1
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 2
Materialen en Texturing / Human skin textures« Gepost op: 18 juli 2017, 10:04:21 am »
Hallo blendaars,
Ik volg op dit moment deze tutorial: https://cgblender.com/subsurface_scattering Allemaal leuk en geweldig, maar gelijk ontstaat er een vraag bij mij. Hoe maak je de textures? Hij geeft zelf aan: "Hi, yes, it is a photo scanned model, I didn't create it though, you can actually download this model with textures on the internet for free." Ik heb verschillende tutorials gezien, die het anders aanpakken...moeilijk,moeilijk,moeilijk... en uiteindelijk krijg je geen image van, maar een heleboel node setups voordat je aan je skin überhaupt begonnen bent. Is er iemand die het wel weet? Ik ben wel zover gekomen om het te weten dat je het moet unwrappen, texture maken... tja, hoe verder? Groeten 4
Modelleren / Blender cloth« Gepost op: 08 februari 2017, 21:41:41 pm »
Beste blenderaars,
Ik word super gefrustreerd met de cloth simulaties. Alles wat ik via internet/youtube kan vinden zijn simpele cloth simulaties...zelfs aantal betaalde tutorials gaan niet echt diep op in. Wat ik als resultaten / tutorials kan vinden is dit: https://s3.amazonaws.com/cvproducts/Fabric-2.jpg http://www.loramel.net/blender_minutes/wp-content/uploads/2010/06/aras_dress.jpg http://www.3dartistonline.com/news/wp-content/uploads/2013/11/BlenderClothAnimatio6A51FF.jpg https://i.ytimg.com/vi/2zd1AI198I8/sddefault.jpg Nou ja, oke. Zelfs dit kan leerzaam zijn. Maar, er moet ooit een stap verder gemaakt worden. Waar ik nu meer op gericht ben is dit: http://www.daz3d.com/media/catalog/product/cache/1/image/960x1248/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/y/dynamic-clothing-control-large.jpg http://www.oljons.com/wp-content/uploads/2016/01/Jacka.jpg http://www.eklettica.com/pictures/gt/gt_final.jpg Zijn er adviezen? Hoe bereik ik dit? Natuurlijk zou je, denk ik, alles gaan sculpten, maar het kost je zelfs voor een T-shirt best veel tijd. Bovendien, zodoende ondermijnd je de functie van de cloth simulaties... ... Help! ... Groeten, Simion 5
Belichting en Rendering / How to Render a Complex Scene without it Crashing« Gepost op: 11 december 2016, 23:04:07 pm »
Ik heb net dit topic gevonden... en voor sommige kan het verhelderend zijn en anderen juist een uitvinding
https://www.blenderguru.com/articles/how-to-render-a-complex-scene-without-crashing/ Groeten, Mortalae 14
Materialen en Texturing / Blender texturing / materials« Gepost op: 02 juli 2015, 23:43:27 pm »http://www.chocofur.com/6-shadersamptextures.html Er wordt uitgelegd hoe je shaders kan creëren (met foto's per stap): Basic Glossy / Plastic Shader Wooden Shader Glass Shader Basic Metalic Shader Diffuse Factor Reflection Factor Roughness Factor Bump / Displacement Factor 15
Onderhanden werk / DBC shrine« Gepost op: 28 juni 2015, 22:41:35 pm »
De laatste tijd ben ik helemaal op de Japanse cultuur.
Dat komt vanwege mijn nieuwe martial arts ( Iaido) en anime's die ik her en der bekijk. Zodoende is het idee ontstaan om toch een poging te wagen om een shrine te "bouwen". Wat is een shrine? Wikipedia: "Het woord wordt echter ook gebruikt voor een tempel, kapel of ander heiligdom met een zekere aantrekkingskracht op bedevaartgangers." De ruwe versie: 1920x1080 |