Creaties > Onderbouwde kritiek

Kersthuis

<< < (2/3) > >>

Blendey:
Grappig, de sneeuw valt al alleen boven het huisje. Ik zou voor het gras op de achtergrond een texture met bump kunnen gebruiken, maar het wordt waarschijnlijk geen animatie, en zoals je al zei:
--- Citaat ---Anders kun je net zo goed wat langer renderen voor een mooier plaatje.
--- Einde van citaat ---
Ik heb momenteel toch niks anders te renderen. Het is wel handig dat ik een laptop heb waar ik alles op doe, behalve het renderen, daar gebruik ik een pc voor (zonder scherm en toetsenbord, ik gebruik hem via mijn laptop). Hierdoor wordt mijn laptop niet heel langzaam als ik iets aan het renderen ben.
Ik zal eens naar dat kozijn kijken bij dat ronde raampje. Klinkt als een goed idee.

--- Citaat ---En bij de andere ramen een lijst en een vensterbankje , maakt het helemaal af.
--- Einde van citaat ---
Een vensterbank zit meestal aan de binnenkant toch? Of vergis ik me en is .. nou ja, die vensterbank aan de buitenkant ook een vensterbank? Want die heb ik bij de andere ramen al (Maar ik moet toegeven dat ze heel lastig te zien zijn). En de ramen zijn niet doorzichtig, dus aan de binnenkant heb ik er ook geen nodig.
In ieder geval bedankt voor de tips :D

IJp:
Misschien de vallende Sneeuw maken op en doorzichtige plane met procedural sneeuw matriaal en dat voor de camera plaatsen.
En het gras met de nieuwe Geometry nodes proberen te maken.
Dat zou de render tijd aanzienlijk moeten verminderen.
Succes met je Kersthuis.

blenderbrammetje:
Je hebt gelijk , bij de bovenramen is het vaak alleen een kozijn.
Bij de benedenramen heb ik buiten gewoon een vensterbank. Ook al is die schuin aflopend , en kun je er dus geen bloemen op zetten.
Zal wel zijn om regenwater af te voeren ofzo.

ExLibris:
Leuk idee! Als ik je een kleine tip mag geven om het wat meer realisme te geven is te zorgen dat je geen perfecte 90 graden hoeken gebruikt in je modellen. Afgezien van een scherp mes bijvoorbeeld heeft alles in het dagelijks leven een iets afgeronde hoek. Dit is eenvoudig te bereiken met een bevel. Ook is het aan te raden om egale kleurvlakken (zoals de ramen) te vermijden. Dit kan je doen door een noise map door je color- of roughnessmap te mengen.

Een voorbeeldje met de bevel modifyer en een kleine toevoeging van een noise map aan de roughness ipv een standaard cube.
 

Blendey:

--- Citaat van: IJpe op 19 december  2021, 14:54:29 pm ---Misschien de vallende Sneeuw maken op en doorzichtige plane met procedural sneeuw matriaal en dat voor de camera plaatsen.
En het gras met de nieuwe Geometry nodes proberen te maken.
Dat zou de render tijd aanzienlijk moeten verminderen.
Succes met je Kersthuis.

--- Einde van citaat ---
Bedankt voor de ideeën! Ik heb de grassprieten momenteel gemaakt met een particle system, en volgens mij is dat momenteel ongeveer even snel als geometry nodes als het gaat om het distribueren van instances. Een procedural materiaal voor de sneeuw is op zich een goed idee, dat zal ik onthouden voor een volgende keer.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie