Hulp > Modelleren

wat is de "juiste" manier van modelleren?

(1/1)

Chaplin.be:
hallo,

ik ben momenteel een nachtkastje aan het maken in Blender en ik vraag me af wat de goede manier van werken is.

ik zelf maak van de originele kubus mijn kast en dan voeg ik er 5 schuiven aan toe aan de voorzijde. (deze schuiven hoeven niet open en toe te gaan dit is gewoon een stilstaand model)
zie mijn picture voor moest je mij niet begrijpen.




en nu dat ik er een meubelgreep wil aan toevoegen ben ik op deze youtube video gekomen en deze persoon maakt zijn ladekast helemaal anders.

https://www.youtube.com/watch?v=_uNz9oWuwSw&t=5s

wat is nu de juiste manier van werken?
misschien dat dit ook nog van enig nut is maar ik zou mijn modellen later willen invoegen in de unreal engine dus misschien moet ik 1 bepaalde manier gebruiken om te modelleren?

dank je wel.

Mvg Chaplin.be

Chaplin.be:
nog 1 ding vergeten vragen.
moet ik mijn kast als parent zetten op de 5 schuiven?
of is dit niet nodig?

Mvg Chaplin

Ruud:
Wat belangrijk is met exporteren is dat de topology van een model goed is, Bij een kastje zal dit geen probleem zijn.
Bij geavanceerder werk is het van belang anders kan het er anders uit gaan zien als de bedoeling is met materiaal of model.

IJp:
Dit is een heel goede manier om dit te maken het is een kastje waarvan de laden niet open hoeven te gaan.
En je kunt het zeker parent toepassen zodat als je het astje verschuift de laden ook mee gaan.

Of je gebruikt Join met CTRL J om er een object van te maken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie