Hulp > Belichting en Rendering

Geen volume-light zichtbaar door glas.

(1/2) > >>

blenderbrammetje:
He, hoe kan dat nou, de glow van mn lampjes zijn keurig zichtbaar door het glas, maar de straal (halo) van de spotlights verdwijnt, en verschijnt pas waar die uit de glazen bak schijnt....

Raytraced spots en pointlights... en ledlampjes van een glowmateriaal, die dus wel zichtbaar zijn door het glas...
Reflecties zien er mooi uit maar als ik de bak van buiten bekijk, zie ik aan de binnenkant geen volume-light of halo meer van de spotlights...
Kan dat iets met de depth van het glas te maken hebben. Of juist met het aantal samples van de lichtbron ?
Ik zal een plaatje plaatsen voor de mensen die niet weten wat ik bedoel.... 8-)

blenderbrammetje:
Ik heb dus een glazen bak met daarin een machine met veel lichtjes, dan snap je het concept.
Er zitten ook zwaailichten in en een paar spotlights , die hebben Halo, wat in 3dsMax Volume-light genoemd word...
Als ik de bak van buiten bekijk zie ik in de bak geen volumelights meer, het glas houd het tegen....

Het was al erg genoeg om het probleem van de schaduw van het glas , die alles lelijk korrelig maakte, te verhelpen... Zucht....

IJp:
Ik denk dat ik het misschien weet blender guru heeft een interieur tutorial gemaakt maar deze tutorial is afgesloten en niet meer te zien op internet.
Maar ik heb van de glas node een afbeelding gemaakt omdat ik dacht dit kan ik nog wel eens gebruiken ;)
Deze node opstelling heb je nodig om het licht op een goede manier door het glas laten schijnen.
Dit moet ook minder ruis geven  :idea:
Dus misschien is dit de oplossing.

JvL:
Heb je voor het glasmateriaal de Z Tranparency aanstaan? In onderstaand plaatje zie je een rode achtergrond met een halo. Ik heb er blauw glas voor gezet. Walgelijke kleuren maar het ging even om het principe.  ;)


blenderbrammetje:
Inderdaad JvL , ik heb noodgedwongen toch maar Z-transparancy gebruikt. Nu is de halo mooi zichtbaar door het glas, hoewel het glas nu natuurlijk geen refractie meer heeft, en het ziet er iets minder echt uit, maar nu heb ik kloppende halo's...

Terwijl het Halo-effect van mijn ledlampjes (material-based) wel goed werkt door glas heen, wil het Halo-effect van de lichtbundel niet renderen binnen het glas, wel waar het eruit komt... Raytraced dus ff geen optie dan...
Ik zit in de blender-renderer... Maar het resultaat is nu erg mooi, maar jullie kunnen het pas zien als ik 2600 frames heb gerendert.
Ik doe 15 minuten over een frame, ha ha....Lol.
Laters  :lol:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie