Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - herry

Pagina's: 1 [2]
16
Onderbouwde kritiek / Re: Wijnglas
« Gepost op: 01 oktober 2012, 15:58:48 pm »
Op het eerste gezicht een gewone drankfles,maar hoe langer je kijkt,en beseft hoeveel verschillende textures er op zitten en mooi licht van achteren,dan wordt het steeds mooier.
Ik wou dat ik dit kon . Prachtig

herry

17
Leden stellen zich voor / Re: Herry
« Gepost op: 01 oktober 2012, 15:21:08 pm »
Hallo PKHG
Als je het manga meisje wil riggen (met armature) ,dan doe ik mee , en ik denk dat ijp ook wel meedoet. Dit is een open uitnodiging aan iedereen, die dit ook leuk vind (je kunt je eigen model gebruiken of een model lenen)
Kun je vertellen hoe je die animatie van Gus maakt ( dat heeft toch niks met Python te maken:  of kan je Python ook gebruiken om te modelleren?)
Ik heb wel eens iets met shape keys gedaan,en dan kun je vrij makkelijk een ooglid, een wang of de mond laten bewegen,maar om bij een gesproken tekst, de mond (en gezicht) synchroon mee te laten bewegen,dat is gigantisch
veel werk.

herry

18
Leuterhoek / Re: Workshop in den Bosch
« Gepost op: 30 september 2012, 13:21:00 pm »
Dit is een uitnodiging van Shapeways in eindhoven op 2 nov

http://www.meetup.com/Shapeways/events/ ... _18&read=1

19
Leden stellen zich voor / Re: Kennismaken
« Gepost op: 28 september 2012, 11:12:13 am »
@ ijp
riggen is eigenlijk een skelet (armature) maken voor je model. Naast object en edit mode heb je dan ook de pose
(poseer) mode. In deze mode kun je Zus heel gemakkelijk een andere houdind geven...en dan wordt het leuk.......
Op de time-line kun je nu verschillende houdingen zetten en de computer maakt er een animatie van.
Ook kun je een loop of een ren animatie maken,die je later weer in een spelletje kunt gebruiken.


@MagicBlender
leuk dat je ook meedoet.  Veel handleidingen lezen en nadoen,daar leer je het meeste van.Vaak heb je het gevoel,dat je niks opschiet,maar als je terugkijkt,sta je te kijken wat je toch al kan.
als je vastloopt in een handleiding,geef aan in welke handleiding,en bij hoeveel minuten de problemen optreden, en er zijn vast wel mensen ,die je weer op gang kunnen helpen

succes herry

20
Belichting en Rendering / Re: foto realistisch renderen
« Gepost op: 24 september 2012, 21:43:35 pm »
Als je met de kerk klaar bent,kan  je deze renderen met een groene actergrond.
Dan kun je in de compositor (met nodes) de groene kleur vervangen (green screne) door  een originele foto van de kerk met omgeving. Je hebt dan de originele foto met jouw Blender kerk
( ipv een foto kun je zelfs een filmpje gebruiken en daar de kerk inmonteren (alleen voor echte Blender fanaten))

herry

21
Leden stellen zich voor / Re: kennismaken
« Gepost op: 24 september 2012, 17:35:49 pm »
Mark aka Dark
bedamkt voor je hartelijke welkom.
het 3D printen kon nog wel eens heel snel gaan, en als je dan in Blender je eigen ontwerp kan maken en dat zomaar kan laten uitprinten dat is haast onvoorstelbaar.
Dus MaD, stijger om de kerk en dan het dak erop en dan kan je printen.   succes ermee

ijp
Ik heb het manga meisje gemodeleerd,maar het hoofd vond ik moeilijk,aan het haar niet toegekomen.
In de handleiding zag ik niks over de kleding,hehhen jullie die zelf bedacht (ontworpen)
De volgende stap is om haar te riggen.  Heb je daar al plannen voor?
niet loon op zand, maar Loon in Drenthe  (vlakbij Assen).............weinig tot geen Blender gebruikers in het noorden.

ik hoop dat er veel Blender fans bijkomen       herry

22
Over Blender / Re: BGE = Blender Game Engine
« Gepost op: 23 september 2012, 20:26:40 pm »
In deze (engelse) handleiding wordt op een heldere manier uitgelegd hoe je zelf een eenvoudig bal spelletje kunt maken.

http://www.youtube.com/watch?v=DFaXKLYFvZ8

23
Leden stellen zich voor / Herry
« Gepost op: 23 september 2012, 13:55:22 pm »
Hallo Blender fans
Mijn naaam is Herman Huiskamp,en ik ben nu ruim een jaar met Blender bezig,
Een erg goed programma,maar met erg veel verschillende mogelijkheden,die niet altijd met elkaar te combineren zijn.
Ik ben met veel verschillende onderdelen bezig zoals modelleren,animatie,render,nodes,textures met normals,wat ik maar tegenkom en wat me aanspreekt, er zit alleen geen lijn in  (ben een beetje chaotisch bezig)
Ik gebruik meestal engelse tutorials,maar afgelopen week ben ik ook een paar duitse tegengekomen (ook leuk) over het maken van een landschap en dan invullen met verschillende textures (rots,gras,zand).
Wat ik verwarrend vind is,dat je het landschap wel op 3 verschillende manieren kunt maken(addon ANT Landscape, met sculpt of met Noise) en het inkleuren met textures kan ook op verschillende manier (stencill,clone...en een derde methode,die niet lukt omdat mijn toolbar anders is dan die in de tut)  en dan moet je ze allemaal uitproberen voordat je weet welke het gemakkelijkst is of welke het meeste mogelijkheden bied of dat er alweer een verbeterde versie is.  
Ik ben blij met deze nederlandse side, en hoop om samen te kunnen werken aan een leuk project (het manga meisje heb ik al een keer gedaan (het jongste zusje).

groetjes Herman  (herry)

btw      3D printen en Shapeways erg interessant

Pagina's: 1 [2]