Topic: oude boeken  (gelezen 6945 keer)


Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
    • http://www.roobol.be
« Gepost op: 15 februari 2021, 10:32:46 am »
Ik houd het voorlopig nog op redelijk simpele onderwerpen (en UV mappen in Blender valt reuze mee).

Texturen zijn afkomstig van https://imgur.com/gallery/vbPO6



Offline IJpe

  • *
  • Berichten: 4,188
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2021, 12:00:05 pm »
Ze zien er goed uit Roobol.
En dat simpel houden groeit natuurlijk uit tot een hele boekenkast.  ;)

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2021, 16:33:05 pm »
Ik houd het voorlopig nog op redelijk simpele onderwerpen (en UV mappen in Blender valt reuze mee).

Texturen zijn afkomstig van https://imgur.com/gallery/vbPO6



Naast Blender is het verzamelen van oude boeken mijn grootste hobby. Wel ietsjes ouder dan de boeken die jij hebt gemaakt. Om geloofwaardige boeken te krijgen heb ik verschillende dingen uitgeprobeerd: Scannen met een 3D scanner, fotogrammetrie of de textures zelf maken in Substance Designer. Met wisselend resultaat overigens :).

De addon BookGen kan wel handig zijn als je veel boeken wilt maken:

https://www.youtube.com/watch?v=Z9sQVhjJEnw&ab_channel=StevenScott

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
    • http://www.roobol.be
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2021, 17:17:52 pm »
Bedankt voor de tip; gedownload en staat op mijn te doen lijst.  Maar zo te zien meer geschikt voor boeken in de achtergrond, variatie in de boekomslagen gaat wat lastiger worden.

Trouwens, meer texturen voor oude boeken op https://rbscp.lib.rochester.edu/3348

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2021, 17:08:50 pm »
Bedankt voor de tip; gedownload en staat op mijn te doen lijst.  Maar zo te zien meer geschikt voor boeken in de achtergrond, variatie in de boekomslagen gaat wat lastiger worden.

Trouwens, meer texturen voor oude boeken op https://rbscp.lib.rochester.edu/3348

Variatie per book is op zich niet zo lastig. Met de Shader graph kan je eenvoudig op basis van de Object Info node een random boek kiezen en die vervolgens een eigen kleur of zelfs materiaal geven (je merkt, ik ben van de procedurele aanpak).

Hier een versimpelde weergave:

 


Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2021, 17:23:57 pm »
Dit is een rijtje boeken die ik met fotogrammetrie (Meshroom) in 3D modellen heb veranderd.




Offline IJpe

  • *
  • Berichten: 4,188
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2021, 18:51:20 pm »
Misschien weten jullie dit al maar ik breng het toch maar even onder de aandacht.
In Blender zelf zit standaard de Achimesh addon en daar zit ook een boek generator in  ;)



Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
    • http://www.roobol.be
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2021, 15:27:25 pm »
Bedankt voor de tips, heren, ik zal beide generatoren eens proberen.

@ExLibris: dat zijn inderdaad erg  oude boeken...

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 maart 2021, 08:39:11 am »
Ik zag dit filmpje, procedurele boeken met de geometry nodes:

https://www.youtube.com/watch?v=b87TnwV1HHQ&ab_channel=CGMaterial

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
    • Bekijk profiel
    • http://www.roobol.be
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart 2021, 09:07:27 am »
Knap.  Eens dat de hele modifier stack node based gaat zijn gaat dat een enorm potentieel hebben.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,837
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 maart 2021, 16:22:01 pm »
maar zoveel nodes, attribute`s, multipiers, dividers,.....moet mijn algebra weer opfrissen...

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 04 maart 2021, 17:06:06 pm »
maar zoveel nodes, attribute`s, multipiers, dividers,.....moet mijn algebra weer opfrissen...

Je kunt het nog altijd op de traditionele manier proberen.

https://youtu.be/G77gR-Z7qJo

Offline Nick

  • Member
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 november 2021, 20:02:08 pm »
Mooie resultaten! Gaat op mijn to-do lijstje met Blender, een rij of stapel oude boeken maken!