Topic: Polly pocket stad.  (gelezen 56226 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #105 Gepost op: 10 december 2015, 11:52:52 am »
Wim vergeet dat ik de vorige tutorial heb geplaatst.

JvL heeft helemaal gelijk, bij jou poly pocket stad passen cartoon achtige wolken veel beter.

Dus hier een andere optie
https://www.youtube.com/watch?v=KIfdm8jL1po

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 10 december 2015, 14:21:24 pm »
Met de cartoon wolken bezig geweest. Valt wel tegen om er iets goeds van te maken. Een wolk heeft een botsing gehad denk ik. :)

Ga nog wat voorbeelden opzoeken op het net.

Maar het idee is werkbaar.

groetjes wim

skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #107 Gepost op: 10 december 2015, 16:40:52 pm »
Past er inderdaad mooi bij. Ben benieuwd naar het vervolg.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 10 december 2015, 17:31:16 pm »
Vreselijk. Het einde van het Polly Pocketdorp.
De aliens zijn gekomen om de inwoners mee te nemen naar verweggistan.




Bange groeten wim.
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #109 Gepost op: 10 december 2015, 18:22:26 pm »
Lol,
Nu nog een muziekje erbij van Jeff wayne.
War of the worlds.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 11 december 2015, 09:45:16 am »
Toch weer wat tijd gevonden voor het huisje, een groot deel van het bijgebouw is klaar, nog wat details en dan kan ik aan de tuin gaan beginnen.




groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #111 Gepost op: 12 december 2015, 13:09:26 pm »
Ziet er goed uit.
Ben heel benieuwd als straks de hele stad klaar is.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 12 december 2015, 17:04:58 pm »
Ja ik ook ijp. Een ding is zeker ik zal een hoop geleerd hebben van Blender en van jullie.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 13 december 2015, 09:28:59 am »
De wolken beginnen nu te lijken. Wel stom dat de ruiten van de bus nu ineens de kleur van de auto hebben. Is gekomen nadat ik er een nieuwe voorruit ingezet heb. Vreemde zaak maar ja een barst in de ruit is ook niet alles. De wielkassen van de bus zijn ook nog niet helemaal goed zie ik. Nu eerst maar eens met het huis verder zodat ik het dorp uit kan breiden.



groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 13 december 2015, 12:25:37 pm »
very nice...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #115 Gepost op: 13 december 2015, 12:53:19 pm »
De bus heeft inderdaad nog wat modeleer werk nodig maar verder ziet het er heel goed uit, dit wordt wel wat.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 13 december 2015, 20:45:11 pm »
Zo het huis is klaar, nu de tuin nog.




groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 14 december 2015, 07:28:18 am »
Volgende probleempje. Ik ga straks weer met de auto verder, maar wil nu de wielkast goed maken. Daarvoor wil ik een tweede lijn van de wielkast hebben. Op de foto de gele lijn. Hoe kan ik die maken. Met de letter I kan ik lijnen in een vak maken die naar binnen zijn gericht. Is er ook zoiets voor de wielkast om die gele lijn te maken. Met het mes kan ik die natuurlijk wel maken maar dan krijg ik hem meestal niet precies evenwijdig.





groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #118 Gepost op: 14 december 2015, 10:35:21 am »
Dat is een moeilijke.

Ik weet niet hoe de hele mesh eruit ziet, maar wat ik zou doen is de huidige ronde rand groter schalen tot aan de gele lijn en dan via extrude een nieuwe boog toevoegen en die op de plek van de huidige rand zetten.

hoe ziet de mesh er eigenlijk uit? Misschien eens in edit mode of in wireframe tonen. Daar gaat namelijk veel van afhangen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #119 Gepost op: 14 december 2015, 10:42:47 am »
Verwijder de 7 vertex van de wielkast.
Maak nu met Ctrl R  7 nieuwe loopcuts voor wielkast en modeleer je wielkast zoals je die nu al hebt.
Druk weer Ctrl R voor een nieuwe loopcuts en plaats deze horizontaal en sleep hem naar beneden richting wielkast.
klaar.