Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3 ... 12
1
Andere software / Re: Door de Ai-centrifuge
« Gepost op: 04 december 2023, 15:54:40 pm »
Ziet er goed uit, Wil.  AI is best leuk en het tempo waarin zich dat ontwikkeld is adembenemend; op www.civitai.com zie ik ook a regelmatig AI gegenereerde animaties passeren.

2
Eindresultaten / Re: Spelen met kleuren
« Gepost op: 20 november 2023, 10:55:05 am »
Ziet er goed uit, Xan.  Geen schaduw op de achtergrond is nu overigens heel simpel met shadow linking en light linking.

3
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 02 november 2023, 06:49:14 am »
Hey Xan, Wil, bedankt voor jullie waardering.

Op AI gegenereerde beelden staat overigens geen auteursrecht, dus als jullie willen mogen jullie bovenstaande plaatjes gewoon voor heel veel geld verkopen :-))

4
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 29 oktober 2023, 13:21:54 pm »
Ook heel geschikt voor het maken van conceptschetsen voor toekomstige Blender projecten :-))



5
Leuterhoek / stable diffusion
« Gepost op: 29 oktober 2023, 13:20:15 pm »
Ik ben wat aan het experimenteren met generatieve AI, in eerste instantie op http://www.mage.space, maar de mogelijkheden van een gratis account zijn daar toch wel een beetje beperkt.  Ik gebruik nu het programma van http://drawthings.ai, is ook gratis, werkt off-line en alle modellen waarvoor je op mage.space abonnementsgeld voor moet betalen kan ik nu gratis downloaden http://www.civitai.com.  Daarnaast kan ik er ook mijn eigen LoRA’s mee trainen, wat een hoop extra mogelijkheden biedt.  Ik moet zeggen, voor een technologie die nog maar ruim een jaar publiekelijk beschikbaar is zijn de resultaten best indrukwekkend.



6
Eindresultaten / schaakbord
« Gepost op: 08 augustus 2023, 13:42:25 pm »
Ik was al een tijdje van plan een schaakbord van bouten en moeren te maken; dit is het uiteindelijk geworden.




7
Onderhanden werk / Re: studie
« Gepost op: 08 augustus 2023, 13:40:58 pm »
Ziet er goed uit, Xan; maar door de donkere kleuren gaan de lijnen inderdaad wat verloren.

8
Eindresultaten / Re: kasteel
« Gepost op: 01 juli 2023, 11:43:54 am »
Bedankt, Xan; papieren modellen in Blender zijn makkelijk en leuk om te maken.  En ik ben benieuwd naar je volgend project :-))

9
Eindresultaten / Re: kasteel
« Gepost op: 30 juni 2023, 07:22:10 am »
Bedankt voor je waardering, Wil; ik hoop dat je gauw je inspiratie weer terugvindt.

10
Eindresultaten / kasteel
« Gepost op: 29 juni 2023, 13:04:36 pm »
Het oorspronkelijke papieren model is van https://carton.pierreg.org/projet/chscx/chscxv13.pdf




11
Over Blender / Cursussen Blender in Leuven
« Gepost op: 24 juni 2023, 14:40:36 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren, een gevorderden cursus 3D modelleren en een cursus 3D animatie met Blender organiseren. 

Meer informatie op:

https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-tekenen-1-in-blender/47021

https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-tekenen-2-in-blender/47169

https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen/3d-animatie-1-in-blender/47057

Kosten zijn 90€ voor 60 lesuren ofwel 1,50€ per lesuur, gespreid over een semester.

Voor eventuele vragen kan je een mail sturen naar info.design@cvovolt.be of naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

12
Leden stellen zich voor / Re: FF voorstellen en vraagje
« Gepost op: 24 juni 2023, 14:38:41 pm »
Welkom Stoelio.

Ja kan ook zonder rig exporteren als .fbx en dan uploaden naar mixamo.com (gratis adobe ID nodig) en dan gerigd met bewegingen en al weer downloaden.  Voor handmatige animatie kan je dan eventueel de mixamo control rig gebruiken.

13
Eindresultaten / Re: playthingies in the wild
« Gepost op: 01 juni 2023, 17:22:13 pm »
Dat is een heel leuk plaatje geworden en met schaduwen een stuk minder plat; proficiat.

14
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 16:04:26 pm »
Als je in Affinity Designer op ware grootte tekent moet je bij .svg export kiezen voor 90 dpi om in Blender dezelfde afmetingen te hebben.

15
Eindresultaten / zeilboot
« Gepost op: 15 mei 2023, 15:06:59 pm »
of meer een soort speelgoedbootje, eigenlijk...




Pagina's: [1] 2 3 ... 12