Topic: Ook een auto  (gelezen 14719 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 juli 2020, 19:50:17 pm »
Langzaam gestart met de F100




Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2020, 22:20:44 pm »
Fijn dat je zo'n goede werktekening erbij hebt, op deze manier heb je meer houvast. Het begin ziet er lekker strak uit.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2020, 10:39:02 am »
Dat ziet er inderdaad strak uit je hebt weer weer een mooi project onderhanden en dat kan Jopus ook mooi volgen ;)
Misschien is dit nog iets wat prettiger is om mee te modelleren, in de modifier/Subdivision Surface kun je ook het laatste icoontje aan zetten dan heb je mooie gestroomlijnde vertex om me te werken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2020, 09:28:03 am »
Na het model in beeld brengen retopology toegepast en Ijp bedankt voor die tip werkt goed, maar je moet er mee oppassen het veranderd je snij lijnen.
Met de subdivide is dat goed merkbaar je model veranderd dan van vorm.
Retopology was nodig om goed aan te kunnen sluiten bij de motorkap en de UV .
Met een standaard kleur maakt de UV niet belangrijk ,Wil je echter textures toepassen bijvoorbeeld roest dan is de UV belangrijk voor de layers.
Ik dacht eerst dat ik er mee weg kon komen toch maar besloten om het opnieuw te doen.
Retopology is wel even wennen maar je hoeft niet te modelleren uit het niets vrij makkelijk te doen.
Dit onderdeel is nu klaar, De motorkap zelf moet nog aan gewerkt worden  om het logo van Ford te kunnen plaatsen en wat opschonen dat komt in een later stadium. 
Wat merkbaar is dat 2,79 veel strakker werkt 2,83 heeft toch wel wat problemen en veel crashes,de viewport is dan wel mooier om te zien maar verbergt je eigenlijke werk.Ook een kwestie van wennen een ander systeem.

De bouwtekening is goed uitgelijnd werkt perfect Koos.

Verschil is duidelijk te zien.



« Laatst bewerkt op: 30 juli 2020, 12:16:17 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2020, 23:11:06 pm »
Inmiddels de grill klaar ,was lastiger als je denkt lol ,wat een drama kan het soms zijn. De UV even getest van deze onderdelen standaard unwrap gebruikt en weinig stretch .






Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2020, 23:41:56 pm »
Vet. Leuk. Iets hoeft niet super moeilijk te zijn om super mooi te worden.
een zij en vooraanzicht is wel handig.
Om dingen mooi op elkaar te laten aansluiten is wat techniek vereist.
Leuk man.

Jullie hebben mij geinspireerd. IN mijn remake van mijn oude alien op de tijdmachinefiets , komt een tractor , een oud model.
Dat maakt de scene helemaal af. Anders is het alleen een huisje en een schuurtje met wat hekjes.
Nog een hooiberg erbij...  ::)  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 augustus 2020, 00:08:59 am »
De aansluiting doe ik later zoals bij de motor kap die is nog niet helemaal klaar daarom zie je dat het te strak is, een extra keer extruden naar beneden toe.
Gewoon doorgaan Bram We wachten op het resultaat :)
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2020, 00:11:04 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 augustus 2020, 19:44:19 pm »
Wat shapekeys toegevoegd.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 augustus 2020, 20:16:18 pm »
Blenderen is leuk anders was ik er nooit aan begonnen.  ;)
Jammer dat ik alles opnieuw moet maken maar de fiets was ook niet zo bijzonder.
Een nieuwe Alien had ik toch nog niet dus even geduld.
Het huis is in aanbouw.

De fiets is niet zoveel werk , het word vooral even chracter moddeling en een tractor bouwen dus.
Animeren is mijn ding. Dat laat het leven.
Uiteraard post ik het origineel dat een van mijn eerste 3DsMax werkjes was eerst.
Succes met de pick-up truck !  ::)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2020, 17:52:43 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 07 augustus 2020, 18:23:59 pm »
Ziet er goed uit. Ik zou eigenlijk ook meer moeten oefenen met hard surface meshes. Het is best lastig, dus oefening is gewenst, maar het gaat jou goed af.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 augustus 2020, 00:40:58 am »
Het gaat mij goed af behalve dat pokke programma vol met bugs, artifacts duiken op uit het niets ik baal echt van 2,83.Bijzonder lastig om mee te werken in verhouding tot 2.79.

« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2020, 00:44:09 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 augustus 2020, 19:14:43 pm »
Frustrerend. Gaat het net lekker met een versie en moet je weer van alles leren. Het lijkt wel of je een structuur hebt toegepast.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 08 augustus 2020, 19:29:04 pm »
Ja inderdaad ziet er vreemd uit :o

Artifacts heeft toch wel wat met de juiste topology te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=0T3QdLJOBF8

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 augustus 2020, 20:42:55 pm »
De topologie mankeert het niet aan het programma komt er gewoon mee, na een aantal jaren modelleren weet je zelf of het goed is of niet. En zeker met dit eenvoudige model van het spatbord. Als het zich de hele week goed houd en plots strubbelingen,Wat ik heb gedaan is van beide zijde een aantal polygons gekopieerd  en deze met alt p afgezonderd van het spatbord om de voorkant dicht te trekken, niet echt een bewerking die dan invloed mag hebben. Topologie zie je in de bovenstaande foto's ergens terug. https://postimg.cc/G8F2bwt4
De verstoring  blijft op 1 plaats als je de camera draait draait de verstoring ook ten opzichte van het model.
En opgelost was dus een dubbel model extra gekopieerd.
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2020, 20:55:55 pm door Ruud »