Topic: Unity game  (gelezen 9570 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 11 maart 2014, 14:23:31 pm »
Afgelopen weekend heerlijk geklooid met Unity.
Heb de space shooter tutorial gedaan (met dank aan JvL).
En ben aan een idee aan het werken voor een tower defense game.

heb een test wereld gemaakt en daarin het eerste model geplaatst.
Verder is de camera volledig bestuurbaar zoals het gaat worden in de uiteindelijke game.
Het model heb ik eerlijk gejat van Balanced Annihilation, en aangepast voor gebruik in Unity.
Dat "jatten" loopt via Blender, dus het heeft toch iets met blender te maken! :-)

Resultaat is werkend te zien op www.mad-creations.nl/towerannihilation.
Installeren van de unity webplayer is wel een vereiste.

Ik hoor natuurlijk graag wat jullie ervan vinden, en suggesties zijn natuurlijk welkom.

MAD
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2014, 14:25:29 pm door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2014, 16:09:57 pm »
Als ik thuis ben zal ik eens kijken. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig maar ik denk niet dat ze het hier op mijn werk erg kunnen waarderen als ik een game ga zitten bekijken.  ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2014, 19:05:57 pm »
Mark,
Ziet er leuk uit maar ik denk dat je zelf wel een mooier model kunt maken in plaats van jatten ;)  ;D
Ik vond het jammer dat ik heb nog nergens op heb kunnen schieten  :-\
De bomen op het eiland vindt ik raar bewegen als je er overheen gaat volgens mij stoort dat in de game.
Maar al mee al vindt ik het wel heel gaaf als je een spel kunt maken, dus ga zo door zodat ik binnenkort de hele boel overhoop kan knallen ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2014, 20:00:17 pm »
Ik sluit me bij ijp aanwat betreft de bomen en het model van de toren. Al snap ik wel dat je je nu even op het onder de knie krijgen van Unity wilt concentreren i.p.v. tijd steken in het modelleren natuurlijk. Op het gebied van Unity valt namelijk ook genoeg te leren.
Die bomen zijn zeker Billboards? Die zou ik zelf door echte bomen vervangen en daar een collider aan koppelen zodat je er tegenaan botst. Echte bomen vertonen ook het "omvallen" niet.
Als het goed is kun je uit de Assetstore gratis een complete set met allerlei bomen en planten halen.
Maar ben zeker benieuwd wat je allemaal met Unity gaat maken.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2014, 09:14:27 am »
De bomen zijn echte bomen van dichtbij en veranderen in billboards op een bepaalde afstand. Deze afstand stond te dichtbij, dus die heb ik verder af gezet. In mijn editor lost dat het probleem op.

Het model heb ik ook wel om een reden gejat. Al naar de titel van het spel gekeken?  ::)

Ik ga inderdaad eerst achter het programmeer gedeelte aan. Vandaar dat ik niet al te veel tijd in de lay out stop. Zodra het plaatsen van units, automatisch schieten, pathfinding, gui, etc af is, dan ga ik de effecten upgraden. er zullen dus wel effecten zijn, maar die zullen erg basic zijn. Puur om er voor te zorgen dat ik de code daarvoor heb en alleen maar de effecten hoef aan te passen.

assetstore blijft lastig, vanuit Linux is die namelijk niet te benaderen. Vandaar dat ik dus alles zelf moet doen.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2014, 13:41:43 pm »
UPDATE:

Er is een nieuwe versie! Heb de pagina iets aangepast en bevat nu meer informatie. Wat er aangepast is staat voortaan daar!

sorry ijp: nog geen geschiet, maar daar ga ik nu aan beginnen. Zelf schieten is er echter niet bij. Maar ik zal zorgen dat er iets neergeknald wordt! :-)

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2014, 21:04:17 pm »

Het model heb ik ook wel om een reden gejat. Al naar de titel van het spel gekeken?  ::)


Ah oke, ik ben zelf niet zo van de games dus die titel zegt mij niet zo veel.  ;)

De assetstore geeft bij mij ook altijd een foutmelding maar als ik die cancel kan ik uiteindelijk toch dingen downloaden.
Als je iets ziet wat je nodig hebt laat het dan maar even weten!

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2014, 15:56:43 pm »
UPDATE!

Jahoe, ik ben blij dat het gelukt is, want ik had weer veel te veel noten op de zang! Maar uiteindelijk is het precies zo geworden als ik wilde.
De tower volgt nu vijanden die binnen range zijn en zich binnen een bepaalde hoek voor de tower bevinden. zodra de toren aangericht is begint ie te knallen. Je kunt de vijand (nu nog een kubus) besturen met de pijltjes toetsen (of WASD).

ijp: er wordt geschoten! haha.
Voor de zekerheid hier nog even de link naar de site!
Tower Annihilation

Feedback hoor ik graag!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2014, 19:06:45 pm »
Ja Ja dat is al een stuk beter maar het is toch we de bedoeling dat ik die toren straks weg kan knallen 8)
Even nog een aandachtpuntje je ziet de plane van het eiland onderwater dat is niet zo erg maar ik zou daar wat contouren in aan brengen zodat het geen vierkant meer is.
Mooi dat je dat allemaal met Blender kan maken ik vind het een hele kunst dat je dit al voor elkaar krijgt.  ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2014, 21:02:11 pm »
Ja Ja dat is al een stuk beter maar het is toch we de bedoeling dat ik die toren straks weg kan knallen 8)
Even nog een aandachtpuntje je ziet de plane van het eiland onderwater dat is niet zo erg maar ik zou daar wat contouren in aan brengen zodat het geen vierkant meer is.
Mooi dat je dat allemaal met Blender kan maken ik vind het een hele kunst dat je dit al voor elkaar krijgt.  ;)

alleen de tower is met blender geimporteerd, de rest is unity game engine. is dat ook kunst?

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2014, 19:42:43 pm »
De assetstore geeft bij mij ook altijd een foutmelding maar als ik die cancel kan ik uiteindelijk toch dingen downloaden.
Als je iets ziet wat je nodig hebt laat het dan maar even weten!

Aanvraag in een PM gestuurd hier in het forum!  ;)

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2014, 20:11:07 pm »
Gezien en in behandeling.  ;D

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2014, 11:00:16 am »
Ijp! Knallen maar!  ;)

Weer een update gedaan, duurde dit keer wat langer, maar er zit ook behoorlijk wat in.
- pathfinding system -> units zoeken nu zelf een pad naar het doel, en houden daarbij rekening met waar hun maten al geweest zijn (en zoeken dan een alternatieve route)
- Echte vijanden die zelf hun weg zoeken, schieten op torens, exploderen als ze kapot gaan, etc
- de zee is verbeterd, minder hoge golven waardoor het realistischer lijkt.
- de bomen zijn weg, en worden aparte meshes (zoals JvL al suggereerde  :-[)
- bergen gemaakt zodat de pathfinding goed getest wordt
- health system toegevoegd zodat units kapot gaan na een hoeveelheid geleden schade.
- dr kan geschoten worden!!!!
- het spel kan in full screen gespeeld worden!
en...en...en nog veel meer, maar dat is op de achtergrond en zal jullie niet boeien.

Feedback graag! Merk dat dat positief stimuleert door te gaan.
link voor de zekerheid: Tower Annihilation

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2014, 12:29:51 pm »
Ik vindt het heel leuk om te zien hoe dit spel zich ontwikkeld en ik zal zeker de torens gaan verdedigen.
Mooi gemaakt Mark  ;)
Misschien een idee vijanden uit de lucht ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2014, 12:45:40 pm »
Sh*t, ik heb hier de webplayer niet meer en ik mag niets zelf installeren. Dan zit er niets anders op dan te wachten tot vanavond.