Topic: The way of the samurai  (gelezen 396670 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #825 Gepost op: 11 januari 2015, 23:44:14 pm »
Dat moet wel gaan lukken ijp.  ;)

Het voelt alsof ik weer kan ademen. Ik heb het afgelopen jaar zoveel troep verzamelt dat het gewoon een chaos werd. Dat is het nadeel van zoveel opslagcapaciteit.  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #826 Gepost op: 13 januari 2015, 18:08:13 pm »
Excuses voor het uitblijven van updates maar na de volledige herinstallatie van mijn pc kreeg ik een stortvloed aan Windows updates voor mijn kiezen (en ik durfde de automatische updates niet uit te zetten).
Helaas zat daar een hele lading bij die voor foutmeldingen zorgden tijdens de installatie dus ging mijn pc het steeds opnieuw proberen wat erg veel tijd in beslag nam.

Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat er een Hotfix nodig was en nadat ik die toegepast had werkte alles weer normaal dus met een beetje geluk heb ik het nu echt allemaal achter de rug.  ;) (even afkloppen!)

Later vanavond weer de eerste echte Blender update!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #827 Gepost op: 13 januari 2015, 23:00:32 pm »
Na alle computerellende even met Blender kunnen spelen. Ik heb even geprobeerd of ik iets kon maken dat qua beweging op electriciteit lijkt en dat is wel redelijk gelukt denk ik.
De snelheid kan nog wel wat beter maar voor een eerste probeersel is het niet al te slecht.

http://youtu.be/Pveomjl7ZZo

Hoe dit in de animatie gebruikt wordt kan ik nog niet zeggen maar het komt er zeker in.  ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #828 Gepost op: 13 januari 2015, 23:06:58 pm »
Leuk dat je je zo kunt ontladen van alle spanningen ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #829 Gepost op: 13 januari 2015, 23:10:35 pm »
Ik voel me nog steeds een beetje gespannen.... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #830 Gepost op: 14 januari 2015, 14:14:52 pm »
Ziet er niet slecht uit maar als jij zegt dat het een eerste probeersel is kan het alleen nog maar beter worden ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #831 Gepost op: 14 januari 2015, 15:17:21 pm »
Dank je ijp, het leuke aan dit effect is dat het volledig met modifiers en een texture gemaakt is dus je kunt vrij veel instellingen gebruiken om het helemaal naar je hand te zetten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #832 Gepost op: 14 januari 2015, 18:40:00 pm »
Toch even een vraagje, welke modifiers heb je gebruikt ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #833 Gepost op: 14 januari 2015, 21:47:13 pm »
Die vraag had ik wel verwacht.  ;)

Maak een lijn van vertices zoals onderstaande afbeelding:



Daarna komen de modifiers:

- Sub surf, deze kan je redelijk hoog instellen (in mijn test staat hij op 6).

- Displacement. Geef deze een cloudtexture met de instelling color. Direction: RGB to XYZ. Texture Coordinate op object. Bij object kies je een empty die je aan de scene hebt toegevoegd. Verder heb ik bij vertex group een een group gekozen waar alle vertices inzitten behalve de eerste en de laatste zodat begin en eind niet meebewegen. Als je nu de empty selecteerd en beweegt beweeg je dus eigenlijk de texture die de displacement regelt en hierdoor gaat het object "kronkelen".

- Skin, om het object een dikte te geven. in Edit mode kun je met ctrl+a de dikte aanpassen van geselecteerde vertices. De eerste en laatste heb ik daarna nog een keer dunner gemaakt dan de rest.

Daarna geef je het object een materiaal met de kleur die je wilt. Geef het materiaal een emission.

Vervolgens is het een kwestie van de empty animeren en een beetje spelen met de extrapolation mode (linear + F-curve modifiers stepped en noise).

Als laatste een beetje compositing van de renderlayers om het object een gloed te geven (Fast Gausion).

Het springen van de electriciteit heb ik overigens gedaan met behulp van geanimeerde shapekeys.


Ik hoop dat je het een beetje kunt volgen zo.  ;)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #834 Gepost op: 14 januari 2015, 21:59:53 pm »
tof.....gaan we mee spelen...heb je ook al een youtube kanaal?.. 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #835 Gepost op: 14 januari 2015, 22:06:59 pm »
Ja verschillende, maar daar staan alle dingen op als die ik ook hier op het forum gepost heb.
Zo uit mijn hoofd kun je zoeken op Morrigan1012, morriganenbranwen en Portfolio Llyr Studio.

Hmm, nu ik dit zo zie moet ik dat misschien ook maar eens ordenen... :P
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2015, 22:08:36 pm door JvL »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #836 Gepost op: 15 januari 2015, 10:16:35 am »
De bestanden die ik in de vorige post noemde heb ik inmiddels verzonden naar Mark dus de bal is aan het rollen gebracht.  ;)

Het rolt nog...  :(
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #837 Gepost op: 15 januari 2015, 10:23:04 am »
De electriciteit ga ik eens nader bekijken dus we gaan eens aan de haal met de modifiers.
Bedankt voor de uitleg.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #838 Gepost op: 15 januari 2015, 10:47:07 am »
Graag gedaan en ik denk dat jij vast ook nog wel een andere toepassing zult bedenken dan elektriciteit.  ;)

De electriciteit ga ik eens nader bekijken dus we gaan eens aan de haal met de modifiers.
Bedankt voor de uitleg.

Het rolt nog...  :(

Gewoon rustig laten rollen, er is verder ook geen haast bij want voorlopig ben ik nog wel even bezig hoor.  ;D

Ik heb zelf met dit project sowieso erg veel hooi op de vork genomen en ik heb nog zat technische details op te lossen en te animeren.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #839 Gepost op: 15 januari 2015, 17:40:31 pm »
Mooi ! Hier zoek ik al een poosje naar , maar natuurlijk, subsurf en dan displace....Skin voor de dikte ?
o kan het ook natuurlijk... Zou dat ook met een echte lijn werken ?
Natuurlijk, ik houd van fysieke effecten, die kun je vaak mooier nabewerken met Comositing dan textures....

Ik ga dat meteen proberen....:)  :o  8)