Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - GuusJ

Pagina's: 1 [2] 3
16
Materialen en Texturing / Twee verschillende materialen op een object
« Gepost op: 13 september 2020, 17:14:49 pm »
Een korte vraag. Kan ik op een opject twee verschillende materialen aanbrengen ?

Zie afbeelding:


Het is een Cube van 2 x 2 x 2 meter. En als tweede een Cube van 2.2 x 2.2 x 2.2 meter.
De laatste is de Z-as naar 15 % verschaald. Als eerste de verschaalde Cube geselecteerd en met
Shift de eerste Cube. Toen met Ctrl + / er voor gezorgd dat er een aftekening op de eerste Cube komt.


Ik heb nu Cube, Cube 001 en Cube 002 in beeld.
Wanneer ik daar twee verschillende materialen aan wil toekennen dan lukt dat niet. Op een of andere
manier wordt het geheel een kleur.
Wat zie ik over het hoofd ?



17
Materialen en Texturing / Re: Decal Machine 2.0 error ?
« Gepost op: 13 september 2020, 17:02:15 pm »
Het werkt  ;D Het rare is dat de Decal Machine 2.0 niet werkt onder versie 2.90.0, maar wel onder 2.83.
Ik heb de map "master" uit versie 2.83 gekopieerd en in versie 2.90.0 geplakt.
En met behulp van Preferences aangezet.

Weer wat geleerd  :o

18
Andere software / Hulp gezocht !
« Gepost op: 12 september 2020, 10:20:26 am »
Ik hoop dat dit in de juiste catagorie staat  :)

Wie kan en wil mij helpen met het installeren en instellen van diverse plugins voor Blender 2.90.0.
Het gaat om KitOps, Hardops, DecalMachnine, enz.
Vergoeding in overleg. Omgeving Enschede.

Graag reactie via PB.

19
Materialen en Texturing / Re: Decal Machine 2.0 error ?
« Gepost op: 11 september 2020, 22:31:24 pm »
Versie 2.0 werkt ook met Blender 2.90.0

20
Materialen en Texturing / Decal Machine 2.0 error ?
« Gepost op: 11 september 2020, 19:26:32 pm »
Tot nu toe met redelijk resultaat een tutorial van Josh Gambrell op het YT kanaal uitgewerkt.


Het modelleren is klaar. Nu is het tijd om het model verder te verfraaien met behulp van decals.
Ik werk met Blender 2.90.0 en met Decal Machine 2.0.

De Decal data staat in: c:\users\name\appdata\roaming\Blender Foudation\Blender\2.90\scripts\addons\Decal Machine 2.0

Onder Preferences > addons > staat inderdaad > Mesh: DECALmachine.



Maar wanneer ik het vakje probeer aan te vinken dan krijg ik een foutmelding.



Wie weet wat hier mis gaat ?










21
Modelleren / Re: Mirror modifier in Blender 2.90
« Gepost op: 10 september 2020, 13:43:19 pm »
Wederom bedankt voor je reactie. Ik zal wel een klein dingetje over het hoofd zien. Maar het lukt niet.
Ook niet wanneer ik de video volg. Verder krijg ik een melding in beeld:
Disabled: This modifier operation is not allowed from Edit mode.

EDIT: bij je voorbeeld YT lukt het nu wel. Maar nog niet in de tutorial die ik aan het maken ben.
Ik selecteer in Object Mode het deel dat ik spiegelen wil. En dan ? Shift + S ? Cursor to World Origin ?

EDIT: Gevonden  ;D. Ik had bij het maken van het object bij het verplaatsen het object verplaatst. Dus in
Object Mode. Object opnieuw gemaakt en niet het object maar de mesh verschoven. Nu werkt het netjes.
Bedankt voor je input in deze Ruud !
 

22
Modelleren / Re: Mirror modifier in Blender 2.90
« Gepost op: 10 september 2020, 11:33:39 am »
Hmm,

Het is mij nog niet geheel duidelijk. Je praat over een looplijn.  Je bedoel hiermee LoopCut ?
Het mirroren, gebeurd dat in object of editmode ?
Ik heb al een aantal pogingen onderomen, maar kom er niet uit  >:(
Misschien een extra screenshot ?
Iemand toevallig in het bezit van TeamViewer  :)

23
Modelleren / Mirror modifier in Blender 2.90
« Gepost op: 10 september 2020, 09:53:15 am »
Ik ben bezig om in Blender 2.90 een tutorial van Jos Gambrell (YT) te maken. En tot nu toe lukt dat aardig. Maar het lukt mij niet om
objecten te spiegelen. En zie ook de apply knop niet meer. Maar ik weet niet of de layout van versie 2.90 verschilt van die van versie 2.83  :o
Er staan twee Cubes in de lijst rechts. Met behulp van Boole (Ctrl + -)  een uitsnede gemaakt. En deze wil ik spiegelen naar de andere zijnde
over de Y-as.
Maar dat lukt mij niet. Wat zie ik over het hoofd ?








24
Belichting en Rendering / Re: Waarom snelle ? rendering op mijn PC ?
« Gepost op: 27 april 2020, 18:04:37 pm »
Een nieuwe installatie van Blender 2.82a op mijn pc gedaan. Maar helaas zonder resultaat.
Ik heb de laatste driver geïnstalleerd. Maar het probleem blijft bestaan. Vreemd. Ik heb voor
de zekerheid eens naar de instellingen van de kaart gekeken in het configuratiescherm van
Windows 8.1. Daar staat onder > apparaatbeheer een geel driehoekje met uitroepteken. Deze
geeft dus aan dat er iets mis is met de aanwezige driver. Via update de laatste beschikbare
versie van de driver via Win 8.1 binnengehaald en geïnstalleerd. En zie. Het genoemde bestand
wordt net als op de laptop gerenderd. In kortere tijd dan op de laptop.
Maar nu dient zich een andere probleem (uitdaging ?) aan. Wanneer ik veranderingen wil aanbrengen
in bijv. verlichting dan vliegt Blender er uit. Ook bij opslaan of aanpassen van de preferences.
Alle knoppen die bediend worden leiden tot spontane stop van Blender.
Wie kent die probleem ? Blender vraagt om Open GL 3.3. Mij kaart levert versie 4.5

Edit: Ik heb ook Bforartists2.0, gebaseerd op Blender 2.83 op mijn PC staan. Maar ook hier dezelfde
problemen !


25
Belichting en Rendering / Re: Waarom snelle ? rendering op mijn PC ?
« Gepost op: 24 april 2020, 21:03:05 pm »
Ik heb e.e.a. geprobeerd volgens bovenstaande instructies op de genoemde sites.
Maar zonder resultaat. Iemand een andere suggestie ?

26
Belichting en Rendering / Re: Waarom snelle ? rendering op mijn PC ?
« Gepost op: 23 april 2020, 11:37:29 am »
Ik heb de laatste driverversie geinstalleerd.  Op de website van Blender (https://developer.nvidia.com/cuda-gpus)
staat de M5000 vermeld. Dat zou dus moeten werken  ;D
Daarnaast vond ik dit bericht: https://developer.blender.org/T75149

Ik zal eens kijken of ik hier iets wijzer van wordt.

Tot zover bedankt  ;D

27
Belichting en Rendering / Re: Waarom snelle ? rendering op mijn PC ?
« Gepost op: 23 april 2020, 09:18:06 am »
Ik heb alleen de Blend file. Dus geen aparte HDRI bestanden. Op de laptop is de rendering na ~ 15 minuten
compleet. Op mijn PC lukt dat dus niet.

28
Belichting en Rendering / Waarom snelle ? rendering op mijn PC ?
« Gepost op: 22 april 2020, 21:47:08 pm »
Ik heb een Blend file gedownload van 3.6 Mb. Wanneer ik dit bestand met de standaard instellingen
in Blender 2.82a render op mijn laptop zonder CUDA dan duurt dit ongeveer 15 munuten.
Wanneer ik ditzelfde bestand open op mijn PC met een M5000 CUDA kaart dan zie ik onderaan in Blender
, ook versie 2.82a, de voortgangbalk. Deze blijft dan een 10-tal seconden op 0% staan staan en schiet dan
in een keer naar 100%. Ik zie dan een deels gerenderd beeld. Maar zonder achtergrond (HDRI) materialen, enz.

Wie weet wat hier fout gaat ?

29
Andere software / Re: Foutmelding in Blender 2.82
« Gepost op: 02 april 2020, 19:32:22 pm »
Het werkt ! Bedankt voor de tip. Het is even werk om de juiste structuur in Blender in te stellen.
Nu de mappen met de decals op de juiste plek plaatsen.

Groet Guus


30
Andere software / Re: Foutmelding in Blender 2.82
« Gepost op: 31 maart 2020, 17:53:07 pm »
Ik heb de melding nog steeds. Ik heb nu een screendump gemaakt van de melding.
Wie weet hier raad mee ?

groet, Guus


Pagina's: 1 [2] 3