Dutch Blender Community

Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: Mark aka Dark op 12 september 2015, 14:08:37 pm

Titel: HighRes naar LowRes voor game engine
Bericht door: Mark aka Dark op 12 september 2015, 14:08:37 pm
Hallo allemaal,

Weer terug van vakantie. Heb tijdens de week zitten spelen met het overzetten van highres objecten naar de game engine. Een object moet dan lowres gemaakt worden zodat de engine het goed kan renderen zonder dat het te veel resources vraagt.

Stappen:
1. model een highres model
2. bake een normal map
3. bake een texturemap
4. bake een AO map
5. model een lowres model (in dit geval een standaard kubus)
6. voeg de normal, texture en AO map toe
7. klaar

Links Game-engine lowres model:
8 vertices
6 faces
12 Tris

Rechts blender render highres model:
4600 vertices
4700 faces
9000 Tris

onderstaand het resultaat:
(http://s11.postimg.org/yxip7o64j/game_vs_render.jpg)



Titel: Re: HighRes naar LowRes voor game engine
Bericht door: JvL op 12 september 2015, 14:24:08 pm
Mooi resultaat! Normal en AO maps zijn echt geweldig voor dit soort dingen.
Titel: Re: HighRes naar LowRes voor game engine
Bericht door: IJp op 13 september 2015, 09:27:42 am
Goed uitgelegd Mark zo is het een fluitje van een cent.
Titel: Re: HighRes naar LowRes voor game engine
Bericht door: blenderbrammetje op 20 september 2015, 17:56:06 pm
Hmmm , zulke kratjes wil ik ook maken voor mijn game met mijn kabouter , Karel.

Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ?
Ik heb al enkele modellen in Unity geimporteerd , had nergens last van....

Nog even wat beter leren C# programmeren , dan stap ik over op scripten in Unity ! :)
Titel: Re: HighRes naar LowRes voor game engine
Bericht door: Mark aka Dark op 20 september 2015, 20:46:25 pm
Ik moet me daar toch eens in verdiepen , textures Baken. Ik heb nog niets gebaked , is dat om ervoor te zorgen dat je genoeg detail overhoud als je de poy's vermindert ?

Exact. Vooral de normal map (die ook gebaked wordt) zorgt voor detail, althans, voor de illusie van detail.

MAD