Hulp > Hardware

GPU rendering in Cycles

(1/3) > >>

Hans Kune:
Ik krijg het in Blender 2.67 niet voor elkaar Blender te vertellen dat hij mijn graphics kaart moet gebruiken om te renderen.

In de user preferences (system) kan ik alleen voor CPU kiezen (ik kan dus eigenlijk niet kiezen).

Ik heb een NVidia GT 530 kaart. Windows 7, 64 bit. Een I7 processor.

Moet ik nog iets bijzonders doen om Blender te laten zien dat ik een GPU heb?

Vriendelijke groeten

IJp:
Misschien kent Blender 2.67 je kaart niet maar ik zou Blender 2.68a Downloaden. ;)

 http://www.blender.org/download/get-blender/

Mark aka Dark:
Hoi Hans,

Dr zijn wat vereisten waar je kaart aan moet voldoen:
- hij moet CUDA technologie hebben (hoe meer cuda cores, hoe sneller), dit zijn meestal Nvidia kaarten
- je drivers moeten up to date zijn
- je kaart moet ondersteunt zijn door Blender.

Ik heb je kaart even opgezocht. En hij zou moeten voldoen, hij ondersteunt CUDA en ik heb gezien dat andere blender gebruikers deze kaart ook met succes gebruiken. Probeer je drivers een update te geven. misschien dat dat helpt.

BTW, je hebt een i7 processor? mijn i5 renderde bijna net zo snel als mijn huidige grafische kaart (GeForce GT630M) in mijn laptop.
jou kaart heeft 96 cuda cores, de mijne heeft er ook 96. Het zegt niet alles, maar vuistregel is wel: hoe meer cores, hoe sneller. Dit kun je goed in deze benchmark zien.

Op die site van de benchmark kun je een .blend bestand downloaden en renderen inblender. Ik zou de rendertijd van je processor eens vergelijken met de resultaten op die site vwb de grafische kaarten met 96 cuda cores.

Success!
MAD

Jogai:
Het kan tegenwoordig ook op AMD videokaarten. Iemand interesse?

JvL:
Jazeker! Niet voor mijzelf want ik heb geen AMD maar ik blijf graag op de hoogte van alle mogelijkheden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie