Topic: nodes is leuk maar lastig, wie doet mee?  (gelezen 14438 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 02 februari 2022, 13:38:15 pm »
Ik ga hiermee aan de gang:
https://www.youtube.com/watch?v=et_FVu289ms

twee stappen , de eerste : basis figuur gewoon
in  Blender met Shift-A enz aanmaken

EN DAN deel 2 Geometry nodes om de benen en hun beweging (zonder ...) toch geanimeerd krijgen

Wow, hoe bestaat het ...

Aanrader, zal melden hoe ver ik ermee kom

Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #31 Gepost op: 02 februari 2022, 14:49:30 pm »
Dat ziet er gaaf uit Peter.
Ik zou wel mee willen doen maar ik heb er nu eigenlijk geen tijd voor maar ik zal wel proberen om het tussendoor te volgen en ook een eigen spin te maken. 8)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 03 februari 2022, 11:23:51 am »
Ik zal t.z.t. een *.blend ter beschikking stellen.

Het prille begin  ging wel goed,
maar dan op eens werkte 'grid-fill' niet zo als
het eigen ijk moet ...








Ctr-F wertk niet Alf-F (twee keuzes Beauty gedaan)

Blender version 3.0.0.3
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2022, 11:50:39 am door PKHG »
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 03 februari 2022, 12:34:35 pm »
de spin maken, ben er dikke problemen mee

Dit lukt mij helemaal (nog) niet




Te veel niet gedaan ... lijkt het
Doei
       Peter

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 03 februari 2022, 16:06:36 pm »
ik zal maar de Nodes starten met gebruikmaken
van een 'eenvoudiger' spin :
een Cube uitgereckt  en vooraan een ogengedeelte, waar  kogels  als ogen  mooie roodachtige kleur krijgen (zoals in de Tutorial) om dan te zien of ik de bewegende poten
volgens aanleiding kan maken (niet zo mooi maar iets ...)

DAT is eigenlijk het MEEST nieuwe en intelligente.

Dan later maar de spider 'normaal' lanimeren en
kijken of de benen dan ook nog  bewegen ..
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2022, 16:10:21 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #35 Gepost op: 06 februari 2022, 13:13:43 pm »
Peter ik heb er ook maar een poging aan gewaagd en het is nog een gedoe om die nodes onder de knie te krijgen :-[
Ik heb wel mijn eigen spin gemaakt en ik ben nu hier en ik ga vanavond weer verder om hem te laten lopen.
Ik zal wel wat meer tijd in de Geometry Nodes moeten steken om ze onder de knie te krijgen.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #36 Gepost op: 06 februari 2022, 16:32:01 pm »
Balen ik krijg hem niet lopend. :o

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 06 februari 2022, 16:44:40 pm »
Dat denk ik vandaag half begrepen te hebben  ;)
Wij geven het niet op, toch?

Mij  toelichting is helaas door gelijktijd ... niet opgeslaan

Het is een voorstel hier op en voor DBC-3D een tutorial
van de Nodes Spider op een iet andere manier te proberen

Het begin ziet er zo uit, verbeteringen  graag hier vermelden

Kijk hier maar https://blenderplaatjes.pkhg.nl/spiderTutorialOpaPeter.html

de link via mijn website lijkt te werken t.z.t. zal ik er ook *.blend voor downloads kunnen plaatsen  :)
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2022, 17:46:25 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2022, 12:59:45 pm »
Ik heb ook een simpele Spin gemaakt Peter maar ook die beweegt niet.
Ik weet niet wat er mis is maar het werkt tot nu toe bij mij niet :-[ :-[

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2022, 14:54:49 pm »
Beste IJpe,
Ik  ben wel bezig, maar heb veel te lang niet met Blender gewerkt (heel veel vergeten)  . b.v. vergeten hoe je de cursor kunt verplaatsen , met Blnder Guru's  videos gelukkig weer  zo eenvoudig in 3.0.1
Ik ga de HTML verder aanpassen . Ik moet en wil een figuur a la  'Spider' maken, die ook beweegt. duurt helaas nog iets ...

Ben in princiepe aan het snappen hoe je twee delen van een spinbeen boven en beneden  kunt maken ... als
ik het echt voor elkaar heb ... dan heb ik hoop...
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2022, 15:25:27 pm »
De 2 delen aan elkaar dat gaat door je object info aan transform 2 transfom met join aan elkaar te koppelen en instellen.
Verder heb ik alles al klaar zoals in de tutorial maar in de Spin zit geen beweging :o

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 07 februari 2022, 18:28:07 pm »
Hi IJpe,
ergens tussendoor wordt de spin aan de benen '"P" .. e
en heb je de math nodes met sin funuctie etc ook gebruikt

Het geheel gaat de x (van x,y,z van de spin) gebruiken om de benen te bewegen.

Mijn PC is maar weer afgestort  ;-(
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 08 februari 2022, 10:55:13 am »
Allemaal gedaan Peter :)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2022, 17:00:55 pm »
Ik ben maar proberen met de auteur in contact te komen heb op de tutorial page maar een bericht achter gelaten ... maar zien wat wordt ... Nog niets 17:05

IJpe is je al de beweging van Tutorial `ca 16:11 gelukt?

Kun je de rotatie punten (zo klein en geel) zien van de  ' leg1  en daar leg2 aan geplakt'  ?
probeer ik nu maar weer ....
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2022, 17:09:01 pm door PKHG »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #44 Gepost op: 08 februari 2022, 17:22:06 pm »
Ja dat is gelukt bij de vorige zonder de koppel stukken.