Dutch Blender Community
Creaties => Onderbouwde kritiek => Topic gestart door: Mark aka Dark op 29 juni 2012, 23:24:28 pm
-
Zag een tutorial met daarin glas, heb toen zelf een wijnglas gemaakt. Vind het resultaat niet slecht voor de eerste keer, maar toch mist er iets. suggesties iemand?
(https://dl.dropbox.com/u/43534527/glas.png)
-
Ja, link naar de tutorial ontbreekt :)
O.a. een (andere?!) wijnglas tutorial: http://www.blendtuts.com/2010/10/modelling-objects.html
-
De achtergrond is misschien niet de beste om een glas te showen, en ik denk dat het glas ook iets te kleurloos is. Misschien nog wat meer laten 'schitteren'?
-
Ziet er goed uit maar wat schaduw kan geen kwaad ;)
Ik heb ook al eens een glas gemaakt en heb daar lang over gedaan om het een beetje op een glas te laten lijken.
(http://i49.photobucket.com/albums/f264/ijpe/Blender%203d/WilsArtblikje.png)
-
Waauw, ziet er goed uit.
Maar als je vraagt wat je er nog aan kunt verbeteren:
- Het glas van de kelk is veel te dik voor een echt wijnglas.
- De kelk is te groot ten opzichte van de voet en steel.
- Aan de bovenste rand van de kelk zit normaal gesproken een rond randje (verdikking) die zie ik hier niet terug.
Idee:
Maak eens een foto van een echt wijnglas voor de verhoudingen en zet ze naast elkaar.
-
, maar toch mist er iets. suggesties iemand?
(https://dl.dropbox.com/u/43534527/glas.png)
Je bedoelt de wijn?
-
In deze tutorial zit ook een wijnglas: http://www.blenderguru.com/videos/introduction-to-cycles/. Als engels geen probleem is dan is blenderguru een goede bron.
-
Hoi, heb zojuist deze gemaakt op m'n nieuwe stage voor een club die vj visuals wilt hebben.
(http://abelvanderdrift.nl/wp-content/uploads/2012/04/Absolut_Vodka_Render.png)
Ik zal hem binnenkort ook uploaden als .blend
Groet,
Abel
-
wauw!
dat ziet er echt uit!
-
Abel,
Ziet er gaaf uit maar!!!!!
Hoe heb je dat logo in het glas gemaakt :shock:
-
Tnx. :D
Het grote logo is een apparte plane met een texture erop. Alleen omdat Cycles nog geen alpha kan mappen, moet het helaas via een omweg. (Daarvoor kun je bij deze tutorial terecht: http://www.youtube.com/watch?v=BJ1TBxMAK1o )
Het kleine logo dat op een ouderwetse poststempel lijkt (zegel) heb ik apart gemodelleerd vanuit een cirkel. Een paar extra ringen toevoegen met "extrude", en de buitenste ring wat vervormd door wat variatie in de positie van die verticies te zetten. vervolgens een subsurf mod. toegevoegd en wat dikte met solidify. Hier ook een glass matterial aan toegevoegd.
Vervolgens een van de binnen ringen gedupliceerd (shift-D + P-selected= kopie wordt apparte mesh), maar niet verplaatst en de texture met het hoofd erop gemapped (ook met alpha mapping).
De .blend is hier te downloaden: http://abelvanderdrift.nl/wp-content/uploads/2012/10/Absolut_Vodka_Fles.zip
Groet,
Abel
-
Op het eerste gezicht een gewone drankfles,maar hoe langer je kijkt,en beseft hoeveel verschillende textures er op zitten en mooi licht van achteren,dan wordt het steeds mooier.
Ik wou dat ik dit kon . Prachtig
herry
-
Ik zal binnenkort wel even een tutorial proberen te maken van iets soortgelijks. ;)
Groet,
Abel
-
jhaaaaaa,
Die ga ik dan direct doen! Graag dus!
MAD
-
Ik heb hem alvast gemaakt. Nu ga ik er nog een tutorial van maken.
Dit gaat hem worden:
(http://abelvanderdrift.nl/wp-content/uploads/2012/04/Dom_Perignon.png)
Groet,
Abel
-
Abel, laat glas en fles maar op een 'ronde tafel' staan?
-
Het ziet er perfect uit pettje af hoor maar als je een tutorial gaat maken dan gaat bij mij de voorkeur uit naar de eerste fles met dat logo dat lijkt me een hele uitdaging. :)
-
Hallo,
Ik ben een super amateur in Blender.
Ik vind dit wijnglas super gemaakr! Ik ga ervan uit dat jij een prof bent in Blender.
Mag ik zo vrij zijn en een vraagje te stellen over hoe je dit gedaan hebt?
-
Hallo Laurens
Leuk dat je meedoet.
Een glas of een potje kan je gemakkelijk maken met de Spin tool.
Begin met het beginscherm.Met Tab ga je van object mode naar edit mode.De cube is helemaal geselecteerd.
Druk op X (wissen) kies vertices (punten) en je hebt een heel leeg scherm.
Nu zetten we het eerste punt op het nul punt ( waar X,Y enZ as samenkomen).
Met Contr ingedrukt klik je met LMB (linker muis buttton) op het nul punt. het eerste punt met de drie pijlen
Druk op 1 (front view) van je nummerieke toetsen bord, en dan 5 (van perspectief naar ortho),
Tweede punt :rechts van het eerste punt ,dus op de X klik weer Contr LMB
derde punt: iets boven het tweede punt : Contr en LMB
vierde punt: horzontaal naar links vlak voor de Z (blauwe as) weer Contr en LMB Je hebt nu het voetje van het glas
Volgende punt komt recht boven de vorige punt (steel ) en dan de buitenrand van het glas.....de binnenrand,en dan moet het laatste punt weer op de Z as komen. Je hebt nu het contour van je glas.
Druk op A (2x) zo.dat je contour helemaal aktief is.
Ga naar top view ; 7 van num toetsenbord
In de Tool bar (druk op T),ga je naar Spin,onder in de Tool bar komt nu een extra venster met de naam Spin.
verander degrees van 90 naar 360 en de steps naar bv 36.
Tab in object mode ,en klik op Smooth in de Tool bar. Druk op W..remove doubles.
En daar is het glas ,
herry
-
Ik weet niet hoe je engels is Laurens,
Maar op youtube staan een paar hele goede video tutorials over hoe je een glas kunt maken.
Er zijn namelijk verschillende manieren om een glas te maken.
De manier die Herry uitlegt staat heel goed uitgelegd in een video tutorial die glass of milk heet op youtube.
Deze tutorial gaat wel erg snel, maar is wel heel goed.
Als je verder hulp nodig hebt, of nog een andere methode wilt weten: Let us know!
Succes!
-
Hé volgens mij had ik hier ook een reactie geplaatst :?:
-
Hé volgens mij had ik hier ook een reactie geplaatst :?:
Hoi ijp,
Was dat toevallig ergens tussen vrijdagavond 2 novembeer en maandagavond 5 november?
Ik heb namelijk een back up terug moeten zetten vanwege het crashen van de site. (zie medeling boven aan het forum).
Groet,
MAD
-
Hier is een mooie beginners tutorial: http://www.youtube.com/watch?cc_load_po ... fCDAIIR2Gc (http://www.youtube.com/watch?cc_load_policy=1&hl=nl&v=HfCDAIIR2Gc)
Wel in het engels, maar eventueel kan je ondertiteling aanzetten en laten vertalen naar het nederlands.
-
Ik had een tijdje terug een tutorial beloofd. Heb het echter een beetje druk gehad de laatste tijd, maar hij komt er zo aan!
Hij is tijdelijk op deze link te zien (youtube faalt bij mij steeds):
http://clstr.nl/media/0001-71021.mp4
Of te downloaden:
http://clstr.nl/media/ (http://clstr.nl/media/)
Rechter muisknop op 0001-71021.mp4, en koppeling opslaan als.
