Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: Ellajiw op 25 november 2014, 13:11:01 pm
-
Nou, ben weer nieuw projectje begonnen. Iets meer architectuur kant op. Krijg alleen mijn glas niet echt goed:
(http://s15.postimg.org/e9lf2o6cn/render03.jpg) (http://postimg.org/image/e9lf2o6cn/)
Boven de schoenen in de etalage heb ik een meshlight gebruikt. :P Anders waren ze veel te donker. Dat rek met kleding is trouwens gephotoshopt van een foto die een passend perspectief had (achtergrond weggeknipt en alpha channel van gemaakt, zodat het als een plaatje met doorzichtige achtergrond op een meshplane geplakt kon worden) De muur erachter is dan weer van CG textures.
-
Credits voor Blend Swappers: SOZOMAIKA (schoenen) rosenth (downlights; spotjes heb ik zelf nog wat aangepast) en stalk (grass). Hangplantje heb ik zelf gemaakt. Moet misschien nog wat meer variatie in... Is nu iets te nep nog.
-
Mooi hoor je bent goed bezig.
Maar wel de schoenen wat kleiner maken als je in de schoenen een denkbeeldige dame in plaats dan komt ze tot aan het dak. ;)
De palen kunnen ook wat meer beton structuur ze zijn zo gewoon grijs.
En als laatste probeer wat ruis te verminderen de info die je nodig hebt is hier wel te vinden er zijn hier al meerder topics aan besteed.
Je ziet wel ik heb allemaal mooi praten maar het fijt blijft dat ik nog niet z'n mooie architectuur image heb gemaakt. ;)
-
7 Ways to Get Rid of Fireflies Once and For All.
http://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies/#.VHSJMct0yCg
-
Hahahah, ja de schoenen moeten kleiner. Zie het nu pas :o. Bedankt
Ruis, dat weet ik, dit zijn nog maar test renders, weinig samples, vandaar. ;)
-
Yooo, zie dat het alweer te lang geleden is dat ik gepost heb. Hierbij de scene waar ik mee bezig was (ja, ik heb de kritiek verwerkt, super bedankt allemaal!):
(http://s13.postimg.org/v04spqpo3/Architecture_Mall.jpg) (http://postimg.org/image/v04spqpo3/)
(http://s9.postimg.org/ej7fsj2gb/Architecture_Mall_TEXT.jpg) (http://postimg.org/image/ej7fsj2gb/)
-
Mooie architectuurplaat hoor. Heb je tussendoor nog andere afbeeldingen gemaakt of gewoon beetje aan het oefenen geweest?
-
En dan meteen mijn laatste render: science fiction ;) inclusief concept schets 8)
(http://s16.postimg.org/7cxwjabg1/Science_fiction.jpg) (http://postimg.org/image/7cxwjabg1/)
(http://s2.postimg.org/t7g4q44xx/Science_fiction_Process.jpg) (http://postimg.org/image/t7g4q44xx/)
Geïnspireerd op Balinese architectuur (ik heb 3 jaar op Bali gewoond :D) Ik heb het gebouw dus zelf ontworpen. Ook heb ik zelf de bodembedekking gemaakt (twee ecosystemen, volgens de Blender Tutorial: How to make a grass field? Van Gleb Alexandrov. Credits voor het idee dus naar hem. Gleb Alexandrov heeft echt top tutorials trouwens! Super snel en duidelijk. Aanraders. Verder heb ik het vuur en de rook gemaakt met de Blender fire and smoke simulator. En ik heb zelf de ornamenten gemaakt (in Gimp) en de textures. Ik ben er 4 hele dagen mee bezig geweest.
Credits: Signovinces voor de dirty concrete texture, Regus Martin voor het prikkeldraad en het hekwerk, Gabor Szabo voor de cedar tree, TheMav voor de pine tree. Rebootking (modelling) en Majornightmare (rigging) van de space man. Allemaal van Blendswap. :)
-
Haah, dus dat beantwoordt dan je vraag JvL :D
-
Bij die science fiction render heb ik veel gebruik gemaakt van de compositor. Wat cool is dat, lijkt wel ingebouwde photoshop 8)
-
Wauw! Geweldig die science fiction image, erg indrukwekkend. 8) Je hebt niet stil gezeten in ieder geval.
