Topic: The way of the samurai  (gelezen 392132 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #600 Gepost op: 10 november 2014, 14:52:54 pm »
Ik ben overtuigd.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #601 Gepost op: 11 november 2014, 07:57:18 am »
Leuk verzonnen met die vogels (of gewoon uit een film gejat?  ::) )
Errug mooi gedaan, en het wordt vast nog mooier.

Je zou hier een blog van bij moeten houden ofzo, maar kost wel weer nog meer tijd.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #602 Gepost op: 11 november 2014, 08:48:02 am »
Niet bewust gejat in ieder geval.  ;D Maar het zal heus niet de eerste keer zijn dat dit gedaan wordt. Op dat gebied kun je helaas niets meer bedenken wat echt origineel is want alles is al een keer gedaan (of iets wat er op lijkt).

Ik ben inderdaad al bezig om er een mooiere versie van te maken. Een blog zou misschien wel handig zijn maar wat je al zegt....tijd. Iets wat ik steeds minder heb  :'(

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #603 Gepost op: 13 november 2014, 07:43:49 am »
Deze week heb ik tot nu toe helaas elke avond moeten overwerken. Als het mee zit kan ik vanavond (niet erg waarschijnlijk) maar anders morgen weer even verder knutselen.
Ik heb tussendoor nog wat met de vogels in het dissolve effect proberen te doen om ze wat spectaculairder te maken maar dat werkte allemaal niet dus hopelijk vind ik daar komend weekend een oplossing voor.  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #604 Gepost op: 13 november 2014, 08:49:58 am »
Sterkte in de strijd en wees maar blij dat je werk hebt, hier in mijn omgeving hebben veel mensen hun baan verloren. Dan is even overwerken een luxe. Maar ik herken de wrijving. Als ik een periode niet verder kan met mijn projecten baal ik ook.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #605 Gepost op: 13 november 2014, 11:28:12 am »
Zo werk zat die werkgever van jou kan hij dan niet iemand aannemen zodat het personeel wat rust krijgt om te Blenderen.  ;D ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #606 Gepost op: 14 november 2014, 22:59:04 pm »
Ja, op het moment hebben we zat werk maar niet op de goede manier. Het komt meer door dat een aantal grote projecten tegelijkertijd af moeten dus dat is ineens extreem druk. Helaas zakt dat natuurlijk ook ineens in en dan wordt het `vechten` om werk al maak ik mij daar niet druk om want ik heb het over het algemeen het hele jaar druk omdat ik een soort van probleemoplosser ben binnen het bedrijf. Daardoor heb ik deze week bijna 70 uur mogen werken.  :o

Gelukkig was ik vandaag wel op tijd thuis dus ben ik weer lekker aan het puzzelen op een mooie oplossing voor het effect uit het laatste filmpje. De overgang van oplossen naar vogels was al aardig gelukt maar ik liep tegen een probleem aan met de vogels. Die wilde ik ook weer een speciaal effect meegeven om ze wat minder gewoon te maken. Daarvoor had ik een particle system nodig op de vogels maar dat werkte niet omdat zij al door een particle system worden aangestuurd. Dit had een volledig willekeurige explosie van particles tot gevolg die niet te temmen viel (tenminste niet met de verschillende opties die ik geprobeerd heb).

Vanavond bedacht ik mij dat er nog een manier is die ik nu aan het uitproberen ben. Eigenlijk komt het er op neer dat ik geen echte geanimeerde vogels hoef te koppelen aan het particle system maar dat ik een vogel met speciale effecten vooraf kan renderen en dan de movie file of image sequence koppel aan het particle system.



Ik moet nog zorgen voor diversiteit in de beweging en alles met elkaar combineren maar daarover later dit weekend meer.

Sorry voor de verschrikkelijke lap tekst maar ik ben nog een beetje hyper van de werkweek en dat ga ik nu proberen te stoppen met een paar glaasjes Schotse whisky!  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #607 Gepost op: 15 november 2014, 10:51:20 am »
Ik hou het kort Proost en succes met het koppelen van de vogels ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #608 Gepost op: 16 november 2014, 15:52:26 pm »
Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet. Het is wel spannend. Ben benieuwd hoe het er uit ziet. Succes ermee.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #609 Gepost op: 16 november 2014, 19:23:00 pm »
Bedankt Koos. Ik snap dat het wat lastig te volgen is maar ik zal zometeen een voorbeeld posten.
Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet. Het is wel spannend. Ben benieuwd hoe het er uit ziet. Succes ermee.

Bedankt ijp!
Ik hou het kort Proost en succes met het koppelen van de vogels ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #610 Gepost op: 16 november 2014, 21:39:50 pm »
Hier even een voorbeeld van wat ik wilde doen. Bij het dissolve effect gaat de stroom particles op een bepaald moment over in een zwerm raven.
Hiervoor had ik drie verschillend geanimeerde raven (zeer eenvoudig opgezet) die ik als group aan een particle system koppel.



Maar toen ik de raven ook nog een speciaal effect wilde meegeven met behulp van een particle system gingen er allerlei dingen mis. De particles kwamen niet meer uit de raven maar verschenen overal door het scherm.  :o
Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd maar niets leek te helpen heb ik een raaf voorzien van vuur en deze 1 bewegingscyclus gerenderd. Vervolgens heb ik dit nog 2x gedaan nadat ik de animatie een aantal frames verschoven heb.
Deze image sequences heb ik als texture aan 3 planes gekoppeld die op hun beurt weer als group aan een particle system gekoppeld zijn.



Het zijn boids particles die een object als doel hebben en de camera moeten ontwijken. En dat heeft dat geeft het volgende resultaat:

http://youtu.be/cKorViwGMg0

Dit is overigens niet helemaal op de juiste snelheid, ik heb hem wat vertraagd voor het normaal kunnen kijken van het fragment. Op zich ben ik best tevreden met dit resultaat ondanks dat de raven nu 2D zijn en en daardoor eventuele camerabewegingen beperkt worden. Het gaat in de uiteindelijke animatie allemaal toch op een redelijk hoog tempo en er gebeuren meerdere dingen snel achter elkaar dus het is een kwestie van de camerastandpunten gewoon goed uitkiezen. Maar daar heb ik natuurlijk mijn storyboards voor.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2014, 21:41:54 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #611 Gepost op: 16 november 2014, 22:49:49 pm »
Ziet er koel uit  8)
Maar jammer dat het dissolve effect niet werkt dat was toch ook mooi geweest.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #612 Gepost op: 16 november 2014, 23:13:11 pm »
Bedankt ijp, maar het dissolve effect werkt wel hoor want dat gaat gewoon over in dit effect. Het enige dat niet lukte was om de vogels nog een extra effect (het vuur) mee te geven dus wat je nu in het filmpje ziet is mijn workaround om het totale effect van oplossen en overgaan in vlammende vogels toch voor elkaar te krijgen.
De "Big Guy" gaat gewoon oplossen en veranderen in een zwerm vogels. Het complete effect ga ik nu pas in de animatie zelf tonen.  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #613 Gepost op: 17 november 2014, 12:24:37 pm »
Geweldig. Nu zijn de raven ook in de verste verte niet te lief. Prachtig die rode ogen. Mijn eerste film die ik ooit bezocht heb was Doornroosje. Daarin fladderden een aantal vleermuizen op de prins af. Jarenlang heb ik daar nachtmerries van gehad. In gedachten was het veel erger dan in de film zelf. Als ik de film nu bekijk zie ik het niet eens meer. (misschien eruit geknipt in de videoversie) Dit komt aardig overeen met mijn nachtmerrie versie. Prima dus.

Ooh, het worden nu 2d raven, nou snap ik het. Je laat de camera stilstaan, dan zie je het toch niet. Het muntje is gevallen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #614 Gepost op: 17 november 2014, 12:52:26 pm »
Haha, nee de raven zijn nu niet zo lief meer.  ;D
De camera hoeft op zich niet eens stil te staan maar de bewegingsmogelijkheden zijn natuurlijk wel een stuk beperkter.
Toch is de kans groot dat ik er wel beweging inbreng want daarmee kun je een mooi parallax effect bereiken.

Ooh, het worden nu 2d raven, nou snap ik het. Je laat de camera stilstaan, dan zie je het toch niet. Het muntje is gevallen.