Topic: The way of the samurai  (gelezen 396755 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #630 Gepost op: 23 november 2014, 15:25:33 pm »
Ik hoop dat het er mooi uit gaat zien.  ;D

Unwrapping is in het begin wel lastig maar zoals met alles wordt het steeds makkelijker als je het maar vaak genoeg doet.
De truc is om eerst alles in losse delen te unwrappen (hoofd, torso, benen, armen etc.)
Daarna kun je gemaakte seams weer geheel of gedeeltelijk verwijderen om de delen weer met elkaar te verbinden zonder dat er overlappen ontstaan.
En je moet natuurlijk het aantal seams en de posities zo proberen te kiezen dat ze de texture niet teveel verstoren want anders blijf je de seams zien en die moet je dan weer wegpoetsen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #631 Gepost op: 23 november 2014, 19:22:45 pm »
Probeer nu een getekende zeemeermin van mijn dochter te maken.....heb haar de opdracht gegeven om een karakter te geven aan haar zeemeermin. ...wat vindt ze lekker, lievelingskleur.....waar is ze bang voor...leuk om te zien hoe die kleine meid daar mee omgaat...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #632 Gepost op: 23 november 2014, 19:32:24 pm »
Dat zijn altijd leuke dingen om te doen. Doe je dat in blender of iets anders?  Ik ben zelf nu even bezig om een verjaardagskaart voor mijn oudste dochter te maken in Photoshop. Ze mogen altijd zelf een thema uitkiezen en dan is het weer flink knippen en plakken voor pappa.  ;D

Probeer nu een getekende zeemeermin van mijn dochter te maken.....heb haar de opdracht gegeven om een karakter te geven aan haar zeemeermin. ...wat vindt ze lekker, lievelingskleur.....waar is ze bang voor...leuk om te zien hoe die kleine meid daar mee omgaat...

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #633 Gepost op: 23 november 2014, 19:48:39 pm »
In blender....heel leuk om te zien hoe zij reageert als ze ziet hoe 'haar' zeemeermin echt wordt....en het comentaar dat ze heeft op mijn prille blender kwaliteiten....staart te dik....kleur niet goed...ogen te groot.......

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #634 Gepost op: 23 november 2014, 19:52:05 pm »
Verjaardagskaarten e.d. doen we ook zelf..met photoshop maar nu ook een leuk progje van hallmark daarvoor...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #635 Gepost op: 23 november 2014, 20:24:40 pm »
Die heb ik ook gezien maar ik geef zelf de voorkeur aan Photoshop vanwege alle mogelijkheden.

Verjaardagskaarten e.d. doen we ook zelf..met photoshop maar nu ook een leuk progje van hallmark daarvoor...

Ja, kinderen vinden dat helemaal geweldig maar ze kunnen ook erg kritisch zijn, haha.

In blender....heel leuk om te zien hoe zij reageert als ze ziet hoe 'haar' zeemeermin echt wordt....en het comentaar dat ze heeft op mijn prille blender kwaliteiten....staart te dik....kleur niet goed...ogen te groot.......

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #636 Gepost op: 23 november 2014, 20:30:06 pm »
Zo ziet haar zeemeerminnetje er nu uit...


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #637 Gepost op: 23 november 2014, 20:31:06 pm »
oeps...heb mijn 2de scherm in de prt screen meegenomen... ::)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #638 Gepost op: 23 november 2014, 20:53:40 pm »
Creatieve pappa's hier :D met creatieve kids. Vast geen toeval  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #639 Gepost op: 23 november 2014, 21:48:39 pm »
Hmm, ik denk dat ik een verband zie.  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #640 Gepost op: 23 november 2014, 22:08:45 pm »
Als je zelf ff inspiratie mist....luister naar de kleintjes....(ook die nog in je zit...)... 8)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #641 Gepost op: 24 november 2014, 15:08:51 pm »
FF terug on-topic...

zat net naar je eerste post te kijken op deze thread. nog 3 weken en je bent hier een jaar mee bezig! on-ge-lo-fe-lijk. Ik wou dat ik zo'n doorzettingsvermogen had.

Het wordt ook wel heel tof allemaal hoor. begint er steeds completer uit te zien. Ben dan ook heeeeel benieuwd naar hoe het allemaal gaat worden. Je weet het spannend te houden!!!

Succes ermee!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #642 Gepost op: 24 november 2014, 22:52:03 pm »
Dank je Mark! Ja, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt, haha.
Het is inderdaad al weer bijna een jaar met af en toe een korte onderbreking voor andere dingen. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling.
Het begon met het idee om een korte vechtscene te animeren maar het groeide al snel uit tot het idee om er iets groters van te maken.
Het idee bleek al snel een aardige klus om alleen te moeten doen en vooral omdat ik sommige dingen ook gaandeweg moest leren.
Maar ik ben blij dat ik die uitdaging niet uit de weg ben gegaan, het is een zeer leerzaam jaar geweest.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #643 Gepost op: 27 november 2014, 11:17:20 am »
Op het moment ben ik even ziek thuis i.v.m. mijn kaakonsteking. Gisteren wel geprobeerd te werken maar dat heb ik na een halve dag opgegeven.
Aangezien ik nu even niets te doen heb ben ik lekker aan het texture painten. Ik ben nu bezig om de character meer spierdefinitie te geven.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #644 Gepost op: 27 november 2014, 11:29:31 am »
Ze hebben je wel goed te pakken met die kaakontsteking :-\
De image wordt wel steeds beter ondanks de kaakontsteking, dus knutsel op je gemak maar lekker verder vandaag.