Topic: The way of the samurai  (gelezen 394020 keer)


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #555 Gepost op: 22 oktober 2014, 09:52:21 am »
Het wordt nu wel echt eng. :o
Ik durf bijna niet meer te kijken!!!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #556 Gepost op: 22 oktober 2014, 22:34:43 pm »
Haha, gewoon handen voor je ogen en stiekem tussen je vingers door kijken.  ;D

Het wordt nu wel echt eng. :o
Ik durf bijna niet meer te kijken!!!


Bedankt ijp, het wordt erg `geestig`!   ;)

A ghost in the woods!  Aaaaaaaa
Ziet er ook weer goed uit en ik ben benieuwd naar de bewegende beelden en geluid  ;)

Vergeet de reflectie van de bomen niet te verwijderen.  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #557 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:19:32 pm »
Eng? GEESTig!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #558 Gepost op: 26 oktober 2014, 01:32:56 am »
Een kleine test voor de geest in het bos. Dit is niet zoals het precies in de animatie komt maar meer om te zien hoe het er bewegend uit zou zien.
De achtergrond moeten jullie er zelf bij denken.  ;)
http://youtu.be/KSK6FGEUwI4
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2014, 01:36:57 am door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #559 Gepost op: 26 oktober 2014, 10:12:40 am »
Het verspringen vindt ik wat minder, voor mij zou de geest wat meer zwevend en mysterieus naar voren kunnen komen. 
Maar in het geheel zal het in de animatie toch wel een mooi effect zijn. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #560 Gepost op: 26 oktober 2014, 10:55:31 am »
Ik weet ook nog niet of ze gaat springen of zweven.  ;) Het ging mij nu meer om het bewegen van de linten omdat het drie afzonderlijke planes zijn met transparantie die door hun rotatie door elkaar heen bewegen.
Ik was benieuwd of dat na het renderen zichtbaar zou zijn (clipping).
Nu nog bedenken hoe de exacte beweging in animatie wordt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #561 Gepost op: 26 oktober 2014, 11:02:46 am »
Oooo dan ben ik benieuwd of je met depth of field werkt in die scene omdat ik daar problemen mee heb gehad.
Namelijk op de plaatsen van de planes met de transparantie zie je dan geen depth of field.
Dus daar zie je alles gewoon scherp :-\
Ik ben dus heel benieuwd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #562 Gepost op: 26 oktober 2014, 11:33:19 am »
Mocht ik tegen dat probleem aanlopen dan kan ik dat misschien wel oplossen door de geest in een andere scene of renderlayer te plaatsen en met behulp van compositing op de juiste plek te krijgen. Het lijkt mij dat het dan de DOF niet beinvloed maar daar kom ik maar op 1 manier achter..... ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #563 Gepost op: 28 oktober 2014, 18:36:58 pm »
Oke, dit is best vervelend.....de grond in de openingsscene had ik gemaakt met behulp van sculpting en de data van de multires modifier extern opgeslagen.
Vervolgens heeft dit heldere licht (ik dus  ::)) tijdens een schoonmaak  actie op de pc het bestandje dus weggegooid... :o :o :o :o
Gevolg: Grond zo plat als een dubbeltje... >:( >:( :'(
Aangezien de Backup bestanden gebruik maken van hetzelfde externe bestandje zijn deze dus ook waardeloos. Briljante actie dus.  ::)
Gelukkig is dit niet zoveel werk om opnieuw te maken maar toch vervelend, vooral omdat ik de laatste drie weken ook aan een stuk aan het overwerken ben en ik dus niet zoveel vrije tijd heb.
Vanaf morgen of overmorgen weer verse updates!
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2014, 18:38:29 pm door JvL »

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #564 Gepost op: 29 oktober 2014, 00:55:51 am »
 :'( ken dat. Maar gelukkig gaat opnieuw maken meestal wel veel sneller.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #565 Gepost op: 29 oktober 2014, 01:25:15 am »
Dat is zeker waar, ik hoef nu niet meer te bedenken hoe het er uit dus dat scheelt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #566 Gepost op: 29 oktober 2014, 11:48:08 am »
Dat is balen :o :( :(
De data van de multires modifier extern opslaan ?
Is dit geen optie voor de volgende keer, Automaticlly pack into blend.
De Blend file wordt wel groter maar ik heb geen idee of dat dan de data van multires modifier wordt opgeslagen in de Blend file.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #567 Gepost op: 29 oktober 2014, 12:27:05 pm »
De reden waarom het extern opgeslagen was was juist om de bestandsgrootte en de vertraging in de viewport zo klein mogelijk te houden. Het kan aanzienlijk schelen maar dan moet je geen overhaaste schoonmaakacties uitvoeren.  ;)

Het probleem is inmiddels al weer hersteld hoor.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #568 Gepost op: 29 oktober 2014, 23:55:36 pm »
Helaas nog steeds een beetje tijdgebrek maar vanavond toch nog even een test gedaan voor een klein maar belangrijk element in mijn animatie.
Tijdens het eindgevecht gaat er ongetwijfeld wat bloed vloeien dus dat moet ook in beeld gebracht worden. Het is nog verre van perfect maar het is een leuke basis.
Er zal nog gerommeld moeten worden aan de kleur en dergelijke en let vooral niet op de `geweldige` animatie  ::) maar die is meer om duidelijk te maken wat de bedoeling is. Ik ga voor het bloed niet met particles of andere ellende aan de slag want dat schiet zijn doel voorbij maar zal door middel van compositing in de animatie toegevoegd worden.
http://youtu.be/BX5lFXLjuNY

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #569 Gepost op: 30 oktober 2014, 09:08:00 am »
JvL het schiet al op je bent al bij het eindgevecht.
Ik vindt dat het er nu al geweldig uit ziet het bloed spat mooi weg.
Maar als dit het niet gaat worden dan ben ik straks wel heel benieuwd hoe je dat bloed aan de animatie wordt toevoegt ;).