Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Timmy

Pagina's: 1 [2] 3 4
16
Over Blender / Re: drivers
« Gepost op: 03 september 2014, 10:46:39 am »
enkele foto's ter verduidelijking


























17
Over Blender / drivers
« Gepost op: 03 september 2014, 10:37:08 am »
Hello There :)

Terug van weggeweest maar ben als een bezetene blijven blenderen :)

Ik ben bezig aan een projectje en zit deftig vast als ik zonder bones wil blijven werken ( 1.5 maand fulltime en zware overuren )

Tot nu toe heb ik alles met parenting , copy location ( vertexgroepen ) , copy rotation en copy scale opgelost

Gisteren drivers aangeleerd maar nu vraag ik me af of een driver kan opgesplitst worden voor negatieve waarden van mijn

hoofdbesturingsempty en de negatieve ervan .............

Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven :)

18
Leuterhoek / Re: Skype lijst
« Gepost op: 08 december 2013, 19:17:21 pm »
Heb ook skype dankzij Rdl want ik kende het geeneens ,gewoon als Timmy A ( Duffel )

vriendelijke groeten Timmy A

19
Post Processing en Compositie / Kleuraanpassing met nodes
« Gepost op: 03 december 2013, 22:19:39 pm »
Hello there ,

heeft er iemand een idee hoe je met nodes een kleur aanpast naar een andere kleur ? Of kan er iemand me een geschikte tutorial toewijzen ?

Foto ter verduidelijking : Bvb het wit van de foto aanpassen naar transparantie of bvb zwart :




Vriendelijke groeten Timmy

20
Animatie en Rigging / Re: Bake rigid body kom niet verder
« Gepost op: 25 november 2013, 19:01:47 pm »
Hoi daar ,

de Blend-file kan op volgende link geupload worden ,

https://www.dropbox.com/s/hyvmrwclqvn95 ... uble.blend

vriendelijke groeten Timmy

21
Animatie en Rigging / Bake rigid body kom niet verder
« Gepost op: 23 november 2013, 01:42:34 am »


zoals u ziet , staat de bake bij de instellingen van cache de rigid body ingesteld van frame 1 tot 8814 ( lengte audio ). De groene box is de passieve , de kleine erboven de actieve , alles marcheert , toch staat het kubuske stil op frame 308. Heeft iemand een idee hoe dit komt ? De bedoeling is dat het kleine kubuske op en neer springt op de groene terwijl de groene in de z-richting shaalt en dit liefst tot op frame 8814 ipv frame 308..... :cry:

Vriendelijke groeten Timmy

22
Leuterhoek / Re: Luca!
« Gepost op: 11 november 2013, 23:03:41 pm »
Nen dikke proficiat vanuit de Mijlstraat in Duffel gewenst , dat alles naar wens mag verlopen en veel succes toegewenst !!!

Vriendelijke groeten Timmay !!!  :P

23
Belichting en Rendering / Re: Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 10 november 2013, 17:21:11 pm »
Hoi , hoi ,

k ben bekanst aan het bleite ( huilen ) , die luxrender moet en zal er op komen maar ik krijg er schele koppijn van , kdacht dat alles in orde was maar als ik een kleurverandering deed , gebeurde er niets in de preview , heb alles zover mijn kunde reikt geprobeerd maar het lukt me echt niet...ik ken ook geen mensen die er van overtuigd zijn me te kunnen helpen , dit forum is echt mijn laatste hoop. Is er iemand die controle over mijn laptop kan nemen ( terwijl ik op mijn scherm zie wat er juist gebeurt en wordt geopend enzovoorts en eventueel tijterwijl met me belt om een extra woordje uitleg te geven ) S.O.S   S.O.S

Droevige groeten Timmy

24
Belichting en Rendering / Re: Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 08 november 2013, 18:42:46 pm »
Hoi daar ,

wat mij betreft mag deze pagina gewist worden tenzij andere gebruikers hier iets mee zijn...ik heb het na vele , vele , vele , vele keren proberen en experimenteren toch in orde gekregen , in het begin was het wel volledig chinees voor mij , had zoiets dergelijks nog nooit gedaan , ben nog maar 3 jaar met computer vanaf 0 begonnen  ( Ben 32 jaar ) en vorig jaar eind november begonnen met Blender , bijna alles op me zelve geleerd want de gevolgde opleiding was met autocad leren tekenen om als bouwkundig tekenaar te beginnen. Daar kwam niets anders aan te pas buiten exell dan...Het was me al héél snel duidelijk dat 2d tekenen ( persoonlijke mening ) vrij saai is , mijn eindwerk ging uiteindelijk bijna helemaal over een uitgewerkte luxehoeve in Sketch-Up , de plannen waren na een maand al uitgetekend in Autocad en de rest van het jaar Sketch-up a vollenté , op den duur niet meer tevree over presentaties van mijn vrije-tijds-ontwerpen en dan vorig jaar eind november geloof k Blender leren kennen en hier krijg ik maar niet genoeg van maar genoeg geleuterd want kdenk dat ik al op een verkeerde plaats aan het posten ben...nu oefenen geblazen met nodes en Luxrender...

Waarschijnlijk tot gauw

Meest vriendelijke groeten Timmay !!!

25
Belichting en Rendering / Re: Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 07 november 2013, 22:01:15 pm »
Hoi daar ,

na steeds terug kerende crash bij opstarten Blender heb ik Blender-versies er volldig ff afgegooid en ook Luxrender , heb alles terug netjes geïnstalleerd. Om op de vraag te antwoorden van : " ziet Blender er nu zo uit ? " Ja , zie foto onder

Ik heb dan net zoals in de tutorial bij user preferences gekeken naar het adres , dit opengedaan en de gegevens van de zip erin gesleept en aldus gekopïeerd , zie foto onder

Toch heb ik nog steeds niet die " stamboom " waar die man van de tutorial van spreekt , zie foto onder

Bij mij ziet het er dus zo uit en niet zoals op de tutorial , ben ik nu verkeerd ? Heb ik iets verkeerd gedaan ? Is het wel in orde ?
Heb nu Blender 2.68a en heb Luxrender met installatieprogramma geïnstalleerd , alles werkt correct tot die laatste stap van de material-node te installeren en dat heb je nu juist nodig , ja toch ? Bij mij ziet het er dus zo uit , zie foto onder


Alle Tips zijn welkom

Vriendelijke Groetjes Timmay

26
Belichting en Rendering / Re: Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 06 november 2013, 14:21:21 pm »
Hoi , hoi ,

duizend maar dan ook duizend maal dank...heb mij daar gisteren aan doodgeërgerd...als ik iets kan terug doen , gaarne ...

Vriendelijkste groeten Timmay !!!

27
Belichting en Rendering / Re: Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 06 november 2013, 05:25:28 am »
hoi daar ,

dat is juist het probleem , het adres is juist hetzelfde , ik geraak maar ni aan download zip voor material node voor luxerender...


had die tutorial ook al gezien maar toch bedankt voor de tip , ga straks nog wat veredr klooien maar moet nu gaan werken...


groetjes Timmay !!!!

28
Leuterhoek / Re: Hoe oud ben jij?
« Gepost op: 05 november 2013, 19:41:18 pm »
Bekanst 32 , in de fleur van mijn leven , jong en dus ook jong van geest...

29
Belichting en Rendering / Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 05 november 2013, 17:44:44 pm »
Beste lezers ,

ik ben bezig met Luxrender te installeren en het eerste gedeelte is al gelukt...

Nu voor het tweede gedeelte zit ik ( voor de verandering ) vast ... ik typ het adres correct in maar ik kom op een pagina waar ik niks mee ben naar mijn mening ( alleen filmpje over hoe te installeren maar dat had k al )

als ik de foto van de man die uitlegt hoe je Luxrender gebruikt vergelijk met mijn Blender-scherm , dan klopt het niet  , nochtans van een andere pagina was the job done...

Kan iemand me hier bij helpen alstublift , dat van burp spreekt me ook wel aan maar ik ben nog zo aan het experimenteren dat er ook vele onnuttige renders bij zijn en voor zover ik begrijp is dat dan toch niet de bedoeling omdat er een soort wachtrij is ??

alvast hier de foto's om te verduidelijken...








30
Animatie en Rigging / Ben op goede weg maar ik doe iets verkeerd denk ik
« Gepost op: 27 oktober 2013, 13:49:25 pm »
Hoi daar ,

tis allemaal moeilijker dan k dacht ma kzal volharden...Mijn skelet is gerriged in de ruggegraat en de schijfjes ertussen gaan ook mee in pose mode net zoals het hoofd , kaakbeen en de verwisselbare tanden ( gewone tanden en vampiertanden ) De ruggegraat in één geheel gaf problemen met vertexen die niet mee wilden ondanks remove doubles en recalculate ma das allemaal opgelost nu , ...





Het volgende is echter onduidelijk voor me , als ik nu bijvoorbeeld de ribbenkast selecteer en ik kies copy transform bij de constraints ( zoals bij de rest ) en dan kies ik voor target de armature net zoals bij de rest , wat er dan gebeurt is dat ik in edit-mode het betreffende stuk terug moet positioneren , nochtans heb ik van elk stuk de locatie , rotatie en scale en material een APPLY gegeven...ook staat het balkje van copy transform in het rood...hoe komt het dat ik terug moet positioneren want dit is echt ambetant om het stuk terug juist te zetten...enig woordje uitleg is terug welkom...





Bij de schedel en het kaakbeen heb ik in edit-mode het betreffende stuk al terug gepositioneerd maar het marcheert op deze manier precies toch zoals ik het zou willen...





Vriendelijke groeten Timmay

Pagina's: 1 [2] 3 4