Topic: zomaar wat (domme) vragen  (gelezen 53505 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #105 Gepost op: 29 mei 2015, 09:38:46 am »
Zet naast editmode textuur aan.
In het N menu bij Shading zet je GLSL op Multitexture je kunt ook nog shadeles aan of uit zetten.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #106 Gepost op: 30 mei 2015, 00:00:44 am »
heb ik gedaan... maar ik zie nog steeds niets...  zal wel weer ergens iets lulligs vergeten....

ik heb maar weer een filmpje ge schoten...  misschien ziet iemand wat ik fout doe...
https://www.youtube.com/watch?v=Rn81qEEY1jM

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #107 Gepost op: 30 mei 2015, 09:50:17 am »
Heb je op de texture tab wel je texture paint image geselecteerd en de uv map?

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #108 Gepost op: 30 mei 2015, 16:50:58 pm »
even kijken wat  je zeg hoor...
volgens mij wel...

dat plat geslagen hoofd is uvgrid, en is opgeslagen als uvgrid.png... en als ik kijk onder tab texture, staat bij image uvgrid, en bij source //ucgrid.png... in het preview schermpje een blokje met het plat geslagen hoofd erop?

zal ook alles weer ff te download zetten.... https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/blender/testhoofd.rar


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #109 Gepost op: 30 mei 2015, 18:32:45 pm »
Naast opject mode zet je Solid aan.
In N-menu bij Shading zet je Textuur Solid aan.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #110 Gepost op: 31 mei 2015, 01:15:28 am »
wat is nu eigenlijk het verschil tussen blender render, en cycles render?

nu had ik een tutorial gezocht over hoe ik een skin texturen mooier kon maken, maar die is weer in cycles, terwel bij mij blender render is in geschakeld...
en zo maar omschakelen werkt ook niet?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #111 Gepost op: 31 mei 2015, 20:34:02 pm »
Met Cycles kun je heel realistische images renderen.
 

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #112 Gepost op: 31 mei 2015, 21:25:52 pm »
dus je kan beter in cycles werken?   je kan altijd wisselen?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #113 Gepost op: 31 mei 2015, 22:03:17 pm »
Dat ligt er aan wat voor stijl je wilt weergeven.
Je kan volgens mij wel wisselen maar dan zit je met je textures en dergelijke, zelf kies ik daarom van te voren met welke render ik ga renderen.

Zie het verschil van render.
https://www.youtube.com/watch?v=PMG79u6RnHY

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #114 Gepost op: 31 mei 2015, 23:55:39 pm »
pfff  moeilijk allemaal.... maar heb ik dan niets aan die texture die gemaakt is in blender render, als ik in cycles render verder wil gaan?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #115 Gepost op: 01 juni 2015, 00:06:12 am »
Ja die kun je gewoon weer gebruiken. Het enige probleem met het overschakelen tussen de twee render engines is dat de materialen en texturen iets anders opgebouwd worden en dus "stuk"gaan bij het overschakelen.
Maar je kunt in cycles weer een materiaal maken waar je de door jouw gemaakte texture weer opnieuw aan koppelt en dan is het weer in orde. Je UV map blijft gewoon goed en kan dus ook nog steeds gebruikt worden.

Alleen moet je, zoals ijp al zei, bedenken of het nodig is om over te schakelen naar cycles. Als het voor je eindresultaat niet echt nodig is dan kun je het beter niet doen omdat bv. je rendertijd aanzienlijk toeneemt. Maar ga je bv. voor fotorealistisch dan is cycles je beste vriend.  ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #116 Gepost op: 01 juni 2015, 00:36:25 am »
jaja....  moeilijk allemaal... :-)   morgen weer verder.....

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #117 Gepost op: 01 juni 2015, 13:43:36 pm »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #118 Gepost op: 01 juni 2015, 22:56:16 pm »
Wat Guru leerstof. ;)

blijft jammer dat er ( denk dat het daar door komt) zoveel verschillen zijn tussen de versies...

ben ik die tutorial aan het volgen... en hij kies tussen cpu of gpu render....
maar bij mij staat dat er weer niet...althans niet op de plek bij hem?

ooo ik heb  bij user preferences  op Cuba gezet, en nu heb ik de keuzes wel...
render op GPU Compute gezet,,, en nu gaat het wel een heeeeeeel stuk sneller....
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2015, 23:02:45 pm door swets »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #119 Gepost op: 01 juni 2015, 23:04:24 pm »
Of je GPU of CPU gebruikt maakt verder niet uit voor het eindresultaat. Heeft ook niets te maken met de Blenderversie maar of jij een geschikte grafische kaart in je pc hebt zitten die door Blender ondersteund wordt.
Over het algemeen heeft dit alleen invloed op je rendertijd dus je kunt gewoon verder met de tutorial hoor.

Edit: Ik zie net dat je het al ontdekt hebt.  ;D