Dutch Blender Community
Algemeen => Leuterhoek => Topic gestart door: wimblen op 27 augustus 2013, 15:23:24 pm
-
Hoe is het nu, er is al een tijdje niets meer gepost op het forum. Zijn jullie nog wel aan het blenderen.?
-
zzzzzz... huh?
-
Ja :roll: ik zit op jou te wachten.
Ik heb nog tutotials zat om je bij te staan, dus kom maar op met je vragen. :D
-
Nou ben druk bezig, maar oke als je een vraag wil hebben dan is die er wel hoor.
Hoe kan ik een muur met alles er op en er aan het makkelijks, kopiƫren - spiegelen - verschuiven
Het gedeelte rechts dat er bij is gekomen moet extact gespiegeld aan de linkerkant komen.
Er zitten nog wel een paar verbeterpuntjes in hoor, maar als die er uit zijn dan wil ik hem verplaatsen.
(http://s17.postimg.org/4wxd4lxov/000002.jpg) (http://postimage.org/)
-
Ik was even ingedut.... :D
De makkelijkste methode om het rechterdeel te spiegelen is om alle te spiegelen objecten te selecteren en samen te voegen met ctrl+j.
Daarna plaats je in de topview de cursor (cirkeltje) links van de muur en vervolgens klik je op Origin aan de linkerzijde van je scherm en selecteer Origin to 3D cursor.
Ga nu naar Modifiers en selecteer Mirror. Je moet alleen even kijken over welke as je moet spiegel want dat is afhankelijk in welke richting jouw model staat.
Als hij naar de goede zijde gespiegeld is heb je twee keuzes:
- Je kiest niet voor Apply voor de Modifier en dan zal alles wat je rechts verandert ook links gebeuren (kan je dubbel werk schelen).
- Je klikt wel op Apply en dan vormen de twee muren 1 object (kan ook zijn voordelen hebben).
Wil je nu alle onderdelen van de muren weer als losse objecten hebben dan kun je in de Edit Mode op P drukken en By Loose Parts kiezen (Alleen als je Apply gekozen hebt want anders heo je alleen weer de rechtermuur over).
Pfff....dat is een heel verhaal. Mocht het niet lukken laat het dan even weten want dan kunnen we even kijken waar het mis gaat.
-
Blij dat je wakker bent. Morgen ga ik je tips eens uittesten. Bedankt maar weer.
-
Succes! Je kasteel begint er steeds beter uit te zien.
-
Hier een kleine tutorial voor x as mirror kan ook wel eens handig zijn.
Ik kan het je niet beter uitleggen dat heeft JvL al heel goed gedaan.
Succes.
http://www.youtube.com/watch?v=m1kCn0yQrtY (http://www.youtube.com/watch?v=m1kCn0yQrtY)
En hier nog een tutorial voor de mirror modifier.
http://www.youtube.com/watch?v=y7ArlYDNi-A (http://www.youtube.com/watch?v=y7ArlYDNi-A)
En als je gewoon een opject wil spiegelen selecteer dan je opject en druk S en X voor de as daarna -1
En je opject is gespiegeld.
De X kan ook Y of Z as zijn.
-
Oke het spiegelen is gelukt. Nu nog de foutjes er uit halen en ik kan met de torens beginnen. Nou ja zal nog wel een weekje duren voor het zover is.
(http://s21.postimg.org/v1lnfrn3b/000003.jpg) (http://postimage.org/)
-
Ziet er goed uit maar ik zie wat aan.
Het is een behoorlijk groot gebouw en als je dan de stenen bekijkt zijn ze in verhouding te groot.
Je zal wel denken die heeft altijd wat, sorry.
-
De opmerkingen miste ik al een beetje op het forum. Ben in het verleden wel anders gewent. Mijn modellen werden getest door testers die alles tot in de details bekeken.
Iip het kan alleen maar goed zijn als er opbouwend commentaar en kritiek is.
Dus ga er rustig mee door.
Ik bekijk ook elke dag de rendering van de avond en ga dan de nodige dingen aanpassen.
-
en wat is er mis met testers?? :twisted:
MAD
-
Volgens mij niets, heb er altijd veel aan gehad. Maar goed blender is echt nieuw voor mij, maar als iemand wil testen dan is dat altijd goed hoor.