Topic: The way of the samurai  (gelezen 392083 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #585 Gepost op: 05 november 2014, 12:45:56 pm »
Die grillige vorm heb je gelijk in hoor Koos want deze "scanlijn" is ook erg mechanisch. Zelf dacht ik meer om het grillige uit een flikkerende scanlijn, dus varierend in sterkte en omvang (als het er maar niet uit gaat zien als een sterretje  ;D), te halen maar ik moet nog even kijken hoe ik dat precies moet gaan doen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #586 Gepost op: 06 november 2014, 01:29:21 am »
Vanavond nog even snel een testje gedaan voor de teleportatie. Helaas nog steeds niet het resultaat dat ik zou willen dus nog maar eens terug naar de tekentafel.
(Ik zie nu trouwens pas dat het buitenste deel in de verkeerde renderlayer staat waardoor het effect minder subtiel is dan het zou moeten zijn).
http://youtu.be/QaqDyyZRr2s
« Laatst bewerkt op: 06 november 2014, 07:05:23 am door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #587 Gepost op: 06 november 2014, 10:22:55 am »
Het gaat lukken. Vind de manier waarop je het doet erg inventief.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #588 Gepost op: 06 november 2014, 12:45:27 pm »
Dank je Koos, ik denk zelf ook wel dat ik uiteindelijk het effect krijg wat ik wil maar het is even zoeken naar de beste methode.
Het effect dat er nu aan toegevoegd is is niets meer dan een enkele vertex die rond de rest draait en die een noise modifier heeft om de beweging wat grilliger te maken.
Aan de vertex is een particle system gekoppeld die voor een staart achter de vertex zorgt.
Aan het materiaal is een texture gekoppeld die zorgt dat de staart van solid naar transparant loopt.
Helaas stond de vertex op de verkeerde renderlayer waardoor het effect er nu anders uit ziet dan het bedoelt was maar de beweging is duidelijk te zien.

Vanavond zal ik de images posten die ik gisteren beloofd had maar ik was weer vrij laat thuis van mijn werk.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #589 Gepost op: 06 november 2014, 12:52:36 pm »
Het gaat goed komen, de aanhouder wint ;)
Lekker zo doorgaan dan ontstaat er vanzelf een mooi super effect.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #590 Gepost op: 06 november 2014, 13:54:59 pm »
Komt goed ijp! Ik ben nooit zo van het opgeven dus..... ;)
Dit was wel even het laatste testje voor de teleportatie dat ik hier gepost heb. De volgende wordt de definitieve.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #591 Gepost op: 08 november 2014, 16:29:36 pm »
Toch maar even een testje met de dissolve animatie aan het doen. De techniek die hiervoor gebruikt wordt is wel iets lastiger om op een character toe te passen dan op gewoon zomaar een object maar in principe werkt het ook als de character in beweging is. Hierdoor wordt het effect wel vrij breed inzetbaar.
Ik vind het effect wel leuk genoeg om verder mee te experimenteren want ik vind het nog een beetje "kaal".
In ieder geval hier alvast het basiseffect en nu maar kijken hoe ik dit verder kan uitbreiden.

http://youtu.be/2PYUHeXbn1U

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #592 Gepost op: 08 november 2014, 17:57:02 pm »
Dit vind ik al mooi hoor het mag misschien iets compacter het lijkt dat hij nu weg waait. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #593 Gepost op: 08 november 2014, 20:23:02 pm »
Dat wegwaaien was voor nu ook de bedoeling maar in de uiteindelijke versie moet het wel wat spectaculairder worden natuurlijk maar daar ben ik nog mee bezig.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #594 Gepost op: 09 november 2014, 23:35:53 pm »
Ik heb het dissolve effect wat verder uitgebreid. Dit is nog geen definitieve versie maar meer een probeerseltje of ik het werkend kon krijgen.
De materialen en snelheid moeten nog aangepast worden. De vogels moeten meer uitwaaieren in verschillende richtingen.
Dit is dus alleen maar een concept van wat het moet worden en staat overigens los van het teleportatie effect.
http://youtu.be/ngqBt5F3BbA

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #595 Gepost op: 10 november 2014, 00:00:11 am »
Dat oplossen in vogels is een mooi concept dat heb je toch weer geinig gemaakt.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #596 Gepost op: 10 november 2014, 00:23:44 am »
Bedankt ijp, ik heb er nog wel wat werk aan voor het helemaal naar mijn zin is maar in combinatie met de juiste camerabewegingen kan het wel een aardig effect worden.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #597 Gepost op: 10 november 2014, 09:39:09 am »
Ziet er bijzonder orgineel uit, wat ik altijd het belangrijkste vindt
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #598 Gepost op: 10 november 2014, 10:47:29 am »
Applaus. Goed idee.

Alleen is een vogeltje niet te lief, kun je niet beter vleermuizen gebruiken?
(Moet je weer een vleermuis maken, zit je ook niet om te springen)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #599 Gepost op: 10 november 2014, 11:42:39 am »
Bedankt voor de complimenten heren!

Of een vogel niet te lief is? Hmm, als ik terug denk aan een film als Birds van A. Hitchcock denk ik van niet... :D

Ik begrijp wat je bedoelt Koos maar deze vogels krijgen ook nog een make over hoor want dit is nog wat te braaf.

P.S. Dat vergat ik nog te vermelden, de keuze voor vogels is omdat deze een belangrijke rol in het verhaal spelen. Alle vogels die ik tot nu toe heb laten zien zijn raven. Zoek maar eens naar de symboliek van de raaf en er is weer een tipje van de sluier opgelicht.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 november 2014, 12:53:58 pm door JvL »