Algemeen > Over Blender

Hoe kun je simultaan de dimensies veranderen van Duplicate Linked objects

<< < (2/3) > >>

Léon:
@ijp
Bedankt. Dat is inderdaad een optie waaraan ik ook al liep te denken. Als het niet simpeler kan, dan zou ik hierin mijn heil kunnen zoeken.

@Jamie.
Ook jij bedankt. Het werkt wel, echter het nadeel hierbij is dat het gelijktijdig redimensioneren alléén werkt als je de parent aanpast (op zich niet zo'n probleem), maar óók dat daarbij de posities van de kinderen in de world veranderen en dat laatste wil ik nou juist niet. Dan is de oplossing van ijp beter.

to be continued???

IJp:

--- Citaat van: Léon op 30 april  2018, 09:48:07 am ---Graag jullie hulp bij het volgende.

Ik wil van een aantal objecten die via Alt-D aan elkaar gelinked zijn in een keer de dimensies kunnen veranderen naar een andere gekozen afmeting. Natuurlijk is dit te doen door allen te selecteren en ze dan via de edit-modus te schalen naar de nieuwe waarde(n), maar ik wil dit exact kunnen regelen.
In 3DS Max is dit goed geregeld, want als je daar via de modify-tab bij één van de instances (= duplicate linked) de dimensie(s) verandert, dan veranderen de andere direct mee.
Via deze tutorial (tip 13) werd er gewezen op de mogelijkheid om gelijktijdig alle duplicate linked te verplaatsen, roteren, schalen, e.d.
Dit werkt als volgt:
- Selecteer alle objecten.
- Hold-Alt en verander de waarde/settings voor allen door met de muis te slepen of klikken. Ook is het mogelijk door de nieuwe waarde in te tikken. Tik daarvoor eerst de waarde in, dan Alt-hold en enter.
Echter dit werkt NIET bij het veranderen van dimensies!

--- Einde van citaat ---


Heb je wel bij elk object de subsurf modifier geplaatst om daarna met alt ingedrukt je objecten te veranderen.

Léon:
Kun je me uitleggen wat je hiermee bedoelt? Ik snap 'm niet.

IJp:
Kijk even op 10.06 tijdlijn van jou tutorial  dan kun je alles aanpassen van je objecten.

koos2:
https://blender.stackexchange.com/questions/7388/copy-transforms-from-one-object-to-another
Dit komt ook in de buurt van wat je wilt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie