Topic: The way of the samurai  (gelezen 397990 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #360 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:28:40 pm »
Nou daar ben ik wel heel benieuwd na.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #361 Gepost op: 17 augustus 2014, 19:15:45 pm »
Even een kleine update van de skydome. Ik ben nog bezig met het painten van de bergen maar ik post toch even een image om alvast een indruk te geven hoe het er uit gaan zien. De vraag van ijp of er geen randen zichtbaar worden bij de overgang van de binnenringen en de koepel is hiermee ook gelijk beantwoord. Er zijn randen zichtbaar.  ;)
Ik heb in photoshop drie lagen met bergen gemaakt en de voorste laag is alvast van highlights voorzien. Ik zal ook nog wat met het contast en de kleuren moeten spelen om het op de scenes af te stemmen.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #362 Gepost op: 17 augustus 2014, 19:23:26 pm »
Ik zie de randen niet op de image 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #363 Gepost op: 17 augustus 2014, 21:16:19 pm »
Oeps, haha. Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Ik zie nu pas dat ik een typfout heb gemaakt. Er had dus "geen" moeten staan.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #364 Gepost op: 18 augustus 2014, 12:48:52 pm »
Ok ik dacht al  ;)
Maar moet de binnenste ring dan op een of andere manier transparant gemaakt worden?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #365 Gepost op: 18 augustus 2014, 12:57:10 pm »
Klopt, De ring heeft een standaard materiaal die een image texture heeft gekregen waarbij de image aan de bovenzijde transparant is.
In het material panel moet je dan Z-transparency aanvinken en de Alpha op 0 zetten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #366 Gepost op: 19 augustus 2014, 01:12:36 am »
Even een kleine test met de skydome met de bergen en de lucht.
De camera draait 180 graden in het filmpje. De texture image is als photoshop bestand in blender toegevoegd dus als ik wijzigingen maak zijn deze na openen van de blendfile direct geupdate.
De skydome is ook nog lang niet klaar, morgen begin ik waarschijnlijk aan de wolken.
http://youtu.be/UFj-TS8JvbI

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #367 Gepost op: 19 augustus 2014, 12:24:14 pm »
Het werk wel en ziet er goed uit.
Maar de aandacht gaat bij mij naar de opmerking van de texture image die je als photoshop bestand in blender hebt toegevoegd, hoe werk dat als je wijzigingen maak in dat bestand dat dan de blendfile direct geupdate is?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #368 Gepost op: 19 augustus 2014, 12:50:54 pm »
Dat werkt makkelijker dan je denkt waarschijnlijk.  ;)

Als je Blender en Photoshop open hebt:

- Pas .psd als imagetexture toe.
- Maak een wijziging in Photoshop en save.
- In Blender ga je naar je imagetexture en onder image>source (de regel met het icoontje waarmee je je images kunt packen) even op het reload icoontje klikken (twee ronde pijltjes).
- Instant update!

Zo kun je zonder allerlei extra moeite wijzigingen doorvoeren en direct het resultaat in Blender bekijken.
Ik werk met twee schermen dus ik hoef ook niet van programma te wisselen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #369 Gepost op: 19 augustus 2014, 18:59:04 pm »
Ja het werkt inderdaad heel handig maar ik dacht eerst dat dat het alleen zou gaan met Photoshop psd.
Dus ook maar even geprobeerd met PaintShop Pro met een jpg en dat werkt ook :)
Weer bedankt voor de tip. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #370 Gepost op: 19 augustus 2014, 19:28:38 pm »
Graag gedaan! Het werkt inderdaad met meerdere programma´s.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #371 Gepost op: 20 augustus 2014, 01:46:49 am »
Druk bezig met het painten van de wolken. Ik moet natuurlijk ook verschillende types wolken maken van lichte sluier bewolking tot dreigende, donkere wolken om de overgang in sfeer in het verhaal te krijgen. Hier een voorbeeld van `medium` wolken.



Wolken kunnen natuurlijk ook met elkaar gecombineerd worden om verschillende vormen te maken.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2014, 01:48:36 am door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #372 Gepost op: 20 augustus 2014, 11:53:51 am »
Complimenten hoor de wolken zien er goed uit.
Maar maak de animatie niet te lang!!!  ik wil hem zien.  ;) ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #373 Gepost op: 20 augustus 2014, 12:05:54 pm »
Bedankt ijp, nu nog even afwachten hoe de andere wolken uitpakken.

Tja, ik had zelf ook graag gezien dat de animatie al af was geweest en helemaal omdat de ideeën voor het vervolg ook maar blijven opborrelen. Dat verhaal is inmiddels ook al klaar.
Ik ben inmiddels wel al voorzichtig begonnen aan het animeren van het eerste verhaal maar zoals je zelf weet is animeren ook nog niet zo eenvoudig. Bloed, zweet en tranen... ;D

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #374 Gepost op: 20 augustus 2014, 13:30:50 pm »
Bloed, zweet en tranen... ;D

Wordt het een 18+ filmpje?  :P

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl