Dutch Blender Community

Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: Ezra op 29 augustus 2016, 11:55:13 am

Titel: Kaarsen
Bericht door: Ezra op 29 augustus 2016, 11:55:13 am
Na een hoop werk voor zo goed als onzichtbare details en ruim 2 uur renderen is hier het resultaat:

(http://i.imgur.com/iqfL8XD.png)
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: IJp op 29 augustus 2016, 18:09:31 pm
Gaaf gemaakt.
Maar daar heb je IJp weer ik heb namelijk wel 2 puntjes van kritiek  ::)

Ik weet niet wat de rechte lijnen in het glas zijn maar ze zijn voor mij toch wel storend.  :-[
Probeer verschillen in de vlammen van de kaarsjes te maken.

(https://s18.postimg.org/rgbzezxv9/iqf_L8_XD.png) (https://postimg.org/image/rgbzezxv9/)
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: Ionwe op 29 augustus 2016, 18:11:19 pm
Ziet er heel goed uit.
Mag ik toch weer wat tips en tricks geven?

Ten eerste heeft het glas niks om te reflecteren (behalve het vlammetje)
Dit maakt de scene veel minder realistisch. Gebruik een HDRI map met een lage strength

Het is ook mooi om een surface inperfection te gebruiken. Unwrap het glas object en gebruik zo'n map

(https://s17.postimg.org/cgznxuy7v/Stains_Liquid_Generic011_OVERLAY_VAR1_3_K.jpg) (https://postimg.org/image/cgznxuy7v/)

Zet deze map in de roughness.


Hier nog een HDRI map

(https://s18.postimg.org/ke9i2vcb9/Shop.png) (https://postimg.org/image/ke9i2vcb9/)
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: Ezra op 29 augustus 2016, 18:12:59 pm
Gaaf gemaakt.
Maar daar heb je IJp weer ik heb namelijk wel 2 puntjes van kritiek  ::)

Ik weet niet wat de rechte lijnen in het glas zijn maar ze zijn voor mij toch wel storend.  :-[
Probeer verschillen in de vlammen van de kaarsjes te maken.

(https://s18.postimg.org/rgbzezxv9/iqf_L8_XD.png) (https://postimg.org/image/rgbzezxv9/)
Welke lijnen bedoel je precies? Er zitten wat verticale lijnen op sommige plaatsen omdat blender niet goed om kan gaan met gebogen glas, deze zijn het duidelijkst te zien bij het voorste kaarsje.
(https://snapr.pw/i/a4d0ef14e9.png)



Ionwe, het wordt een ramp om de glazen te uv-unwrappen, dus daar begin ik liever nog niet aan.
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: IJp op 29 augustus 2016, 18:22:09 pm
Ik heb in de image de vlammen wat veranderd en Zie je de groene lijnen niet die ik bij de lijnen heb geplaats.
Vergelijk het maar eens met jou originele image. ;)
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: IJp op 29 augustus 2016, 19:09:33 pm
Ik heb even een schaaltje gemaakt van een ico-Spher waar je geen rare lijnen mee krijgt.
Vlakke delen binnenkant opgevuld met Gritfill.

(https://s17.postimg.org/6jivr4drv/test1.png) (https://postimg.org/image/6jivr4drv/)
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: Ezra op 29 augustus 2016, 21:53:06 pm
Ik heb even een schaaltje gemaakt van een ico-Spher waar je geen rare lijnen mee krijgt.
Vlakke delen binnenkant opgevuld met Gritfill.

(https://s17.postimg.org/6jivr4drv/test1.png) (https://postimg.org/image/6jivr4drv/)
Ik zie nu wat je bedoelt, ik denk dat die lijn wordt veroorzaakt door de breking van het licht door het glas. De bodem van de kaars is trouwens vlak, het moet een soort waxinelichtje voorstellen.
Titel: Re: Kaarsen
Bericht door: IJp op 29 augustus 2016, 22:10:41 pm
Gebruik dan eens hdri lighting. ;)