Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Menno Tomballe

Pagina's: [1]
1
Animatie en Rigging / Re: Importeren van Rig in scene
« Gepost op: 18 maart 2016, 15:49:03 pm »
Goh, was het maar zo eenvoudig... Jammer dat het niet gewoon copy/paste was... Zou me veel minder gefrustreerd maken haha

2
Animatie en Rigging / Importeren van Rig in scene
« Gepost op: 18 maart 2016, 15:20:38 pm »
Hallo.

Hoe importeer ik deftig een rigged character in een scene? Ik zou meerdere keren hetzelfde character willen gebruiken in een scene.
Ik heb geprobeerd via in mijn "master" bestand het object te groeperen, met alles wat bij de RIG hoort, en deze te linken in mijn scene en daarna proxy maken. Echter komen al mijn lagen samen op 1 laag, en krijg ik deze ook niet meer deftig van elkaar.

Het rechter model is het model dat geïmporteerd is via linked. Zoals je kan zien heeft het alles op een laag gezet.



Is een eenvoudigere manier?

Groeten

Menno

3
Animatie en Rigging / Re: Rigging Error
« Gepost op: 10 maart 2016, 16:39:49 pm »
Bedankt voor het antwoord.

Ondertussen heb ik een nieuwe rig geplaatst en bij deze heb ik geen error. Ik denk dat er een connectie in een parent-bone was gelost, hierdoor de error.

Groeten,
Menno

4
Animatie en Rigging / Re: Rigging Error
« Gepost op: 08 maart 2016, 20:34:27 pm »
Geen bones verwijdert, ook niets aangepast, gewoon geplaatst in het model.
Helaas ben ik een enorme noob en heb ik totaal geen ervaring om een rig in elkaar te knutselen, het is ook de bedoeling dat ik alles kan controleren, ook gezichtsexpressies.

Hier is een link naar het bestand. Misschien zien jullie het?

https://www.dropbox.com/s/8iedzxirvuyez8a/FINAL%20RIG.blend?dl=0

Groeten,

Menno


5
Animatie en Rigging / Rigging Error
« Gepost op: 08 maart 2016, 07:11:18 am »
Hallo,

ik krijg steeds een error bij het genereren van mijn rig.
Wat kan ik doen om deze error ongedaan te maken.

Menno



6
Modelleren / Re: Hulp bij model
« Gepost op: 16 februari 2016, 19:35:57 pm »
Bedankt,

zal het nog eens proberen!

7
Modelleren / Re: Hulp bij model
« Gepost op: 16 februari 2016, 18:02:47 pm »
Blender file staat online via dropbox.

Nogmaals bedankt voor de hulp die jullie al hebben geboden.

Vriendelijke groet,

Menno

8
Modelleren / Re: Hulp bij model
« Gepost op: 15 februari 2016, 17:34:57 pm »
Ai, zal het morgen aanpassen, moet nu gaan werken.

Alvast bedankt om te reageren en kijken.

9
Modelleren / Re: Hulp bij model
« Gepost op: 15 februari 2016, 16:19:13 pm »
Ik denk inderdaad dat er iets mis is met de shaders. Want het oog krijgt geen licht.



10
Modelleren / Hulp bij model
« Gepost op: 11 februari 2016, 16:08:25 pm »
Hallo,

ik ben nieuw op het forum. Ik ben nu even bezig in Blender, maar ben nog steeds een noob.

Ik heb voor mijn master grafisch ontwerp een scan laten maken van mezelf, omdat ik omtrent identiteit werk.
Voor deze scan heb ik nu een rig gemaakt, maar ik had ook graag de mogelijkheid gehad om de ogen te animeren. Daarom heb ik uit het originele mesh de ogen gehaald, en via een tutorial realistische ogen gemaakt.

Maar nu het probleem, ik blijf gaten hebben in het oogkas bij het plaatsen van de ogen. Ik kan ze er ook niet te ver laten doorsteken omdat het dan onrealistisch word.
Na toch wel al lang proberen en er maar niet uit zien te geraken, heb ik besloten om hier een bericht te plaatsen.


Daarom mijn vraag,

is er iemand die tijd heeft om me te assisteren in het vervolledigen van mijn model. :-\  Ogen zijn er, het model is er... Gewoon helpen afmaken. Het begint te knagen dat dit zo lang duurt, en voor mijn leerkrachten kan ik hierdoor nog geen resultaten laten zien.

Bij voorbaat dank,

Menno Tomballe

Pagina's: [1]