Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - tomatito

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6
16
Animatie en Rigging / Re: Animatie: colorramp werkt niet
« Gepost op: 10 juni 2015, 07:50:20 am »
Ik word er helemaal gek van  >:( Maar het lukt mij maar niet. Ik laat dit werkstuk gewoon even liggen totdat ik weer wat verder/beter ben met Blender.

Doe ik tegenwoordig wel vaker en dat bevalt goed. Dit werkstuk heeft ook een tijdje stil gelegen en heb ik pas afgemaakt.


17
Animatie en Rigging / Re: Animatie: colorramp werkt niet
« Gepost op: 07 juni 2015, 16:30:52 pm »
Sorry voor mijn late reactie. Mooi weer he  ;)

Citaat
Waarschijnlijk heb je de keyframes voor het particle system over het hoofd gezien
Heb je dit in de tutorial zelf gezien? Ik heb de tutorial nog eens nagekeken en ik zie/vind het niet terug.

Als  ik toch keyframes invoeg (zonder geluid nog) dan zijn mijn particles super klein (echt mini) en vliegen met een rot gang alle kanten op. Lijkt mij dat dit niet klopt.

18
Animatie en Rigging / Re: Animatie: colorramp werkt niet
« Gepost op: 02 juni 2015, 23:20:57 pm »
Bedankt voor de hulp  :)

Als ik de ColorRamp verander naar Age dan heb ik tot frame 8 een kleurverandering/overgang... daarna gebeurt er helemaal niks.

Keyframes op de ColorRamp zou kunnen maar ik vind dit niet terug in de tutorial. Ik zelf zou dan nog eerder keyframes toepassen op de materialen (kleur).

Ik sta open voor oplossingen/suggesties en tevens pruts ik zelf nog even verder.

19
Animatie en Rigging / Animatie: colorramp werkt niet
« Gepost op: 31 mei 2015, 19:49:54 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een leuke tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=2KNO_laPA9s

De spheres moeten echter na verloop van tijd van kleur veranderen en dat gebeurt niet. Dit is een printscreen van mijn node editor:



De kleuren moeten dus veranderen van blauw naar rood.

Iemand een idee/tip? Bedankt alvast  :)

20
Blender Interface / Re: Twee vragen....
« Gepost op: 20 mei 2015, 08:50:31 am »
Duidelijk. Bedankt :)

21
Belichting en Rendering / Re: Renderfarm: is dat veilig?
« Gepost op: 19 mei 2015, 11:29:45 am »
Oke bedankt ik heb inmiddels voor deze gekozen:

http://raypump.com

Installatie was iets overzichtelijker voor mij. In ieder geval geen Javascripts die moesten worden geïnstalleerd.


22
Blender Interface / Re: Twee vragen....
« Gepost op: 19 mei 2015, 11:26:21 am »
Citaat
Dus bij 50% wordt je resolutie gewoon kleiner  (4x kleiner) dan erboven staat.
Ik zou dan zeggen bij 50% dan de resolutie de helft wordt? Toch niet 4x kleiner?

En resolutie gaat toch over het formaat van je afbeelding. Bij mij dus 1280 x 720 px

Deze afmetingen verklein of vergroot je toch niet met die slider?
 

23
Belichting en Rendering / Renderfarm: is dat veilig?
« Gepost op: 18 mei 2015, 13:46:01 pm »
Mijn computer is super langzaam. Daarom overweeg ik nu een renderfarm.

Deze leek mij wel wat:
https://www.sheepit-renderfarm.com/

Maar deze wil van alles installeren op mijn computer. Vind ik een beetje bedenkelijk. Iemand een mening of dit veilig is?

NB. Als iemand een andere renderfarm kan aanbevelen? Graag!  Dan wel een renderfarm die geen of minimaal gebruik maakt van mijn computer zoals Sheepit.

24
Blender Interface / Twee vragen....
« Gepost op: 18 mei 2015, 13:41:34 pm »
Ik ben bezig een animatie te renderen. Hierbij heb ik een vraag over het formaat van de afbeelding (render losse frames).

Wat is de functie van de slider onder resolutie? Staat nu ingesteld op 50% Voor zover ik weet heeft dit te maken met het formaat van de afbeelding. Maar die stel ik toch in met resolution (X , Y of de presets zoals nu HDTV720)?



En wat doet compression?

Bij voorbaat dank voor de hulp :)

25
Andere software / Re: Map generator: Njob
« Gepost op: 04 januari 2015, 12:22:30 pm »
Ik heb ook Insane Bump maar die doet een beetje raar bij het maken van de maps. Maar werkt op zich wel. Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de maps. Dus ik ga bij een volgend project ook eens vergelijken.

26
Andere software / Map generator: Njob
« Gepost op: 03 januari 2015, 12:03:43 pm »
Ik kwam deze toevallig tegen, Njob: http://charles.hollemeersch.net/njob



Je kunt er vrij eenvoudig en snel allerlei maps mee maken: normals, specular, etc.

Het is gratis en opensource. Draait  - bij mij - ook onder Linux met behulp van Wine.

27
Belichting en Rendering / Re: .Hdr bestanden lezen/bekijken
« Gepost op: 03 januari 2015, 11:50:53 am »
Misschien dat het genoemde script niet werkt in mijn versie van Gimp (de nieuwste) ik kan ieder geval geen .Hdr bestanden openen met Gimp. Maar zoals gezegd ben ik al geholpen met: XnView. Best een vette afbeelding viewer met allerlei extra opties  :P

28
Belichting en Rendering / Re: .Hdr bestanden lezen/bekijken
« Gepost op: 03 januari 2015, 09:01:38 am »
Slim bedacht  :). Maar opslaan als .png kan alleen met F3 en daarvoor moet ik de afbeelding eerst renderen. En dan moet ik de camera weer eerst goed plaatsen (=gedoe).

Ik gebruik Linux (Mint) en ik heb een afbeelding viewer gevonden die .Hdr bestanden kan openen: XnView. Ik hoef alleen maar het formaat te weten  ;)

29
Belichting en Rendering / Re: .Hdr bestanden lezen/bekijken
« Gepost op: 02 januari 2015, 20:38:27 pm »
Oke, dus wel met Photoshop. Ik gebruik alleen Gimp en deze geeft de melding: onbekend bestandstype. Zal even kijken naar een  geschikte plugin o.i.d

30
Belichting en Rendering / .Hdr bestanden lezen/bekijken
« Gepost op: 02 januari 2015, 19:14:22 pm »
Voor belichting gebruik ik vaak  environment lighting nu heb ik geleerd om mutilple importance sampling aan te vinken voor een betere render kwaliteit. Als map resolution (samples) - te vinden onder de world settings, helemaal onderaan - moet je de langste zijde van je Hdri afbeelding gebruiken/invullen.

Probleem: ik gebruik .Hdr bestanden en ik heb geen flauw idee hoe deze te openen om zo het afbeeldingsformaat af te lezen.

Is .Hdr trouwens wel een afbeelding  ????

Iemand een tip? 

Bedankt  :)

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6