Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Model en sculpt

<< < (22/24) > >>

IJp:
Deze heb je mooi gemaakt kleur is ok en de sruktuur van de huid ziet er ook al goed uit.
Zelf heb ik ook enkele hoofden gemaakt maar nog nooit met een colormap ik denk dat ik dat ook eens moet gaan proberen.
In iedergeval ben jij al goed op weg.

Ruud:
Ik weet 1 ding het is lastig:P.
Met painten ontstaat er zeer snel een metaalachtig materiaal, alles gepaint daar door zag ik fouten in het ontwerp.
Bepaalde onderdelen niet op de juiste plaats enz enz.
Vervolgens de sculpt en edit mode aangepast en alle mappen moeten nu weer opnieuw worden gedaan, dus de paintmap een beetje bijwerken na al het unwrappen alles is iets verschoven.
Het is leuk om te doen Wil,alles is in blender gedaan.
Ook de schaling stond niet juist ,Als het wordt gereset dan veranderd het haar ,dus nog wel wat werk maar met het volgende model weet ik tenminste waar de triggers zitten. En ik had uit luiheid het oor gekopieerd en met scale x-1 naar de andere kant gebracht, dus mijn model was open gebroken vandaar dat de schaal niet meer klopte.
Met dit soort modellen ben je afhankelijk van verschillende foto's andere belichting andere kleuren en formaat,
Om dit samen te voegen is lastig .

Ruud:
De colormap is een UVlayout (map)waar je alle UV mappen samen voegt, tijdens dit proces maak je diverse UV mappen 1 voor front achter ,links rechts of wat voor view je gebruikt met unwrap from view.
En die worden samen gevoegd in de unwrap als je het model paint met de project from view mappen..

IJp:
Ik ben even aan het zoeken geweest op internet en daar kom ik Gerard Waal tegen en ik ben benieuwt of jij het ook op deze manier aanpakt.
het is een tutorial van 5 delen en in het Nederlands.

https://www.youtube.com/watch?v=47powb6kZR8

Ruud:
Nee ik gebruik volledig blender om te painten met verschillende UV mappen om te kunnen schilderen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie