Topic: Wat een ruimte  (gelezen 5189 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,861
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 oktober 2021, 01:11:41 am »
Een beetje aan het spelen met volume en de global environment.
Nog te donker naar me zin.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2021, 13:52:37 pm »
Te donker.
Niet mee eens , ik mis alleen wat fellere hoogtepunten.
Dat maakt de uitstraling dieper met meer contrast...
Wat sterren puntjes.

Misschien wil je hem dan juist iets donkerder.
Wel mooi in ieder geval. ::)

Ik ben benieuwd naar je eindresultaat.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2021, 17:58:47 pm »
Misschien kun je hier wat mee Ruud ;)

https://www.youtube.com/watch?v=7EtXI4ePzO4

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,861
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2021, 22:30:34 pm »
Ja Wil ik ben een aantal node settings aan het bekijken deze komt ook te pas :)

Met de sterren in de volume shader  moet ik het ook bekijken wat meer random verlichten en wat feller, grote is redelijk vind ik zelf.

Nu eerst een Maan aan het bewerken 1 texture in gebruik voor zowel de hoogte map als de displacement map en kleur.
Dus er kan nog aan de kwaliteit gewerkt worden met de juiste mappen.

De Maan is voorzien van een emissie node aangezien ik met de wereld setting volledig duister ben op het sterren veld na
Zie foto van alleen de wereld met het sterrenstelsel
daar is zat variatie wat je kan doen om het stelsel snel te veranderen in een andere random shape.
Ik heb met RGB nodes de kleuren kunnen verdelen een beetje aan het uit proberen op eigen houtje.


 
De maan texture tot zover.

Ook de scene zelf wordt een 250 animatie waar van ik al 160 frames in bezit heb ik render het niet in 1 keer.
De maan die duikt pas later op en hier mooi camera werk proberen neer te zetten , en dat doe ik via de objecten te animeren omdat de camera al ingesteld stond.



frame 239

frame 246


frame 250


Het volume shader object  op deze foto is dichtbij genomen straks nog wat proberen te verfijnen
Het object is niet voor te dichtbij bedoeld ook.



En deze wat verder weg.




Bij het animeren kom je soms wat foutjes of oneven heden tegen
Aan de horizon van de maan ziet de texture er raar uit, is de camera dus die dit veroorzaakt.
Je denkt snel hee me materiaal is niet goed , best verradelijk dit.


En hier is het opgelost door de camera instelling met clipping.
Normaal genomen gebruikt iedereen de lange afstand instelling  Clip end, Nu moet clip start ingesteld worden
En het probleem is weg


 En als je er iets teveel waarde aan geeft.
Verdwijnt er een gedeelte van het object voor de camera.

« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2021, 23:24:57 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,861
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2021, 00:26:35 am »





evee


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,861
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2021, 01:02:29 am »


Met het volume object
In de instelling van alle foto's die je ziet gebruik ik 2 instellingen dus heel makkelijk om wat in te regelen ,
De contrast en brightness in de node setting van het materiaal en de hemel wordt totaal anders.







de node setting lol

en dan deze knop alleen in gebruik






« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2021, 08:07:42 am door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 09 oktober 2021, 17:23:40 pm »
Mooi gemaakt Ruud maar de nevel is het nog niet helemaal misschien in eevee wat lampen met bloom gebruiken.