Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - tomatito

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6
46
Materialen en Texturing / Texture verwijderen van faces
« Gepost op: 12 oktober 2014, 22:28:52 pm »
Hallo allemaal,

Ik kom weer eens lang met een nieuwe vraag  :)

Ik ben bezig een mok/beker te maken met daarop een bedrukking. 



Voor de bedrukking met de texture heb ik 2 pogingen gedaan. De 1e poging was de plaatsing te laag... dus dat moet hoger dacht ik. Is ook gelukt maar toen ik naar het resultaat keek zag ik tot mijn verbazing dat bij poging 2 er nog een texture zichtbaar is van de 1e poging.

Vraag: hoe kan de texture van de geselecteerde faces (zie afbeelding) verwijderen?

47
Modelleren / Probleem met Mirror Modifier
« Gepost op: 13 september 2014, 08:58:46 am »
Ik ben bezig met deze tutorial:

http://cgi.tutsplus.com/tutorials/model-texture-and-render-a-photorealistic-kitchen-in-blender-and-yafaray--cg-473

Ik loop echter vast bij stap: 10 - 15

Als ik de Mirror modifier toepas dam krijg ik deze uitkomst:


Zonder onderstaande stap (stap 12: extrude) van de tutorial lukt het wel:


Iemand een idee wat ik fout doe/hoe dit te verhelpen? Bedankt alvast  :)

48
Hardware / Re: Grafische kaart: geschikt voor Blender?
« Gepost op: 13 september 2014, 08:43:48 am »
Blenderbrammetje super bedankt voor je hulp  :) Ik heb echter een andere mini laptop gekocht: HP Mini 110 - 3100 (zonder NVIDIA).

49
Hardware / Re: Grafische kaart: geschikt voor Blender?
« Gepost op: 08 september 2014, 07:53:15 am »
Ik heb nu 1 computer met deze nieuwe erbij heb ik er 2. Dan heb ik voor animaties in ieder geval mijn render tijd gehalveerd  ;D En zoals gezegd ik heb totaal geen verstand van hardware maar ik geef het een goede kans dat deze mini laptop betere prestaties geeft dan mijn 2e hands Dell kantoor bak. We zullen zien  ;)

Verder gebruik ik altijd Linux misschien dat ik Windows behoud en dan Blender installeer. Ik weet niet eens hoe dat moet met Windows  :o Maar niets is zeker aangezien Linux nooit crasht en Windows nog wel eens.

50
Hardware / Re: Grafische kaart: geschikt voor Blender?
« Gepost op: 07 september 2014, 09:36:23 am »
Bedankt! Ik ben een totale hardware ´noop´ en bij het woord NVIDIA dacht ik... toch even vragen/checken.

Het schijnt dat je met deze NVIDIA kaart in ieder geval wel beter kunt gamen/films kijken. En daar ook voor bedoeld te zijn.

51
Hardware / Grafische kaart: geschikt voor Blender?
« Gepost op: 07 september 2014, 07:02:43 am »
Ik ga een 2e hands mini laptopje (netbook) aanschaffen voor tekstverwerken (=hoofd doel). 

Nu kwam ik deze tegen voor een leuk prijsje:
http://www.laptopshop.nl/product/135934/asus-eee-pc-1015pn-zwart.html

Er zit in ieder geval een grafische kaart in: NVIDIA ION 2

Kan Blender hiermee uit de voeten? Ik bedoel dan renderen op GPU i.p.v CPU. Zover ik begrepen heb gaat renderen op GPU veel sneller.

PS.   Mijn huidige computer heeft geen eens een grafische kaart  :-[

52
Modelleren / Re: Array modifier doet raar
« Gepost op: 31 augustus 2014, 21:59:04 pm »
Bedankt voor alle hulp/reacties.  De bladen van de ventilator heb ik gemaakt met jullie aanwijzingen. Werkt perfect  :). Maar gewoon dupliceren, roteren en dan samenvoegen (Ctrl + j) werkt ook prima. Ik ben nog bezig met een mooie compositie, belichting e.d. maar dit is vast een preview:




53
Modelleren / Re: Array modifier doet raar
« Gepost op: 30 augustus 2014, 09:04:20 am »
Citaat
met de mirror over x en y...

Thanks! Dat werkt perfect  :) Veel eenvoudiger ook dan dit te doen met de Array Modifier  ;)

54
Modelleren / Array modifier doet raar
« Gepost op: 30 augustus 2014, 07:26:38 am »
Ik ben bezig om een computer fan (ventilator) te maken. Maar ik heb een probleem.



Het gaat om het rode object. Deze moet met de array modifier op de 4 hoekpunten komen. Dit doe ik door het object te koppelen aan een empty (=parent). Als ik de empty 90 graden roteer over de z-as zou het moeten werken. 

Ik krijg echter dit resultaat:

De objecten staan enorm ver van elkaar en - volgens mij - lopen ze verticaal i.p.v horizontaal.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

PS. Het is van deze tutorial: https://vimeo.com/45001565 (vanaf 21:22)

55
Blender Interface / Re: Na afsluiten Blender, bewerkingsgeschiedenis weg
« Gepost op: 24 augustus 2014, 18:52:14 pm »
Citaat
Volgens mij is het zo als je het werkstuk hebt opgeslagen dat dan je Undo weg zijn.

Dus daar had ik gelijk in. Jammer dat het niet kan. Zou super handig zijn.

Bedankt voor de links  :)

56
Blender Interface / Na afsluiten Blender, bewerkingsgeschiedenis weg
« Gepost op: 24 augustus 2014, 01:05:41 am »
Ik heb een lastig probleem.

Als ik een werkstuk opsla, Blender uitzet en daarna weer opstart met het betreffende werkstuk. Ben ik mijn bewerkingsgeschiedenis kwijt. F3 en Ctrl +Z werken niet dan niet meer. Klopt dit? Zijn er ook andere manieren om bewerkingen terug te draaien?


57
Review / Re: BenchMark addon
« Gepost op: 01 juli 2014, 23:15:08 pm »
Dat vermoede had ik zelf ook al. Tja een 2e hands kantoor bak van Dell... die heeft geen grafische kaart nodig... verder echt een super ´ding´.

58
Review / Re: BenchMark addon
« Gepost op: 01 juli 2014, 17:36:26 pm »
Het werkt!



Er is echter wel een probleem:
Citaat
Select your Device: CPU or
  GPU compute

Dat kan op mijn middeleeuwse, 2e hands kantoor bak niet.

59
Review / Re: BenchMark addon
« Gepost op: 30 juni 2014, 17:26:07 pm »
Citaat
Probeer eens: install from file
Dat werkt  :) Ik ga vanavond of morgen even testen of deze addon werkt. Ik houd jullie op de hoogte.

60
Review / Re: BenchMark addon
« Gepost op: 30 juni 2014, 15:55:15 pm »
Hier een screenshot:


Zelf even testen op Opensuse is denk ik sneller dan uit te zoeken wat er bij mij fout gaat. En Blender/Python is zeker cross platform. Anders zou ik geen Blender kunnen draaien  ;)

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6