Dutch Blender Community
Hulp => Belichting en Rendering => Topic gestart door: GeFo op 07 maart 2016, 20:27:05 pm
-
Nadat ik met behulp van een curve een fotolijstje heb gemaakt krijg ik een hele vreemde blokkerige schaduw, weet iemand hoe welke instellng ik moet gebruiken om deze schaduw normaal te krijgen?
(http://s22.postimg.org/edeby8w7x/Knipsel.jpg) (http://postimg.org/image/edeby8w7x/)
-
Hoe staat je berlichting / de camera afgesteld?
-
ik heb een spotlight als belichting linksboven het lijstje met alle instellingen op de standaard waarde en ik maak gebruik van Blender Render
-
Alt-c en dan curve to mesh misschien?
-
ALT-C curve to mesh heb ik gedaan, heb ook doubles removed and calculate normals gedaan maar tot nu toe alles zonder rresultaat, ik blijf die blokkerige schaduw houden.
-
Misschien moet je subdivide gebruiken om je mesh smoother te maken.
Hier kun je de instelling van shadows regelen te hopen dat het helpt.
Onder de material tab te gebruiken op je plane.
(http://s12.postimg.org/xkzl82v7t/internal_shadows.jpg) (http://postimg.org/image/xkzl82v7t/)
-
"You are using a spotlight with buffered shadows, and the buffersize and samplingsize is too low.
Either crank it up, or turn on raytraced shadows."
-
Thanks Zaph, thats the solution for my problem :))