, niet Cycles, OK?
Je hebt plaatjes als uitvoer naar ... gekozen (met overschrijven?) en wel PNG genomen, OK?

1. 120 frames
2. Blender Cycles
3. png als uitvoer zonder overschrijven

34
Animatie en Rigging / Re: Serie van frames renderen
« Gepost op: 06 november 2014, 15:25:45 pm »
Citaat
maak er keyframes van ..en render enkel die key frames
Kan dat? Ik heb er even opgezocht maar ik kon niks vinden.

Citaat
Hoe kan dan een 'plaatje' zijn mislukt?
Ik heb geen enkel idee. Sommige zijn mislukt maar de meeste zijn in orde.

Citaat
Ik denk het is vrij eenvoudig om via een script de index van de timeline via een run script aan te passen maar wat wil je dan? Zelf ... of dan DAT automatisch laten renderen en(? ja of nee) afdrukken als plaatje?
Erg interessant. Maar ik verdiep mij hier (scripts) nog maar niet in. Komt t.z.t. wel.

Inmiddels heb ik een snelle methode gevonden met Gimp om de fouten te herstellen. 


35
Animatie en Rigging / Serie van frames renderen
« Gepost op: 05 november 2014, 18:05:21 pm »
Ik ben bezig een animatie te renderen. Alleen zijn sommige afbeeldingen mislukt en moeten dus opnieuw.

Ik kan dat 1 voor 1 doen (handmatig).... maar is er niet  een mogelijkheid om de frame nummers op te geven.

Dat Blender bijvoorbeeld frame: 2, 6, 30, 120, 135, etc... in 1 keer renderd. Kan dat?

36
Onderhanden werk / Re: Stad van blokken dozen.
« Gepost op: 03 november 2014, 09:34:39 am »
Mooi gedaan. De gebouwen lijken goed :) Maar inderdaad wat donker en de lucht (texture) kan nog wel worden verbeterd. Er zit volgens mij namelijk een vreemde bolling in die te sterk is.

37
Animaties / Re: een hout afknabbel dingetje
« Gepost op: 03 november 2014, 09:31:31 am »
Citaat
Het is wel een inspirerende website, eenvoudig, leerzaam, zonder nonsens.
Citaat
Zo moeten tutorials gemaakt worden, vooral voor beginners

Ik ben er wel verbaasd over dat ´jullie´ deze website nu pas vinden. Deze tutorials hebben mij enorm geholpen om de basis van Blender te leren. Deze tutorials zijn zo duidelijk dat ik vaak alleen aan het geluid genoeg heb om de tutorial te volgen.

Enne...

Er zou eens een tutorial komen over het onderwerp: hoe maak ik een goede tutorial  ;)  Geen kwaad woord over Andrew Price (zijn bijdrage is geweldig) maar wat vertelt hij een boel onzinnige dingen erbij  die alleen maar afleiden en niks toevoegen. Echt heel erg zonde.

38
Modelleren / Re: Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 19 oktober 2014, 22:29:22 pm »
Citaat
Het lijkt er inderdaad op dat je pc het gewoon niet aan kan. Hoe oud is je pc en wat voor processor zit er in?

Processor                      : 2x Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
Memory                              : 2053MB (676MB used)
Operating System      : Linux Mint 17 Qiana

-Display-
Resolution                      : 1024x768 pixels
OpenGL Renderer      : Mesa DRI Intel(R) 965Q x86/MMX/SSE2


39
Modelleren / Re: Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 19 oktober 2014, 21:55:44 pm »
Citaat
Het lijkt er inderdaad op dat je pc het gewoon niet aan kan. Hoe oud is je pc en wat voor processor zit er in?
Ik ben een leek op het gebied van hardware. Maar ik zal er eens naar kijken. Het is in ieder geval een 2e hands kantoor ´bak´ van Dell. Redelijk oud hoor.

Als testje heb ik een simpele  ´eye-rig´ gemaakt en dat werkt. Dit verbaast mij wel wat aangezien die 2 jongen(s) (zie afbeelding) niet echt een heel ingewikkeld model is.

To be continued...

40
Modelleren / Re: Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 19 oktober 2014, 11:25:33 am »
Kleine toevoeging:

Ik wil onderstaande jongen(s) riggen alleen als ik een armature toevoeg en deze enigzins bewerk (bv roteren of extrude) vliegt Blender eruit.



Het lijkt erop dat mijn oude computer zwaardere bewerkingen niet aankan (?).

41
Modelleren / Re: Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 19 oktober 2014, 03:06:35 am »
Wederom dank voor de reacties. Vooral de video was interessant.

Maar het probleem is niet dat ik geen plank/object kan buigen maar dat dit niet wil met de Latice modifier (zoals in de door mij gevolgde tutorial)... dat is eigenlijk alles  ;)

42
Modelleren / Re: Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 17 oktober 2014, 08:18:32 am »
Citaat
Dat heb ik ook wel eens gehad, misschien eerst de eerste modifier apply'en, en dan de 2e doen?
Goed idee! Werkt helaas ook niet  >:(. Dan maar handmatig buigen. Bedankt voor alle reacties/hulp  :D

43
Modelleren / Re: Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 15 oktober 2014, 11:54:52 am »
Citaat
en waarom heb je de bolling niet gewoon met Proportional editing gedaan dan
Het is een tutorial  ;) Ik heb al een eigen manier om de plank te buigen die werkt. Vind het gewoon apart.

Dit is het werkstuk:


Misschien werk het niet in combinatie met de gebruikte modifiers: Array (count 17) en Curve

44
Modelleren / Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 15 oktober 2014, 10:50:16 am »
Ik ben bezig om een houten vat te maken. De bolling van het vat doe ik met de Lattice modifier.  Zodra ik echter de transform tools gebruik (bv. roteren of schalen) vliegt Blender eruit bij mij.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik snap er helemaal niks van  :o.

(Het enige wat ik kan bedenken is dat dit een zware bewerking is en dat mijn computer dit niet aankan)

45
Materialen en Texturing / Re: Texture verwijderen van faces
« Gepost op: 13 oktober 2014, 08:53:24 am »
Bedankt voor de hulp  :)

Citaat
Maar om misschien alvast een mogelijke oplossing te geven. Selecteer in Editmode de vertices van de mok, selecteer het basismateriaal van de mok (dus zonder de texture) en druk op assign.

Gedaan. Resultaat: zie afbeelding.

Citaat
Indien een object (ooit) twee texturen heeft, dan kan men toch (als men wil) een of beide texturen verwijderen?! Het x bij de texturen  klikken ... verwijdert toch?
Uiteraard heb ik de texturen geprobeerd te verwijderen. Werkt niet  ???

Uiteindelijk heb ik het opgelost door opnieuw de selectie te unwrappen (U). Toen bleek ik 2 wireframes te hebben in de UV-editor. Vervolgens nog een paar keer op U geklikt en toen had ik nog maar 1 wireframe van de gemaakte selectie  :P





Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6