Helaas zit er nog geen geluid onder, maar het proces is goed te zien.
De .blend is ook te downloaden via: http://www.abelvanderdrift.nl/wp-content/uploads/2012/11/Dom_Perignon.zip
Groet,
Abel
-
Hallo Abel,
De files gedownload maar als ik het geheel wil renderen dan slaat bij mij Blender vast. :|
-
Oei das niet zo fijn. Misschien kan je de rekenkracht van je computer verkleinen door de resolutie en de samples te verlagen, en door de lightpaths te veranderen naar limited global illumination.
Ook zou ik indien mogelijk de render settings naar GPU render zetten ipv CPU. (ligt eraan waar je meer van hebt) (user preferences/ System /Compute Device - Cuda of OpenGL, en dan bij Render/ Feature set Supported of experimental en Device op GPU)
Hoop dat het zo wel lukt..
Het uploaden van het filmpje gaat echter nog best lastig, ons internet heeft namelijk wat mankementjes.
Groet,
Abel
-
Het hele zaakje aangepast en nu werk het wel maar wat is dat Cycles renderen langzaam. :cry:
Stel je voor dat je hier in een animatie moet renderen :roll:
Ik heb een Laptop met een Intel Core i7 Processor met een ATI Mobilitie Radeon HD 5650 1GB videokaart
Dit lijkt me toch een redelijke laptop :?:
En ik weet niet of ik nog iets moet instellen in de videokaart?
-
Met een ati kaart val je een beetje buiten de boot. Hier zijn wat engelse tips te vinden over het sneller renderen: http://www.blenderguru.com/4-easy-ways- ... up-cycles/ (http://www.blenderguru.com/4-easy-ways-to-speed-up-cycles/)
-
Dan val ik mooi buiten die boot omdat ik in blender alleen CPU en OpenCL kan instellen.
Ze geven aan het Blender in te stellen naar GPU maar dat zit er niet in bij mij :cry:
-
Hoi
Ik heb ook een ATI kaart, en val ook buiten de boot.
Ik heb een i5 2500K processor. Die doet het renderen bij mij.
Ik zag je thread, en heb het renderen 'as is' aan gezet. ik gebruik cycles nog niet, dus ik neem even aan dat alle basis instellingen van toepassing zijn.
Ik had 100 samples in 6:25 minuten, van de duizend. Dus voor het volledig plaatjes zou ik een slordig uur kwijt zijn. Mijn i5 quad core gaat er met de volle 100% tegenaan (ik monitor mijn processor). En mijn processor is nog niet overgeclocked.
Ik weet niet wat jullie voor tijden halen, maar je zou kunnen vergelijken.
Succes!
P.S. ik blijf de fles met het glas echt super mooi vinden. :!:
-
Bij mij gebeurd er bijna niets met Cycels render zit minuten te kijken maar er gebeurd niets, alleen als ik de sampeles op 10 zet dan pas zie ik dat Cycels de afbeelding renderd.
ik heb bij AMD nog wat gevonden (necessary for OpenCL™ GPU support): en dit geinstalleerd maar bij mij merk ik geen verschil.
http://developer.amd.com/tools/heteroge ... downloads/ (http://developer.amd.com/tools/heterogeneous-computing/amd-accelerated-parallel-processing-app-sdk/downloads/)
Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt anders is dit mooi balen voor ons :x
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2 ... _Rendering (http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Render/Cycles/GPU_Rendering)
-
Maar je hoeft niet op de GPU te renderen. CPU is langzamer, maar werkt wel altijd.
-
https://www.youtube.com/watch?v=7Yx6P0zh1aE
Even een timelaps ervan gemaakt...
-
Heel mooi maar dit gaat me te snel ik kan dat niet meer volgen.
Ik begin al een beetje een oude man te worden :shock: :D
Maar mooi gemaakt.