Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - WesleyObrie

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8
76
Eindresultaten / Array, Cast en Wave modifier gebakken op een f curve!! ;)
« Gepost op: 20 januari 2017, 00:18:16 am »
Hallo luitjes!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met Blender bezig ben geweest, dus ik dacht laten we weer eens een projectje opstarten!!
Na bijna 2 maanden alleen maar After Effects leren, nu weer lekker ontspannen een beetje prutsen in Blender...
Ik hou van muziek dus ik dacht, we proberen weer eens wat nieuws met f curves!!
Deze keer geen addons gebruikt of scripts, alleen de modifiers in Blender!!
Ik heb het een flink stuk ingekort omdat het renderen anders nog dagen zou duren...
Ik zou zeggen, geniet!! (of niet natuurlijk, hahaha)

Groetjes Wesley

https://www.youtube.com/watch?v=OKyLN7QWwFY&index=1&list=UU4x_Oeu1SItdhUeiGKmFwCw

77
Experimenten / Keyed Particle System
« Gepost op: 27 november 2016, 04:23:17 am »
Hallo!!!

Na een filmpje gezien te hebben moest ik het toch ook eens proberen.
Een keyed particle system maken, en dat is best interessant!!
Hier het filmpje: https://youtu.be/Zuu4MKur2v0

Hier gaan we nog wel eens iets cools mee doen ;)
Enjoy!!

78
Experimenten / Cubesurfer addon
« Gepost op: 25 november 2016, 11:36:54 am »
Hallo luitjes!!!

Ik ben weer eens lekker bezig geweest met een experimentje.
Deze keer met de "CubeSurfer" addon.
Ik vind het een super toevoeging, eentje die je eigenlijk niet kan missen!!
Het is best simpel in gebruik en je tovert je PS gelijk om in mesh, dus geen icospheres
meer voor bv een fluid sim. Het is wel een beetje heftig voor je pc, zo nu en dan... :(
En met wat hulp van force fields kun je best mooie dingen maken!!
Zo ook m'n volgende filmpje, er zit flink wat tijd in betreft het opzetten en keyframen van alle
forces enz, en het renderen al helemaal... ;)
Ik zou zeggen probeer het eens, echt een aanrader!!!
Enjoy!!

https://youtu.be/g8CLv-0QFV0

79
Experimenten / Pixar Renderman voor Blender addon...
« Gepost op: 23 oktober 2016, 04:40:31 am »
Hallo!!

Ben ik weer met een experimentje... (alweer idd).
Deze keer de addon "Renderman" aan het testen, van Pixar.
Ik heb ff een snelle setup gemaakt en ben gaan vergelijken...
Om het verschil echt goed te zien moet de rendersample veel hoger, merk ik al.
Probleem is dat Renderman er 10x langer over doet om een frame te renderen :(
Dus deze (uhm) snel gedaan op 256 rendersamples, om te vergelijken.





De kleuren komen veel beter uit omdat er een mix wordt gemaakt van verschillende nodes, maar dat merk je pas bij hoge instellingen. Bij Cycles is het clean en strak, maar bij Renderman zie je veel meer kleur en warmte...
Lijkt me zeker de moeite om te experimenteren, alleen moet je veel geduld hebben...
Iemand ervaring met deze addon?

80
Leuterhoek / Re: voor een iedereen die het weten wil.....
« Gepost op: 22 oktober 2016, 21:30:43 pm »
Sterkte gewenst voor jou en je familie!!!

81
Experimenten / Invisible text
« Gepost op: 22 oktober 2016, 21:28:25 pm »
Hallo allemaal!!

Mijn zoontje wil graag een nieuwe intro voor z'n youtube kanaal dus ik ben gaan nadenken over
wat voor "special effects" gaaf zouden zijn...
Ik ben dus gaan spelen met nodes en vond wel een hele gave optie voor bv tekst!!

https://youtu.be/HCpPMmZjpI0

Ik denk zet het er ff op voor jullie, misschien brengt het jullie op een idee...!?
Ik kwam zelf op het idee na een korte uitleg over de "light path" node.., blijkt heel handig te zijn ;)

Enjoy!!

82
Eindresultaten / Zomaar voor het forum...
« Gepost op: 19 oktober 2016, 11:22:43 am »
Hallo allemaal!!

Even een snel projectje gedaan om de knife tool te testen.
Het is de eerste stap voor een groter project, namelijk een transformerende text.
Dus beginnen bij de basics en dan verder naar text riggen...
Ik wil een intro maken net als Transformers, waarbij alle letters zich opbouwen enz.
En ik kon het niet laten om op het einde nog iets toe te voegen.. ;)

Enjoy!!

https://youtu.be/8PKTUHMJaQI

83
Eindresultaten / Re: IJpenGras.
« Gepost op: 19 oktober 2016, 11:13:20 am »
Die zijn goed gelukt!!

84
Onderhanden werk / Wie een kuil graaft....
« Gepost op: 14 oktober 2016, 22:26:41 pm »
Hallo allemaal!!!

Nu ik dat vfx begin te kennen wordt het toch wel heel leuk!!
Dus bij deze wat onderhanden werk, maar dit keer in de achtertuin...

Het is allemaal low res, anders duurt het renderen te lang...
Enjoy!!!






https://youtu.be/LkdHK7ueyUg

85
Eindresultaten / Re: Kindermishandeling TV-spot
« Gepost op: 11 oktober 2016, 13:48:31 pm »
Wow.....
Jij hebt dat vaker gedaan... ;)
Ziet er echt goed uit!!!

86
Onderhanden werk / Op bezoek bij...
« Gepost op: 11 oktober 2016, 13:41:14 pm »
Hallo mensen!!!

Dankzij Jacco, JvL, kan ik eindelijk gaan beginnen met animeren.
Hij heeft me ontzettend goed geholpen met het riggen van m'n character, nogmaals bedankt daarvoor JvL!!

Op bezoek bij...      bij mij dus, op m'n werkplekkie...        (het gaat om m'n (kleine) witte character bij de boom).
Opzetje is heel simpel, voor nu. Maar het is de bedoeling dat ie ff een rondje doet, zwaait en op het bankje gaat zitten.
En ik moet me nog ff verdiepen in het wegpoetsen van bepaalde storende elementen in het filmpje...
Het is heel handig voor motion tracking, maar ziet er niet uit...
Iemand tips of een goede tuto voor dit soort dingen??
Alvast bedankt,

Mvg Wesley







87
Eindresultaten / Modern/abstract schilderij...
« Gepost op: 08 oktober 2016, 01:42:34 am »
Hallo,

na een middagje Bob Ross te kijken kreeg ik ook zin om te "schilderen"...
Maar ik hou zelf meer van modern dan elke keer een bos of bergje ;)
Dus ff snel wat in elkaar gefietst, en toch nog aardig gelukt, vind ik zelf dan...
Hope you enjoy!!!

En alvast een goed weekend!!!








88
Onderhanden werk / Re: Een wandeling door het park...
« Gepost op: 01 oktober 2016, 01:46:43 am »
Tot zover iedereen al bedankt voor de reacties!! Ik heb idd nog een heleboel te doen, en ik zie het nu ook.
Als je te lang bezig bent zie je het op den duur niet meer, dus bedankt voor jullie heldere blik op dit project!!
Ik knutsel weer lekker verder en binnenkort volgt er een update met de aangepaste belichting!!
Voor nu iedereen een goed weekend!!

Mvg Wesley

89
Onderhanden werk / Een wandeling door het park...
« Gepost op: 29 september 2016, 22:50:01 pm »
Hallo allemaal!!

Ik ben aan een projectje begonnen "Het Park".
Deze scene speelt zich af tegen het einde van de dag, tegen het schemeren aan, met een
ondergaande zon in afrika... (Denk safaripark achtig).
Ik heb nog veel te doen, maar ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt in deze scene...
Kunnen/willen jullie eens meekijken? Ik heb steeds het gevoel dat er iets is met de belichting...
Ik heb de hdr wat aangepast, zodat de lightsource wat sterker is en de rest donkerder...
Maar het voelt niet goed, ik weet alleen niet precies wat...

En wat vinden jullie er verder van? Misschien iemand leuke suggesties??
Er komen nog dakpannen op de gazebo, een watervalletje rechts tussen de rotsen en linksonder wordt een fontein!!
Ook wil ik nog wat apen en dergelijke dieren laten rondlopen...
Ik hoor het graag van jullie!!! En schroom je niet, alle kritiek is welkom, een andere kijk is altijd goed!!

Mvg Wesley



90
Belichting en Rendering / Re: [Cycles Render] Hoe maak ik complexe shaders ?...
« Gepost op: 27 september 2016, 18:25:13 pm »
Hoi Jamie,

Ik ben hier zelf niet helemaal in weg, maar heb al eens een search gedaan en kwam toen op;
http://www.chocofur.com/6-shadersamptextures.html
Dit is vrij simpel, echt het beginners werk zeg maar.

Hier heb je alle uitleg van shaders; http://www.blenderguru.com/articles/cycles-shader-encyclopedia/

En hier wat tuto's over PBR materials;https://www.blenderguru.com/tutorials/pbr-shader-tutorial-pt1/

Ik hoop dat je er wat aan hebt!! Succes
Mvg Wesley

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8