Gleb Alexandrov is zeker een topper met mooie tutorials. Ik vind zijn serie over belichting ook geweldig.
-
Zo je eerst image die je hebt aangepast ziet er heel goed uit maar de tweede image is gewoon helemaal super.
Ik hou van science fiction en ik vindt dat je dit heel gaaf gemaakt hebt en de kleur is helemaal top.
Dit wil ik ook maken maar mij lukt het niet om deze sfeer neer te zetten. :(
Dus petje af voor deze prachtige creatie.
-
Fantastisch dat science fiction gebouw. Prachtig Blender werk. Maar wat ik bijna nog mooier vind is de schets! Wat een leuk tekenhandschrift heb je.
-
Fantasties gedaan, hier houd ik van.
Ook zoals koos zegt, de schets is ook zeer goed. Het getuigd van lef. Niet dat voorzichtige. Dit is voor mij de ware kunst.
Je zou ook een goed schilder kunnen zijn en in een paar penseelstreken een mooi schilderij maken.
(Veel respect: een oude kunstschilder)
-
Echt gaaf ontwerp/design...super mooie stijl... ;D
-
;D wat een enthousiaste reacties ;D Super leuk, bedankt allemaal!
@ P D ik schilder ook, ik zal eens wat posten op het daarvoor bestemde board
-
@ ijp die sfeer heb ik bereikt met belichting en de compositor. Belichtingstip: 2 zonnen; eentje dichtbij voor hardere schaduwen en eentje een stuk verder voor meer algemene belichting. En speciaal voor jou de compositor node setup:
(http://s27.postimg.org/qzqzktnrz/Screen_Shot_2015_03_12_at_13_01_52.jpg) (http://postimg.org/image/qzqzktnrz/)
Zoals je ziet behoorlijk wat after effects! Saturation van de render iets verlaagd, de hue iets aangepast, een ellipse mask op een blur, een glare (fog glow) op de juiste plek (dat maakt die mooie glans op het dak alsof de ondergaande zon daarop schijnt) en een overlay met een kleur (voor het versterken van de sfeer)
-
Die tip van de zonnen heb ik niet zelf bedacht. Die is uit de tutorial van Gleb Alexandrov: https://www.youtube.com/watch?v=eshOzshjt90
-
Binnenkort wil ik iets maken waar ik een grasveldje voor nodig heb. Scheelt mij weer zoeken.
-
Belichtingstip: 2 zonnen; eentje dichtbij voor hardere schaduwen en eentje een stuk verder voor meer algemene belichting.
Even voor de compleetheid - waar je de zon plaatst maakt niet uit, alleen dingen als rotation, size en strength halen wat uit. Het idee daarachter is dat de echte zon zo fokking ver weg staat dat het licht ervan op een uniforme manier op aarde terecht komt, dus met parallelle lichtstralen die overal even sterk zijn - dan maakt veraf of dichtbij niet meer uit.
-
Ah, goede correctie :) De strength is inderdaad ook anders.
-
Ellajiw bedankt voor de compositor node setup die ga ik eens goed bestuderen.
-
Ellajiw
Als ik een advies mag geven t.a.v. je schilderen
Ga vooral door met het schetsen, een paar kleurtjes erin en je hebt een fantastisch krachtig schilderij. Probeer die kracht van je schetsen te benutten. Daar zie ik veel toekomst voor je in. En wat mij betreft mag je de geschreven aantekeningen daarin laten staan.
-
Bedankt P D! Ik ben inderdaad aan het overwegen om de concept art in te gaan :)
Heb mijn schilderwerk net gepost in andere post. Bij traditioneel werk. Heb jouw werk ook bekeken, echt mooi hoor, die knappe stillevens!
-
Zie post 'Olieverf schilderijen'
-
Ik sluit me bij PD aan. Je schets spreekt mij meer aan dan je schilderijen. Je hebt een prachtige schetshand. Laat dat meer naar voren komen.