Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JvL

Pagina's: 1 ... 222 223 [224] 225 226 227
3346
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 03 september 2013, 23:03:27 pm »
Het is altijd een goed idee om je werk op te splitsen. Wat ik zelf doe (vooral met animaties) is dat ik nadat een belangrijk onderdeel is toegevoegd ik een backup bestand op sla zodat ik altijd iets heb om op terug te vallen als er iets mis gaat.

Succes!

3347
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 03 september 2013, 21:07:25 pm »
Heb je al geprobeerd om de faces waar het misgaat met de textuur weg te gooien?

3348
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 03 september 2013, 20:03:23 pm »
Niets bijzonders aan de hand Wim. Dit is redelijk eenvoudig op te lossen.
Wat er aan de hand is is dat je tijdens het modelleren waarschijnlijk per ongeluk dubbele faces in je mesh hebt gemaakt zoals in onderstaand voorbeeld.



Wat je moet doen is in Edit Mode de faceselectie aanzetten en de dubbele faces selecteren en verwijderen. Daarna is je probleem waarschijnlijk verholpen.

3349
Community suggesties / Re: Nieuw forum suggesties
« Gepost op: 03 september 2013, 12:15:16 pm »
Volgens mij heb je dan alles wel zo´n beetje. Ik kan in ieder geval niets bedenken wat ik er nog bij zou willen zien.

3350
Mededelingen / Re: Wil IJpelaar (ijp) -> Tutor
« Gepost op: 02 september 2013, 23:34:25 pm »
Eerlijk verdient lijkt mij zo. Gefeliciteerd met je eretitel ijp!  ;)

3351
Animatie en Rigging / Re: 2 voorwerpen tegelijk animeren
« Gepost op: 02 september 2013, 23:00:30 pm »
Dat is precies wat ik bedoelde maar ik had even geen idee hoe ik dat had moeten uitleggen. Top ijp!

3352
Animatie en Rigging / Re: 2 voorwerpen tegelijk animeren
« Gepost op: 02 september 2013, 21:49:37 pm »
Nee, met parenting gaat dat ook niet zomaar.
Wat belangrijk is of je het in de game engine wilt doen of is het alleen een animatie? In de game engine kun je het een en ander met behulp van een script oplossen en als het om een animatie gaat dan kun je bv. de stok van een bone voorzien en met de constraint Child of werken. Geen van beide methoden is makkelijk uit te leggen helaas maar je kunt er wel uitleg over vinden op internet.

3353
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 02 september 2013, 21:40:20 pm »
Linksom of rechtsom, dat kasteel komt er wel.  ;)

3354
Animatie en Rigging / Re: 2 voorwerpen tegelijk animeren
« Gepost op: 02 september 2013, 20:25:17 pm »
Het hangt er vanaf hoe je het poppetje gemaakt hebt en hoe je het animeert en of het poppetje de stok heel de tijd in zijn hand houdt of dat hij hem op moet pakken en weer neer moet leggen.
Heb je het poppetje gerigd (dus bones er in geplaatst)?
Even een paar opties:
- het poppetje en de stok joinen zodat de stok onderdeel is van het poppetje. Als je nu de arm animeert beweegt de stok mee maar hij kan hem niet meer loslaten.
- je kunt hetzelfde met parenting doen maar dan heb je meer mogelijkheden.
- je kunt ze ook als twee losse objecten animeren door in de graph editor de curves voor de bweeeging van het poppetje naar de stok te  kopieren.

Zoals je ziet is er op jouw vraag niet direct een simpel antwoord te geven omdat het van veel dingen afhangt welke methode je moet kiezen.

3355
Leuterhoek / Re: Hoe oud ben jij?
« Gepost op: 01 september 2013, 21:24:13 pm »
Jouw leeftijd omgedraaid + 1.

Goed dat je nu al met Blender bezig bent. Dan heb je in ieder geval nog genoeg tijd om alles onder de knie te krijgen.

3356
Materialen en Texturing / Re: Unwrap textuur wordt niet goed weergegeven
« Gepost op: 01 september 2013, 13:05:10 pm »
Die herhaling van de texture hoeft geen probleem te zijn als het een seamless texture zou zijn. Ik heb het nog eens geprobeerd maar het lukt mij echt niet om jouw probleem na te doen dus ik zou hier ook zo snel even geen antwoord op weten.

3357
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 01 september 2013, 11:11:34 am »
In principe kunnen kleuren (materialen) gecombineerd worden. Heb je voor de image texture ook wel eerst een materiaal aangemaakt?

In het voorbeeld hieronder heb ik op het zijvlak een materiaal + texture en op het bovenvlak een image texture gebruikt.




Haha, net te laat met mijn antwoord. Mooi dat het nu liukt.

3358
Materialen en Texturing / Re: Unwrap textuur wordt niet goed weergegeven
« Gepost op: 01 september 2013, 10:58:27 am »
Ik heb verschillende opties geprobeerd maar ik krijg niet voor elkaar wat jij beschrijft. Maar is zie je die rechthoeken op het object waar je toepast of in de preview=

3359
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 31 augustus 2013, 15:57:05 pm »
In principe zouden de ongebruikte texturen gewist moeten worden als je je model opslaat, blender afsluit en vervolgens je model weer opnieuw opent.
Voorwaarde hiervoor is dat de texturen nergens aan gelinked mogen zijn want anders worden ze niet verwijdert.

3360
Modelleren / Re: Gat maken in toren
« Gepost op: 31 augustus 2013, 15:10:53 pm »
Het klinkt inderdaad of het mis gaat met het toekennen van de materialen en texturen. Ik denk dat je je daar nog wat verder in moet verdiepen.
In principe kun je een materiaal aanmaken en daar een textuur aanhangen voor een object. Wil je nu dat materiaal voor een ander object gebruiken maar dan in een grovere variant dan  zul je een kopie van het materiaal moeten maken voordat je het materiaal of de textuur kunt aanpassen want anders verandert alles mee.

Wil je een deel van een object een ander materiaal of textuur geven dan zul je ook een kopie moeten maken en vervolgens in edit mode een deel van het object moeten selecteren gevolgd door assign om het nieuwe materiaal toe te kennen.






Pagina's: 1 ... 222 223 [224] 225 226 227