Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 136
1411
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 02 december 2015, 09:43:41 am »
https://www.behance.net/gallery/24302081/Pencil-missing
Ongeveer een jaar geleden heb ik met camera tracking geƫxperimenteerd. Het tesultaat kun je zien als je op bovenstaande link klikt.
Helaas weet ik niet precies meer uit mijn hoofd hoe ik het gedaan heb. Je zult wat tutorials moeten doornemen. Er zijn er genoeg. Het is ook niet zomaar even te vertellen in dit kader.Belangrijk is dat je een goede film hebt. Mijn filmpje was met een mobiel gemaakt en de scherpte wisselde nogal dus ik kon maar een klein deel gebruiken.

1412
Over Blender / Re: Vertices
« Gepost op: 01 december 2015, 08:19:43 am »
Vertices selecteren in de edit mode en dan "ctrl shift B" en dan met de linker muis draggen op de grootte die je wilt. Als er op het oog niets gebeurd , dan zie je dat links een venster bevel is geopend, daar kun je zaken instellen naar wens.

Je kunt ook naar het mesh "knopje" gaan onderin je 3d venster dan naar vertices en daar bevel selecteren, dan verschijnt het bevel venster ook aan de linkerkant.

1413
Animatie en Rigging / Re: Lip sync
« Gepost op: 30 november 2015, 17:33:53 pm »
@JvL Ik heb net snel geprobeerd of het werkt. Ik denk dat ik dan ook nog een driver moet maken voor de horizontale shape key zodat die aangedreven wordt door de pitsch. Volgens mij krijg ik anders op de horizontale shape key gewoon de amplitude van de sound. Klopt deze redenering? Ik ga morgen denk ik weer eens kijken.

1414
Traditionele artwork / Re: Jaarlijkse Photoshop.
« Gepost op: 29 november 2015, 19:21:10 pm »
Al weer het tweede jaar dat ik getuige ben van deze 'traditie'. Het wordt prachtig.

1415
Over Blender / Re: 3d View tip.
« Gepost op: 28 november 2015, 10:16:40 am »
Hahah, dit is een goeie Ijp! Ik snapte de vraag ook al niet. Het antwoord is des te leuker en heel goed uitgevoerd.

1416
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 28 november 2015, 10:12:27 am »
Het probleem wat jij aanroort dat het met het zefde botje gebeurd, dat wordt toch besproken rond het tijdstip 4.58 van de video!?

Het loopje ziet er goed uit. ik krijg het smurf gevoel als ik hem zie lopen. Om dit lopen te automatiseren moet je je verdiepen in de action editor en de NLA editor. Kost wel even wat leertijd. ;)

Goed bezig. Ik volg het met plezier.

1417
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 27 november 2015, 15:52:35 pm »
Heb je de tutorial helemaal bekeken? Rond 4.58 minuten komt het probleem tersprake. Heb je het gecorrigeerd volgens die manier? Volgens mij niet.

1418
Onderhanden werk / Re: Polly pocket stad.
« Gepost op: 24 november 2015, 11:25:32 am »
Ik weet niet of je met Cycles of met Blender internal render wilt gaan werken. Zelf werk ik nooit met Cycles. Met de internal is het eenvoudig. Ga nar de material tab (het cirkeltje naast het dambord icontje) en speel daar met de specular settings.

Je kunt je heel ver in verdiepen materialen. Zelf heb ik dit nog niet zo intensief gedaan. Ik kan je geen tutorial adviseren, het zijn er zo veel. Wel is mijn advies; hou het voorlopig bij de internal render voordat je aan cycles begint. Dit is redelijk eenvoudig. Wil je meer duik dan in het Cycles gebeuren.

1419
Onderhanden werk / Re: Polly pocket stad.
« Gepost op: 24 november 2015, 10:52:09 am »
Mooi gedaan. Moet je nu ook niet proberen de plasiclook aan het materiaal te geven, of wil je dat juist niet?

1420
Animatie en Rigging / Re: Lip sync
« Gepost op: 24 november 2015, 10:50:22 am »
@JvL Hartelijk dank. Ik ga dit binnenkort verwerken in mijn figuurtje. Ik heb het lipsync best wel aardig met het bake sound to F-curve voor elkaar gekregen volgens de manier die o.a. in de tutorial die Swets uitlicht besproken wordt. Daarbij heb ik dan met de hand nog wat extra key-frames gezet voor de O klank. Voor het doel is dit ruim voldoende. Maar ik kan me voorstellen als de horizontale beweging op de pitch gaat dit het geheel verlevendigt.

Het zag er naar uit dat ik een pratend figuurtje in een animatie zou gebruiken, waarschijnlijk gaat dit niet door. Maar om mijn kennis bij te spijkeren ga ik het nog wel bekijken. Helaas kan ik het niet publiceren omdat het filmpje niet mijn eigendom is. Wellicht dat ik snel een variant maak met een werkende lipsync zodat ik die met de community kan delen.

@Swets: Ik ken het. Het is een duidelijke tutorial. Bedankt!

1421
Animatie en Rigging / Re: Lip sync
« Gepost op: 23 november 2015, 11:27:09 am »
@JvL Je hebt het hierboven over de pitch. Bedoel je dat je de pitch ook aan de graph editor kunt baken?

1422
Modelleren / Re: Onregelmatige vormen
« Gepost op: 22 november 2015, 08:17:19 am »
Jvl's oplossing lijkt mij goed. Maar waarom niet een simpel glad felsje en de kromming met een normal map. Alleen die indeuking zou dan extra gemodelleerd moeten worden.

1423
Eindresultaten / Re: Fire in Ice
« Gepost op: 21 november 2015, 19:27:04 pm »
Ik had toch een klein beetje een wauw gevoel. ;)

1424
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 21 november 2015, 19:25:35 pm »
Een goede oefening. Je komt op deze manier alle problemen van het vormgeven-topologie-riggen tegen.
Ik ben jaloers op het gebit van de smurf.

1425
Modelleren / Re: Vraag over renderen met layers.
« Gepost op: 20 november 2015, 15:08:15 pm »
Ik denk dat je het huis geanimeerd hebt en de rest niet. Als je met de camera om het huis draait, draait het ook om de overige zaken.

Pagina's: 1 ... 93 94 [95] 96 97 ... 136