Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 77535 keer)


Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 08 december 2015, 10:21:22 am »
Hij loopt lekker te wandelen, dus ik denk dat de snelheid zo prima is.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 08 december 2015, 14:41:45 pm »
Betreft het sliden. JvL en ik hebben er even over gesproken bij het topic the way of the Samuray. Het staat zo rond pagina 68 en 71. Misschien dat dit je iets verder helpt.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #137 Gepost op: 08 december 2015, 15:27:34 pm »
Betreft het sliden. JvL en ik hebben er even over gesproken bij het topic the way of the Samuray. Het staat zo rond pagina 68 en 71. Misschien dat dit je iets verder helpt.

ik wist dat ik ergens eens een keer iets gelezen had....   ik ga ff kijken....  bedankt!!!

nou doorgelezen... snap er nog niet veel van....  nog maar een paar keer lezen....  ;D
« Laatst bewerkt op: 08 december 2015, 15:37:41 pm door swets »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #138 Gepost op: 08 december 2015, 16:26:58 pm »
Het is inderdaad nogal droge, theoretische stof maar het klopt wel. Als je eenmaal begrijpt wat er bedoelt wordt dan zal het nooit meer misgaan.  ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #139 Gepost op: 09 december 2015, 00:30:09 am »
vandaag even niets aan de smurf gedaan.... althans ik heb hem op me homepage gezet....

ff stukje over blender bij gemaakt.... ook gelijk een link naar dit forum......  dus nu zullen we er wel duizenden nieuwe leden bij krijgen  ;D

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #140 Gepost op: 09 december 2015, 22:46:49 pm »
Betreft het sliden. JvL en ik hebben er even over gesproken bij het topic the way of the Samuray. Het staat zo rond pagina 68 en 71. Misschien dat dit je iets verder helpt.

heb het tig keer gelezen.... en sorry snap er nog niet veel van?   ik zou niet weten wat ik moet doen?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 10 december 2015, 10:29:10 am »
Het is lastig. Ik zal je bekennen dat ik er werkelijk slapeloze nachten van heb gehad om uit te vogelen hoe ik het moest doen. Het is niet eenvoudig en helaas heb ik nu geen tijd om het beter uit te leggen. Ik zal me er weer helemaal in moeten verdiepen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 10 december 2015, 10:36:29 am »
Ik heb nog wel deze link voor je gevonden.
http://www.crystalspace3d.org/main/Forward_Animation_for_Characters
Zelf ben ik nog niet met deze guide aan de slag geweest dus ik weet niet of het handig is. Als jij dit wel hebt kunnen onderzoeken wil ik graag weten hoe het je bevalt. Misschien is het eenvoudiger als de methode waar JvL en ik het over hadden.

Ik vond ook deze link. Weet niet hoe ik dit moet interpreteren.
http://www.crystalspace3d.org/main/Image:Animguide.blend
« Laatst bewerkt op: 10 december 2015, 10:38:58 am door koos2 »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #143 Gepost op: 10 december 2015, 10:49:38 am »
Hiermee zou het zeker moeten lukken. De eerste methode is meer op game characters gericht maar de tweede methode is de standaard aanpak voor een animatie met constante snelheid dus die zou ik als eerste proberen.

De echte uitdaging komt als er ook nog overgangen plaatsvinden van lopen naar rennen en weer terug.  ;)

Eigenlijk is de oplossing voor je probleem niets anders dan meten en rekenen.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2015, 10:51:09 am door JvL »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #144 Gepost op: 10 december 2015, 22:24:33 pm »
Hiermee zou het zeker moeten lukken. De eerste methode is meer op game characters gericht maar de tweede methode is de standaard aanpak voor een animatie met constante snelheid dus die zou ik als eerste proberen.

De echte uitdaging komt als er ook nog overgangen plaatsvinden van lopen naar rennen en weer terug.  ;)

Eigenlijk is de oplossing voor je probleem niets anders dan meten en rekenen.

ik ga het volgende week eens bekijken, ik moet eerst een paar dagen naar het Engeland voor me werk....

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #145 Gepost op: 17 december 2015, 23:54:00 pm »
zo weer terug....

en toen ik een week geleden weg ging heb ik gelijk ff een goede render gestart....   met dit als resultaat...
moet zeggen dat ik de schaduw en licht niet verkeerd vind.... alleen toch nog eens goed kijken naar dat foot sliding verhaal.... kijken of ik het deze week wel snap....
https://youtu.be/K1E6DqkuuxY

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #146 Gepost op: 18 december 2015, 17:41:34 pm »
en hoe doe ik dat....  sneller vooruit, is minder herhalingen over het totale pad... toch?
en ik zal nog eens kijken of ik wat kan doen met de loop animatie....  hij loopt ook nog steeds een beetje alsof die poepen moet...  ;D

verder geloof ik nu dat de belichting en de schaduw wel aardig zijn, toch?

maar voor dat lopen te veranderen, moet ik weer opnieuw beginnen?

of kan iemand me vertellen waar ik de basis animatie (lopen) dus terug kan vinden en een beetje kan veranderen...???

« Laatst bewerkt op: 19 december 2015, 01:13:28 am door swets »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 19 december 2015, 13:38:47 pm »
In de action editor. Eerst naar dopesheet en die dan op action editor zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=Gb152Qncn2s Dit is een een onderdeel van een serie die je kunt bekijken.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #148 Gepost op: 19 december 2015, 23:52:36 pm »
Het is inderdaad nogal droge, theoretische stof maar het klopt wel. Als je eenmaal begrijpt wat er bedoelt wordt dan zal het nooit meer misgaan.  ;)

is het echt niet uit te leggen in Jip en Janneke taal?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 20 december 2015, 08:56:31 am »
Niet op dit moment. Toen ik enige maanden hierna weer een loopje moest maken vond ik het ook nog moeilijk om het weer goed te herhalen. In deze drukke maand heb ik helaas geen tijd om dit eenvoudiger te zeggen. De truc van JvL met de graph-editor is een slimme truc die op het oog ook goed werkt en eenvoudig is uit te voeren. De gedachten uitwisseling begint daar mee.

De basisgedachte is af te leggen afstand gedeeld door stapgrootte is aantal stappen. Daarna komt een compensatie voor het fijt dat  een voet even stilstaat. Met af te leggen afstand gedeeld door stapgrootte en dan rommelen met de graph editor kom je heel ver.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2015, 10:33:03 am door koos2 »