Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - Xan
1
« Gepost op: 09 september 2024, 11:09:29 am »
Alle katten uit de vorige hebben een rig, dan zijn ze wat vlugger te hergebruiken. Met deze weet ik nu ook hoe ik bendy bones moet inzetten.
De hele scene heeft me een uurtje werk gekost. Kan natuurlijk beter maar ik had niet veel tijd.
2
« Gepost op: 08 september 2024, 18:49:27 pm »
Wat snelle humor.
3
« Gepost op: 08 september 2024, 09:22:39 am »
Er zit idd. meer kleur in dan de Bike, die andere met kleur.
Wat I, II en III betreft, Tote Maus werkt alleen met hun eigen ontwikkelde Purrr motoren. Het risico bij Boeing is dat je telkens moet wachten op die doos met vergeten onderdelen. Dan moeten je Katronauten een half jaar wachten op de concurrent omdat die weer geen standaard aansluitingen hebben gebruikt.
4
« Gepost op: 06 september 2024, 15:34:04 pm »
Als katten het hogerop gaan zoeken.
5
« Gepost op: 05 september 2024, 13:21:14 pm »
@blenderbrammetje
Enige tutorial die ik echt gevolgd heb was Cambridge Mosque.
'Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd.'
In mijn geval had ik meer aan Blender StackExchange. Op YT stonden me wat te veel absolutely no-life video's en ik daar had ik geen zin in. Tegenwoordig download ik ze, skip naar de frame die ik moet hebben en zoom in.
'Je moet het zelf leuk maken toch.'
Precies.
@roobol
Ik heb Freepik even door gezocht, zo te zien alles jpg. Kan zijn dat ik er naast zit, ik wordt ook een dagje ouder. Maar een jpg is toch een 8bit gestripte image. Een exr is een hdr 32bit image met extra lichtwaardes. Heb ik iets gemist in de jaren of begrijp ik iets verkeerd?
6
« Gepost op: 04 september 2024, 09:56:55 am »
Limburg, dat is aan je accent bijna niet te horen :-)) Uit respect voor de lezers en natuurlijk omdat je al op leeftijd bent, gebruik ik de harde g van dat verre moederland en niet de zachte ɣ of ç. Die eerste link is leuk, die kan ik zeker gebruiken. De tweede had ik deze al voor gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=i3szb0ypDPs Ik wist nog niet dat je ook in de World zo kon uitleven. Die Nebula was vlug gevonden, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik er kleur in krijg. Nou ik heb er alles inzitten, nu is het nog fijn afstellen.
7
« Gepost op: 03 september 2024, 17:09:02 pm »
'Tweede hoogste punt van Nederland' Zeg, ik begrijp dat wij als limbo's nog steeds als een kolonie worden gezien, we horen er toch echt wel bij hoor. Imbosch zit op 109.9, ik zit op 212, het begin van de Eifel. Al heb je hier wel vlug het risico dat je met een zucht wind in Duitsland staat. Die HDR, kan die naast de sterren lopen? Die heb ik in de World met wat nodes gemaakt, ik heb er al vaag een nebula bij. Ik had naar een HDR gezocht. Genoeg te vinden voor ruimtes en de openlucht, die geven echter half donker, half licht of alleen licht, dat geeft ongewenste resultaten. Had een site gevonden die deep space HDR's had. Ik kwam wat te vaak free tegen, yup, een subscription model met Photoshop prijzen. Ik moet Poli Haven nog door spitten, kijken of hun er een hebben. Wordt aan gewerkt. Ik heb wel al een planeet, daar ben ik vandaag mee aan het spelen.
8
« Gepost op: 02 september 2024, 16:33:56 pm »
Ik ben weer wat stapjes verder. Moet zeker nog het een en ander aan gebeuren maar het gaat de goede kant op. Moet alleen nog een leuk bolletje maken voor op de achtergrond. Als dat net zo makkelijk gaat als die sterren dan kan ik op wat tekst na bij de shaders blijven. A leuk, ik woon op het 2e hoogste punt van NL maar gezien het weer buiten ga ik toch maar eens omkijken naar een bootje.
9
« Gepost op: 31 augustus 2024, 14:36:39 pm »
Animaties vind ik leuk om naar te kijken, maar zelf maken, niks voor mij. Ik ben nu bezig met patronen te maken, daar heb ik al mijn handen vol aan.
10
« Gepost op: 30 augustus 2024, 07:19:09 am »
Zeg, ik kan natuurlijk onzin vertellen, ben zelf pas een dik jaar bezig.
Maar die reflectie, komt die niet van je World verlichting af? De HRI? Misschien dat het daar aan ligt, dat Blender die minder prominent renderd omdat het niet echt objecten zijn maar ondersteuning voor licht en wat reflectie.
Wat het niet mee renderen van de achtergrond betreft waardoor het glas half transparant wordt in de png, misschien eens kijken hoe het werkt met de Layers, dan kun je het glas op een aparte layer zetten en de image afvangen zoals boven met freestyle. Kijken of hij dan wel de kleuren mee pikt maar niet het object er achter. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, dus of dat zo kan werken kan ik niet zeggen. En als ik even verder denk, de reflectie voren kan niet mee komen. Dat is op te lossen met er iets voor te zetten buiten de camera.
Maar zoals gezegd, ik weet niet of het zo kan werken. Roobol en IJp hebben daar meer ervaring in.
11
« Gepost op: 29 augustus 2024, 12:10:45 pm »
Ik kan hier niet veel op zeggen maar idd., de witte achtergrond kan de oorzaak zijn Wat opslaan van png met transparant betreft, dat doe je in de composer Dit is een simpele opzet met freestyle. Daar slaat hij zowel de image als freestyle appart op en freestyle is dan transparant. Als je holdout gebruikt moet hij dat ook met een image doen. Even op youtube zoeken op holdout, die kunnen het beter uitleggen dan ik. Als je een zwarte achtergrond wil hebben, zet er een zwart vlak achter of zet de World verlichting en lampen uit.
12
« Gepost op: 27 augustus 2024, 16:15:25 pm »
Foei daar wordt je zeeziek van. Nou jij liever dan ik, ik ben al blij dat ik er stille plaatjes uit krijg.
13
« Gepost op: 27 augustus 2024, 15:04:01 pm »
bedoel je wat beweging betreft, of meer de reflectie in het water?
14
« Gepost op: 27 augustus 2024, 14:58:16 pm »
Kan zijn dat ik al ergens geschreven heb dat het handig is als je alleen de omtrek importeert. Dit is de rede waarom. Als het naar een mesh wordt om gezet probeert Blender het te vullen en ergens kiest die dan driehoekjes. Bij een cirkel krijg je een zigzag aan lijnen.
Weg halen is eenvoudig in edit mode 2 [edge] kiezen de edge aan klikken die je wil verwijderen rechts klikken en in het menu onder 'Dissolve Edges' kiezen dan maakt hij er doorgaans een face van Je kunt ook die daar onder kiezen, 'delete Edges' maar dan verwijdert die beide faces. dan klik je bede kanten aan en met f zet je er weer een face tussen. onder 1 [vertex] verwijder je zo te veel punten en ook al gebruik ik hem nooit bij 3 face, ik denk dat hij zo ook vlakken samen voegt
Het maakt in weze niks uit, je kunt onder 3 [Face] ook beide driehoekjes kiezen en met e [extrude] een volume geven. Ook als je de image erop zet in object mode ziet hij het als een vlak. Het staat alleen wat netter omdat Blender liever quads [4 edges] heeft, dan tris [3 edges] of polygons [meer dan 4 edges]. Meen dat die laatste polygons heet, kan me vergissen.
15
« Gepost op: 24 augustus 2024, 21:39:39 pm »
Ik heb alle menu's compact staan. Nu staat er bij de hoofdbalk onder Toggle, Utilities, Settings en Preference netjes 'naast' elkaar, wat is dan het nut van compact? Zeker omdat die ook gewoon in de zelfde submenu's staan. In 4.3 is dat gelukkig weer weg.
4.2.1 gooit ook constant een addon weg omdat iemand de zelfde naam is gaan gebruiken [quick menu]. Die ik heb is nuttig, net als de q maar dan met alle gemakken die q mist en makkelijk te maken met een json. Die andere is alleen maar leuk voor personen die Shift+a niet kunnen vinden. Dat lijkt in 4.3 gerepareerd te zijn.
En aan het einde schrik je je rot. DANGER WILL ROBINSON DANGER, THE FILE HAS NOT BEEN SAVED. Euh, dat heb ik toch standaard uit staan. Kijk 4.3 zeurt niet.
EDIT: Nop, met de addon is ook onder 4.3. A hoe zeiden ze dat vroeger. Development is 25% coding en en 75% zoeken naar een geschikte naam. Dat zal ook wel opgaan voor de addon makers. Ik sla 4.2 maar over, 4.3 loopt lekker.
Hoewel, wat zeur ik, Lightwave dat is echt lachen.
|